Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på streams utöver Inets Swecxlusive på tisdag och Megaclick på torsdag?

Hittar t.ex. inget om Webhallen, de brukar väl köra en Swec-stream också?

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | GTX 1070

Permalänk
Hedersmedlem

Hela BF-cirkusen sammanfattad

Visa signatur

I am a prototype for a much larger system

Permalänk
Medlem
Skrivet av techOn3:

Byggnation och test av dator med valfria komponenter på Inet 0kr just nu

https://www.inet.se/produkt/9990387/byggnation-och-test-av-da...

Har de här redan sålt slut? Har för mig att jag läste att det skulle gälla 1000 datorer — har de sålt så jäkla många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mandunko:

Har de här redan sålt slut? Har för mig att jag läste att det skulle gälla 1000 datorer — har de sålt så jäkla många?

Verkar så, 1000 hela datorbyggen på ca 3,5 dagar är inte dåligt haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

UPS.

Någon som har ett förslag på en hyffsad som inte låter som ett jumbojet?

Såg att dustin hade några kronor rabatt på

https://www.dustin.se/product/5011076710/smart-ups-1000va-lcd...
&
https://www.dustin.se/product/5011248890/edge-750va-tower-ups

Men osäker på hur mycket dessa låter, den UPS eaton (eller är det en apc) jag har haft tidigare så låter det som ett jetplan.

Är till min server och router är tanken, som inte har grafikkort men har ett antal mekaniska diskar.

När de inte slår över till batteridrift ska väl en UPS vara helt ljudlös. Den gör ju inget...
Min, en APC (som ironiskt nog dog av ett strömavbrott!) hördes bara när den slog om till batteri, och då bara ett svagt surr.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Hela BF-cirkusen sammanfattad <Uppladdad bildlänk>

Ja nästan hela. Varit ett par riktiga bra deals, en PS5 för 4,5k var rätt löjligt bra.

Permalänk
Medlem

Beror väl lite på adress men det känns verkligen som att alla bredbandsleverantörer gått ihop och sagt att i år blir det fan ingen rea.

Surt sa räven!

Edit:
Slår jag ihop eventuella startavgifter och liknande så blir månadskostnaden över 12 månader:

Telenor 500 449kr
Telenor 250 399kr
Bahnhof 500 519kr
Bahnhof 250 459kr
Telia 500 529kr
Telia 250 479kr
Tele2 500 529kr
Tele2 250 489kr
Boxer 500 463kr
Boxer 250 403kr

Helt sinnessjukt att kalla det här för "kampanj"

Visa signatur

Ryzen 5 7600X / 7900 XT 20GB / 32GB DDR5 @6000MHz
G PRO X Superlight / Ducky One 3 [Gateron Milky Yellow Pro] / Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Hoppas på en riktigt bra deal på m2 ssd 2tb. Inets mega klick på torsdag kanske?

Låter som du precis tog dig ansvaret för att slå på trumman i tråden när en sådan finns tillgänglig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jsson:

Beror väl lite på adress men det känns verkligen som att alla bredbandsleverantörer gått ihop och sagt att i år blir det fan ingen rea.
Surt sa räven! ...

Inte Black week men ändå. Jag har öppen fiber och tecknade 1000/1000 hos Telia för 349 kr/mån, bundet 24 månader (899 - 550; och TV mycket för 250 kr/mån (499-249)).

Innan har jag haft bundet 12 månader, så ringde en gång per år för att uppdatera priserna. Nu blev det 24 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxbard:

Inte Black week men ändå. Jag har öppen fiber och tecknade 1000/1000 hos Telia för 349 kr/mån, bundet 24 månader (899 - 550; och TV mycket för 250 kr/mån (499-249)).

Innan har jag haft bundet 12 månader, så ringde en gång per år för att uppdatera priserna. Nu blev det 24 månader.

Vill man ha TV-paket så verkar det gå att pressa ner priserna överallt, men vi tittar aldrig på TV hemma. Är endast ute efter ett schysst bredband till ett schysst pris. Under 1kr/mpbs tycker jag fan borde vara lagstadgat och reapriset runt 0,75kr/mbps.

Är på tok för ung för att vara arg över en sån här sak egentligen.

Visa signatur

G PRO X Superlight / Ducky One 3 [Gateron Milky Yellow Pro] / Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jsson:

Surt sa räven!

Edit:
Slår jag ihop eventuella startavgifter och liknande så blir månadskostnaden över 12 månader:

Telenor 500 449kr
Telenor 250 399kr
Bahnhof 500 519kr
Bahnhof 250 459kr
Telia 500 529kr
Telia 250 479kr
Tele2 500 529kr
Tele2 250 489kr
Boxer 500 463kr
Boxer 250 403kr

Helt sinnessjukt att kalla det här för "kampanj"

Riktigt uselt! Det var så förra BF också. Ingen BF rea hos någon operatör. Samtidigt som varenda nätoperatör i varje statsnät höjt minst 50% på bara ett år eller två och operatörerna tar ut det på kunderna. PTS ligger och sover.

Skrivet av modular:

Håller inte med. Lagring, MOBO, PSU och skärm.

Allt jag haft i min bevakningslista är nedsatt förutom 64Gb Flare X5. PSUn var till och med 200:- billigare än förra året när jag köpte en likadan till en gammal dator.

FO32U2P var lite dyrare än vad jag hoppats på, hade den sänkts till 12tkr hade jag köpt den med den är inte värd 4700:- över G80SD.

Du får gärna skriva vilka moderkort Inet hade bra priser på? Har inte sett någon förutom en enstaka som varit sänkt ett antal hundra.

Permalänk
Medlem

25% på hela sortimentet hos A Day's March, så då blev det två par (ljusgrå och marinblå) av dessa dojor. Haft ett par förut och var brutalt nöjd med dem. Mockaskor rules!

https://www.adaysmarch.com/se/marching-sneaker-platform-suede...

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas på 4070 super eller 7900xt runt 6000??

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem

2 dagar kvar till riktiga black friday och det känns som det har redan dött ut. Haha det här året har nog varit det sämsta hittills. Vågar vi gissa på att det blir sämre nästa?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

2 dagar kvar till riktiga black friday och det känns som det har redan dött ut. Haha det här året har nog varit det sämsta hittills. Vågar vi gissa på att det blir sämre nästa?:)

Håller tyvärr inte med dig! Har fyndat en 180hz skärm (lenovo legion) för 1300kr. Sparade 4000kr på komponenter igår under swecxlusive streamen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Det är väl tyvärr ett rätt rimligt pris/rea numera eller?
Jag hade nog huggit ett 7900xt i mitt fall och vore behov av en GPU, då jag inte är mega övertygad gällande 40-serien av nvidia

Visa signatur

| Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: MSI B650 Tomahawk WiFi | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 24GB | RAM: Corsair Vengeance 2x16GB DDR5 6000MHz CL36 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Elgiganten hade ett 4070 super för 6490kr, och det tog slut på några sekunder. Om det kommer något bättre pris någonstans så skulle jag gissa på att det är extremt begränsat antal.

7900xt känns också väldigt otroligt, har något varit under 8k på sistone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Elgiganten hade ett 4070 super för 6490kr, och det tog slut på några sekunder. Om det kommer något bättre pris någonstans så skulle jag gissa på att det är extremt begränsat antal.

XFX 310 Merc (20GB) har gått för ~8500 på Amazon ett bra tag. Finns inga andra som kommer riktigt nära vad jag kan minnas. Bra kort för pengen ändå, men kanske inte är det kapet man jagar.

https://www.amazon.se/XFX-SPEEDSTER-MERC-RadeonTM-RX-79TMERCU...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Du har 50 dollar cashback för 7900xt gigabyte-korten, vilket gör att du hamnar strax under 8000 kr 🙂

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av orreftw:

Håller tyvärr inte med dig! Har fyndat en 180hz skärm (lenovo legion) för 1300kr. Sparade 4000kr på komponenter igår under swecxlusive streamen

Jag hoppas på en bra deal på två icke-gaminskärmar plus en arm som kan hålla en 49" utrawide raden ovanför de andra två.

Permalänk

Är det bara jag, eller suger Amazons BF-sida? Alla produkter står endast med nedsatt%. Vill man se pris måste man klicka på varje enskild produkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Är det bara jag, eller suger Amazons BF-sida? Alla produkter står endast med nedsatt%. Vill man se pris måste man klicka på varje enskild produkt...

Det är medvetet gjort av dem, för då är du ett klick närmare köp-knappen.

Permalänk

Vad tror ni? Blir det någon bättre rea på riktiga black Friday (nu på fredag) eller blir det inte bättre än så här? Tänkte införskaffa en 4k 32" qd-oled 240hz skärm men är osäker på om det är värt att vänta tills på fredag eller om allt hunnit bli slutsålt trots den rätt så snåla rean.

Visa signatur

Fractal Design Torrent | GeForce RTX 3080 TI |AMD Ryzen 9 5900X | 1TB 980 PRO, 1TB 860 EVO, 2TB 970 EVO PLUS, 2TB Firecuda 510 | 32GB RAM | Alienware AW3423DW QD-OLED + Asus 27" Rog Swift PG278Q | dbx286s + GoXLR | Shure SM7B + Yellowtec M!ka onair | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 ohm | Logitech G903 Wireless + Logitech G Powerplay | Logitech g915 wireless keyboard | Sony A7III + Tamron AF 28-75/2,8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MortalDisease:

Vad tror ni? Blir det någon bättre rea på riktiga black Friday (nu på fredag) eller blir det inte bättre än så här? Tänkte införskaffa en 4k 32" qd-oled 240hz skärm men är osäker på om det är värt att vänta tills på fredag eller om allt hunnit bli slutsålt trots den rätt så snåla rean.

För riktigt bra deals är det väl främst specialstreams som gäller. Imorgon har Webhallen sin swec-exklusiva (Inet hade igår), och Inet sin mycket större/längre Megaklick.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av MortalDisease:

Jag hoppas lite på vettiga skärmar på inet-megagrejen imorgon, 27-32" ej oled, ej "gaming", typ.
De skulle ha flera stora märken med sig hela kvällen med typ "tusentals"(?) grejer. (eller nåt sånt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Gny och Gnäll, typiska kommentarer från folk som tror det ska komma Macbook Pro och Ps5 med 70% rabatt.

Har köpt Pixel 8 Pro för 5990, en Belkin 65w Gan laddare för 299 och sänkt min bredbands kostnad från 449 till 319kr.

Utöver det går mitt obegränsade Tele2 abb ut i februari och har skaffat 100gb för 195kr som ersättning.

Har även bytt ut min morsas 4g abb till 5g (inkl router) för 199kr per månad.

Jag är helnöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

För riktigt bra deals är det väl främst specialstreams som gäller. Imorgon har Webhallen sin swec-exklusiva (Inet hade igår), och Inet sin mycket större/längre Megaklick.

Blir nog att jonglera mellan webhallen och inet imorgon då, för de körs väl samtidigt någon/några timmar vad jag förstått

Permalänk

Lugnet före stormen nu, eller har det ebbat ut och svalnat i köphetsen?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Kändes inte värt med tipstråd kanske.
Men elgiganten skickade ut mail om Black Friday börjar snart, hmmm. De har ju kört det 1+ vecka redan.
Man ser ju alla deals, har själv 0 koll om det är något nytt eller inte

https://www.elgiganten.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Kändes inte värt med tipstråd kanske.
Men elgiganten skickade ut mail om Black Friday börjar snart, hmmm. De har ju kört det 1+ vecka redan.
Man ser ju alla deals, har själv 0 koll om det är något nytt eller inte

https://www.elgiganten.se/

Nespresso Vertuo POP kapselmaskin+mjölkskummare från DeLonghi ENV90.BAE
699kr

https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/kaffem...

Den blev jag lite sugen på enbart pga skummaren och kaffe för 250kr, lite synd att man får en maskin på köpet man inte behöver dock.