Permalänk

Flera spelare i ett hushåll

Tjena, är usel på allt med datorer, router osv, men tänkte att ni kanske kan hjälpa mig.

Har precis flyttat in med tjejen och vi båda spelar nya black ops/warzone, men nu efter updaten så kan vi inte spela tillsammans, är hon inne och jag ska starta spelet så får jag upp att jag inte har internet uppkoppling. Hon måste stänga av och så måste vi starta tillsammans för att vi ska komma in. Sen när vi kommer in till en match så blir en av oss utkastad.
Fungerar att vi lirar 1-2 games nån gång ibland, men sen kan de hända att game 3 kastar ut en av oss.
Hade inte samma problem där jag bodde tidigare och då va vi 3 som lirade tillsammans i samma hushåll.

Googlade lite och andra med liknande problem säger något i stil med att båda har samma ip(?) och att man skulle göra en statisk ip, om jag fattade det rätt. Då kommer ju frågan hur man gör? eller om någon har tips på vad man kan prova för att försöka lösa problemet.

Är som sagt sämst på datorer och allt men kanske finns någon som kan hjälpa ett stolpskott (:

Permalänk
Medlem

Beskriv hur ditt internet är uppbyggt. Nämn saker som fiber, mediaomvandlare eller inkommande RJ45, kablar, router och hur era två datorer är kopplade till detta. Rita en bild, eller gör en ascii-grafik. Krydda sedan med lite modellnummer.

t.ex. fiber---medieomvandlare (fyra utag)---router(fyra utag)---dator1 ---dator2