Outlook hos Microsoft kan inte visa gamla mail

Permalänk
Avstängd

Outlook hos Microsoft kan inte visa gamla mail

Hej,
Denna vecka försökte jag att i min Outlook tjänst (Microsoft 365 Basic) läsa e-postmeddelanden som var över 13 år gamla. Jag kunde inte få upp dem genom att söka, typiskt nog (sökfunktionen har ofta inte hittat mina e-postmeddelanden och jag har försökt manuellt att skrolla neråt). Jag försökte att skrolla neråt i Outlook på Windows 11 med en autoclicker som klickade nedåt-pilen varje milisekund. Jag kom till år 2020 och inte längre. Då Outlook hängde sig flera gånger och sen så började den om vid år 2022 typ 2 gånger. Alltså är mina gamla e-postmeddelanden helt onåbara verkar det som!

Hur kan jag nå mina gamla e-postmeddelanden? Går det att ladda ner alla i en fil och söka i Thunderbird eller i någon databashanterare eller annat program?

Permalänk

Du kan inte komma åt dem genom att logga in i webbversionen? Skrivbordsklienter har ju ibland en vald eller icke vald gräns som säger ”ladda ner de senaste 100/500 mejlen” eller liknande. När jag har haft problem att hitta något gammalt mejl via min skrivbordsklient har det alltid fungerat för mig att leta upp mejlet via webbläsarversionen.