Nu har jag mer insikt och kan komma med en uppdatering. Enklast sammanfattat, jag hade fel, appen går att använda utan att betala.
Men följande är anledningen till mitt initiala statement: När jag startade appen för första undersökning så gick jag till "meny/3prickar" längst nere till höger. Där fanns den enda menyn i programmet och där fanns "export" men med en sticker som sa "premium". Tryckte man på export så kom bara meddelande om att detta är endast för premiumanvändare.
Där var jag klar så att säga och detta var grunden till min post här. Efter en del fipplande visar sig anledningen till varför jag missat det enda sättet att få ut sina provtagningar i nåt format som går att printa eller skicka digitalt.
Jag kör min telefon med förstorade fonter/uppskalning pga pissig syn, och omronappen klarar det dåligt visar det sig och visade inte den "share-pil" som fanns längst upp till höger förrän jag ställer skärmen i normal font-storlek.
So there you have it!
Men oavsett detta så är upplevelsen rätt dålig. Det finns inget sätt att starta apparaten utan att den sätter igång blodryckspumpning? Skulle vilja etablera kontakt med telefonen innan den börjar blåsa. Vidare, finns det nåt sätt att bara ta ekg/egc utan att den kör pumpen ?