Här är ditt år på SweClockers!

Vart kan jag få tag i ett Modem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hogzor:

Fick nu internet anslutning. Men som ni alla sa till mig så fungerar det inte att komma högre än 1000/1000.

Anslöt som tidigare från fiberuttaget i väggen till WAN porten.

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hogzor:

Anslöt som tidigare från fiberuttaget i väggen till WAN porten.

Edit: 500/500

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.

Permalänk
Medlem
Skrivet av techOn3:

min är 1000 och jag kör den i 1000

den ser ut såhär https://static.byggahus.se/attachments/images/large/712/712030-28d325765f8f0326a128ca507ed3673b.jpg

det går att använda den till 1 pc eller koppla den till en router

Alltid en router först annars är man helt öppen för attacker.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Vi får väll se vad telenor säger imorgon. Har ju allt som krävs för 1000/1000 likssom.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Hogzor:

Vi får väll se vad telenor säger imorgon. Har ju allt som krävs för 1000/1000 likssom.

skulle säga att det högst troligt är din ISP som kopplat på dig på någon av grannarnas port så du har fått deras bandbredd de betalar för och dom fått din bandbredd du betalar för.

sånt som händer imellanåt.

men generellt i fortsättningen så kontakta din leverantör först så gör de en felsökning gratis och skickar ut en tekniker för åtgärd vid behov.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

När jag köpte 1000/1000 av bahnhof så klarade inte min fiberdosa det. Jag fick ut en bråkdel av hastigheten. Ringde stadsnätsleverantören (Telge nät) och efter 2 dagar kom det förbi en tekniker som bytte ut dosan till en ny som stödjer hastigheten och då fick jag ut rätt hastighet direkt.

Skulle tro att det är ditt problem alternativt har dom inte gett dig rätt hastighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matrimLOL:

När jag köpte 1000/1000 av bahnhof så klarade inte min fiberdosa det. Jag fick ut en bråkdel av hastigheten. Ringde stadsnätsleverantören (Telge nät) och efter 2 dagar kom det förbi en tekniker som bytte ut dosan till en ny som stödjer hastigheten och då fick jag ut rätt hastighet direkt.

Skulle tro att det är ditt problem alternativt har dom inte gett dig rätt hastighet.

Jo, men klarar den 500 borde den klara 1000. Men som tidigare nämnt, troligast ISP som kopplat upp fel tjänst.

Visa signatur