Att posta till en 25 min lång video utan att säga så mycket mer är i min värld ett rätt så slappt svar. Du har säkert rätt men jag får leta fram informationen på egen hand tror jag.
Att posta till en 25 min lång video utan att säga så mycket mer är i min värld ett rätt så slappt svar. Du har säkert rätt men jag får leta fram informationen på egen hand tror jag.
Om man vill argumentera att försäljningen sjunker behövs nog minst 25 minuter gaslighting.
På världsbasis är det uppgång som nämnt, här är en till chart.
Om man återgår till trådämnet så har Harald Mix uttalat sig i radio. Jag länkar till en artikel också då jag föredrar att läsa. Det sägs att av de 100 miljarder kommer från riskkapitalister och mindre än en procent från svenska staten i direkta stöd.
Gjorde lite matematik på det hela och som väntat är det inget att ojja sig över:
Förutsättning: Statligt kapital 1 miljard kronor.
Antalet skattebetalare 2023: Män 2 751 700, kvinnor 2 447 300, totalt 5 199 000
1 000 000 000/5 199 000 = 192,34 kronor per huvud
Ovan exempel tar inte höjd för alla skatter från företag.
Tydligen är det rimligt att här kräva både arbetsläger och allt annat dumt som nämnts. Det ska även ses som en positiv nyhet att Harald Mix kan tänka sig att gå in med mer kapital i bolaget - men jag utgår från att det kommer göras en analys först för att avgöra om det löser några problem. I morgon (fredag) bör väl också besked om eventuella kommande lån komma också.