Permalänk
Medlem

Bluesound PULSE FLEX

nu när min Sonos PLAY:1-a "pajjat" och blivit brevpress.

Kan Bluesound PULSE FLEX bli en bättre ersättning för 1:an?
Använder det vid sängen för larm, lyssna på radio, spotify och vill helst kunna lyssna lokal musik på min server, typ mp3:or osv.
Kopplat över wifi är tanken.

https://www.hifiklubben.se/bluesound-pulse-flex-2i-traadlos-h...

Permalänk
Medlem

Kan inte svara just för Pulse Flex, men jag tycker att Bluesound fungerar alldeles utmärkt.
Köpte en Bluesound Node Nano streamer, för några månader sedan. Väldigt nöjd med den, kanonljud . Kan nog tänkas bli fler Bluesound produkter längre fram.
Och du kan streama mp3, från din server med samba/smb share, inga problem.

Om du har Hifi-klubben i närheten där du bor, så är det väl bara att åka dit och provlyssna på Pulse Flex. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Kan inte svara just för Pulse Flex, men jag tycker att Bluesound fungerar alldeles utmärkt.
Köpte en Bluesound Node Nano streamer, för några månader sedan. Väldigt nöjd med den, kanonljud . Kan nog tänkas bli fler Bluesound produkter längre fram.
Och du kan streama mp3, från din server med samba/smb share, inga problem.

Om du har Hifi-klubben i närheten där du bor, så är det väl bara att åka dit och provlyssna på Pulse Flex. 😊

Det blev en sådan. Skitenkelt att byta ut från sonosen, snabbt att sätta upp.
Sedan är det ju ett större plus att blusound-appen hittar högtalaren under en sekund, medans senaste sonos-appen behövde 30+ för att ladda UI:t (antar sonos måste skicka en massa övervakningsdata till deras servrar innan den får något att visa).

Proggrat de 5 knapparna till olika radiokanaler eller streams.

Permalänk
Medlem

Kanske skulle skapa en dedikerad Bluesound tråd här på forumet, där det kan diskuteras alt som rör Bluesound, högtalare, streamers, förstärkare, Bluesound programvara, samt ev problem.

Det lär säkert finnas en och annan Bluesound användare här på swec.

Finns en liknande tråd om sonos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Kanske skulle skapa en dedikerad Bluesound tråd här på forumet, där det kan diskuteras alt som rör Bluesound, högtalare, streamers, förstärkare, Bluesound programvara, samt ev problem.

Det lär säkert finnas en och annan Bluesound användare här på swec.

Finns en liknande tråd om sonos.

Det kan nog vara en bra grej, speciellt om fler börjar få upp ögonen för alternativ till sonos

Permalänk
Medlem

Har två Pulse Flex i sovrummet för poddlyssnande. Fungerar alldeles utmärkt. Går även att lyssna på musik om man vill. Hade tidigare Sonos i sovrummet och Pulse Flex som bakhögtalare i HT-setup med Bluesounds soundbar. Som hemmabiolösning var inte bluesound klockrent. Rätt mycket strul, avsaknad av DTS osv. Men som enskilda högtalare eller i stereo har jag inga klagomål och kan gott rekommendera dem över Sonos motsvarande modell

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2