Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Inet rekar inför Swecxlusive 2024 – vilka erbjudanden vill SweClockers se?

Permalänk

Satt redo o skulle titta, men glömde helt bort det 20 min senare.. Va det några bra erbjudanden?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraggle1988:

Satt redo o skulle titta, men glömde helt bort det 20 min senare.. Va det några bra erbjudanden?

Fanns helt klart en del godbitar som försvann väldigt fort. Varierar ju vad folk är ute efter, men det mesta försvann inom några få minuter.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Yehh, fullt förståeligt.

Tveksam på om det erbjudandet kommer gälla då det var under en drops. Men definitivt värt o pröva. Satan vilken ännu sjukare deal om man får €30 cashback på det med.

Generellt så bryr sig inte tillverkaren om vad du betalade för varan. I slutändan så är det de som står för cashbacken, och de har redan fått betalt från Inet för produkten. Använt Cashback massor med gånger på typ personalpriser där det blir löjligt billigt, aldrig varit problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TemoneN:

Prenumerera hos inet så får ni även mail några dagar innan 👌

Hmm trodde de ej skulle maila ut om swexclusive. Men ye jag missa inget, men tycker den kändes lite smått gömd på sweclockers igår bara:-)

Skrivet av Fraggle1988:

Galet många bra erbjudanden. Allt blev slutsålt på minuter. Ett tangentbord som tog lite längre tid bara.

Finns bild på alla deals om du går tillbaka någon sida.

Skrivet av Chrisism8:

Generellt så bryr sig inte tillverkaren om vad du betalade för varan. I slutändan så är det de som står för cashbacken, och de har redan fått betalt från Inet för produkten. Använt Cashback massor med gånger på typ personalpriser där det blir löjligt billigt, aldrig varit problem.

Åfasen. Nice. Skall pröva då och se. Säger man ju inte nej till.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem

Jag missade både stream och information om att den skulle hållas. Besöker sweclockers dagligen men lusläser inte alla rubriker under de rubriker som jag vet att jag läst förr. Såg "annonsen" först nu.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonnyutanh:

Fattade inte om det skulle vara någon mer tävling som skulle komma ut här i tråden nu efterråt?
@Inet

Men jag fick också tag på både moderkort, gpu och proccessorkylare!

Klickade hem psu också men såg i efterhand att det var atx 3.0, och man vill ju inte bränna sitt nya fina 9000 kr grafikkort så kommer nog byta till ett psu med 3.1

ATX 3.0 är en mer rejäl standard än 3.1 som jag fattat. Lägre hold up i 3.1 och garanterad den nya kontakten som många ATX 3.0 ändå ska skickas med tydligen.

Jag valde aktivt ATX 3.0 istället för 3.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

ATX 3.0 är en mer rejäl standard än 3.1 som jag fattat. Lägre hold up i 3.1 och garanterad den nya kontakten som många ATX 3.0 ändå ska skickas med tydligen.

Jag valde aktivt ATX 3.0 istället för 3.1.

Det stämmer. Flera modeller som lanserades som ATX 3.0 har också uppgraderats till ATX 3.1 genom att man helt enkelt bytt ut 12VHPWR. För att inte göra de äldre exemplaren svårsålda är det inte nödvändigt tydligt att denna uppgraderingen skett.

På tal om något helt annat funderar jag på vad jag ska göra med den Noctua NH-D15 G2 som jag beställde under streamen. Insåg igår att den inte egentligen erbjuder mig så mycket jämfört med min befintliga. Frågan är om man ska se om någon annan vill ha den för samma pris eller bara avbeställa den för att slippa besväret.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag lyckades roffa åt mig ett Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 samt Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB AMD EXPO/Intel XMP 3.0.

Dessa ram-minnen finns inte med på tillverkarens hemsida. Tror ni att moderkortet kan klara minnena ändå?

https://www.inet.se/produkt/5307111/corsair-32gb-2x16gb-ddr5-...

https://www.inet.se/produkt/1904385/gigabyte-b650-aorus-elite...

https://www.gigabyte.com/Motherboard/B650-AORUS-ELITE-AX-V2/s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av orreftw:

Jag lyckades roffa åt mig ett Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 samt Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB AMD EXPO/Intel XMP 3.0.

Dessa ram-minnen finns inte med på tillverkarens hemsida. Tror ni att moderkortet kan klara minnena ändå?

Kort svar: Ja

Omöjligt för alla tillverkare att kunna testa samtliga minneskit och konfigurationer som finns på marknaden. Det som listas på Gigabytes hemsida är det man testat själv och vet till 100% fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Kort svar: Ja

Omöjligt för alla tillverkare att kunna testa samtliga minneskit och konfigurationer som finns på marknaden. Det som listas på Gigabytes hemsida är det man testat själv och vet till 100% fungerar.

Alright! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av orreftw:

Stickorna är förmodligen Hynix A-die baserat på frekvens och timings, eller möjligen M-die, men det sistnämnda är mindre sannolikt eftersom M-die inte längre produceras.

Hynix A-die och M-die bör de flesta moderkort ha bra stöd för. I värsta fall kan du justera timings manuellt vid behov.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stort tack @Inet för grymma erbjudanden. Beställde 2st WD Red PRO 16TB 7200rpm 512MB och en Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 4096GB

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Gigabyte GeForce RTX 4070 Super 12GB Eagle OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Bra deals för min del, men måste säga att jag ändå är rätt besviken. Min orderbekräftelse är från 19.34, trots det är två av tre delar (moderkort och RAM) tydligen i lager först 10/12. Antingen tar de inte ordrarna i den ordning de kom in eller så sålde de grejer de helt enkelt inte hade, och inget av de fallen känns särskilt bra. Kan inte tänka mig att jag var 51 respektive 101 på bollen att få igenom order på moderkort och RAM första fyra minutrarna..

Annars var det bra priser på grejer jag behöver till 9800x3d-bygget, men det där med att behöva vänta två veckor extra med att kunna börja bygga för att de inte har grejerna de droppar i lager känns rätt surt. Hade högre förväntningar på Inet än så faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anticute:

Bra deals för min del, men måste säga att jag ändå är rätt besviken. Min orderbekräftelse är från 19.34, trots det är två av tre delar (moderkort och RAM) tydligen i lager först 10/12. Antingen tar de inte ordrarna i den ordning de kom in eller så sålde de grejer de helt enkelt inte hade, och inget av de fallen känns särskilt bra. Kan inte tänka mig att jag var 51 respektive 101 på bollen att få igenom order på moderkort och RAM första fyra minutrarna..

Annars var det bra priser på grejer jag behöver till 9800x3d-bygget, men det där med att behöva vänta två veckor extra med att kunna börja bygga för att de inte har grejerna de droppar i lager känns rätt surt. Hade högre förväntningar på Inet än så faktiskt.

Med tanke på hur snabbt allt sålde slut (och att de säkert översålde flertal av produkterna) så är det inte alls orimligt att du låg långt bak i köp-kön.

Inet brukar, till skillnad från andra ÅF, faktiskt skicka produkterna till det pris som var angett trots att de ibland översäljer i antal mot vad deras budget egentligen var.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av anticute:

Trisst för dig att behöva vänta med bygget. Men med tanke på hur pass bra deals det var, att dom varnade för att det eventuellt kan översäljas, det stora intresset osv kan jag tycka att det är lite otacksamt av dig att klanka ner på Inet över det. Dom går above and beyond för att fixa exklusiva deals för sweclockers medlemmar.

Du kan ju alltid avbryta ordern och köpa delarna till ordinarie pris hos annat ÅF om det är så att snabb leverans är viktigare än ett extremt bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anticute:

Min är också från 19:34 och jag ”saknar” 7600X i lager med samma beräknade leveransdag. Köpte även RAM och PSU i samma order. Tyckte jag var sjukt snabb men tydligen inte då det saknas en av tre artiklar. 🙄

Permalänk
Medlem

Som vanligt 5800 x3d som ni lyckats gräva fram

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Som vanligt 5800 x3d som ni lyckats gräva fram

Du är lite sen på bollen. Streamen var igår 🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Med tanke på hur snabbt allt sålde slut (och att de säkert översålde flertal av produkterna) så är det inte alls orimligt att du låg långt bak i köp-kön.

Inet brukar, till skillnad från andra ÅF, faktiskt skicka produkterna till det pris som var angett trots att de ibland översäljer i antal mot vad deras budget egentligen var.

Inte omöjligt, båda artiklarna hade dock exemplar kvar på landningssidan efter att jag lagt min order. Oh well.

Skrivet av Schwalan:

Trisst för dig att behöva vänta med bygget. Men med tanke på hur pass bra deals det var, att dom varnade för att det eventuellt kan översäljas, det stora intresset osv kan jag tycka att det är lite otacksamt av dig att klanka ner på Inet över det. Dom går above and beyond för att fixa exklusiva deals för sweclockers medlemmar.

Du kan ju alltid avbryta ordern och köpa delarna till ordinarie pris hos annat ÅF om det är så att snabb leverans är viktigare än ett extremt bra pris.

Som jag skrev så håller jag med om att det var bra deals. Och absolut, det kan översäljas, jag har dock som sagt personligen bara svårt att föreställa mig att det hade inträffat redan 19.34 på artiklar som det skulle finnas 50 och 100 ex av. Men jag kan absolut ha fel, det kanske var hundra personer som klickade och betalade snabbare än jag, det känns bara väldigt osannolikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orreftw:

Alright! Tack!

De finns med vad jag kan se när jag söker på artikelnumret från inets artikel

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS X HERO | Intel Core i7 8700K @4.8GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | 16GB DDR4 G.Skill Trident Z @4133Mhz | Corsair H150i PRO | Corsair Crystal 570X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anticute:

Inte omöjligt, båda artiklarna hade dock exemplar kvar på landningssidan efter att jag lagt min order. Oh well.

Som jag skrev så håller jag med om att det var bra deals. Och absolut, det kan översäljas, jag har dock som sagt personligen bara svårt att föreställa mig att det hade inträffat redan 19.34 på artiklar som det skulle finnas 50 och 100 ex av. Men jag kan absolut ha fel, det kanske var hundra personer som klickade och betalade snabbare än jag, det känns bara väldigt osannolikt.

När köpte min 5800x3d för ett par år sen tog det kanske 30 sekunder innan den var slut och då hade de översålt typ 100st om jag minns rätt. Vi var vad, 2500 pers? som tittade på streamen och många köper först och tänker sen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det stämmer. Flera modeller som lanserades som ATX 3.0 har också uppgraderats till ATX 3.1 genom att man helt enkelt bytt ut 12VHPWR. För att inte göra de äldre exemplaren svårsålda är det inte nödvändigt tydligt att denna uppgraderingen skett.

På tal om något helt annat funderar jag på vad jag ska göra med den Noctua NH-D15 G2 som jag beställde under streamen. Insåg igår att den inte egentligen erbjuder mig så mycket jämfört med min befintliga. Frågan är om man ska se om någon annan vill ha den för samma pris eller bara avbeställa den för att slippa besväret.

Jag köpte NH-D15G2 vid release i juli och har aldrig varit så nöjd med en kylare Den är verkligen världsbäst, tyst, sval, kvalité rakt igenom.

Jag hade monterat den och sålt den befintliga, det var ett kanonpris du fick och Noctua har lång garanti, den kommer sannolikt fungera bra i minst 10 år och de skickar alltid ut gratis monteringskit för nyare sockets om du någonsin behöver så du kan använda samma kylare i måååånga år

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shugge:

Du är lite sen på bollen. Streamen var igår 🙂

Men megaklick kommer imorrn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag köpte NH-D15G2 vid release i juli och har aldrig varit så nöjd med en kylare Den är verkligen världsbäst, tyst, sval, kvalité rakt igenom.

Jag hade monterat den och sålt den befintliga, det var ett kanonpris du fick och Noctua har lång garanti, den kommer sannolikt fungera bra i minst 10 år och de skickar alltid ut gratis monteringskit för nyare sockets om du någonsin behöver så du kan använda samma kylare i måååånga år

Mvh

Jag har redan förra generationens NH-D15, som tydligen är tystare vid låga varvtal (vilket jag normalt kör) samt presterar väldigt likvärdigt annat än vid väldigt höga heat loads (ej realistiska med annat än 14900K eller liknande). Att den äldre är tystare vid låga varvtal är ganska rimligt då det inte är lika tätt mellan varje fläns/blad i kylflänsen så att säga, och därmed mindre motstånd för fläkten.

Det stämmer dock att det var ett kanonpris jag fick, troligen en bit under inköpspris om man läser mellan raderna i Noctuas uttalanden om prissättningen. En produkt man inte behöver är dock fortfarande bortkastade pengar, oavsett hur bra deal man fick.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Antar att alla drops redan är förutbestämda imorgon men själv är jag intresserad av tangentbord och mus från Logitech, Wave Keys och M575S (båda i färgen Graphite).

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Jag har redan förra generationens NH-D15, som tydligen är tystare vid låga varvtal (vilket jag normalt kör) samt presterar väldigt likvärdigt annat än vid väldigt höga heat loads (ej realistiska med annat än 14900K eller liknande). Att den äldre är tystare vid låga varvtal är ganska rimligt då det inte är lika tätt mellan varje fläns/blad i kylflänsen så att säga, och därmed mindre motstånd för fläkten.

Det stämmer dock att det var ett kanonpris jag fick, troligen en bit under inköpspris om man läser mellan raderna i Noctuas uttalanden om prissättningen. En produkt man inte behöver är dock fortfarande bortkastade pengar, oavsett hur bra deal man fick.

Så är det, om du inte använder den är nog retur eller sälj till schysst pris på marknaden bättre, finns nog många som skulle bli glada för en DH-15G2 för cirka 1000 kr

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av leolulz:

De finns med vad jag kan se när jag söker på artikelnumret från inets artikel

<Uppladdad bildlänk>

Jaha men kolla där. Märkligt att det står 8gb per minne där bara. Men skönt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Så är det, om du inte använder den är nog retur eller sälj till schysst pris på marknaden bättre, finns nog många som skulle bli glada för en DH-15G2 för cirka 1000 kr

Mvh

Jag känner inte för att betala för en annons på marknaden bara för att sedan hoppas att någon vill köpa den. Framstår ju också lite som scalping att köpa drops och kränga vidare för annat än samma pris som man själv betalade, vilket känns fel. Var därför jag lutade åt att bara avbeställa den medan den ändå står som slut i lager.

Hade det funnits en vettig köpare som kunde hämta upp den enkelt och smidigt skulle jag kunna sälja den för priset jag betalade dock. Behöver i så fall vara väldigt smidigt för att det ska vara värt det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja har fixat Home Assistant och behöver fylla upp med smarta prylar i hemmet, känns som bra megaklick grej som inte är så dator nördigt 😉

Visa signatur

Wannabe gamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anticute:

Moderkortet var borta inom 2min för mig så jo visst kan det vara så. Och de sade dessutom i streamen att det fanns risk att lagersaldot inte hinner med men att de skulle fullfölja alla ordrar och inte makulera. Många andra hade bara makulerat istället för restat.