Razers nya gamingstol kan både värma och kyla dig

Permalänk
Melding Plague

Razers nya gamingstol kan både värma och kyla dig

Har inbyggd stolsvärme och fläktar som kan svalka spelaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Seröst...

käns som att de bara vill försöka jaga så mycket säljargument som möjligt till sin kinesiumstol...

håller mig dock extremt skeptisk till att behöva ha stolen sladdbunden även om kontakten är designad för att lossna om den fastnar i något då det räcker med att behöva sno ut hörlursladden ur hjulen och ibland behöva tillverka en ny hörlurssladd.

dock ser den ju faktiskt ut att iaf ev kunna vara någorlunda ställbar så kanske en någorlunda ergonomisk sittpossition kan uppnås så visst 500-1000:- kan den nog kanske vara värd om den faktiskt håller vad den lovar kan ju inte va värre än jysks kinesiumstolar.

sen skulle jag säga att de kunde skippat den extremt fula loggan på nackstödet och rgb så den hade varit estetiskt tilltalande... men mer en personlig preferens.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

"Razers nya stol: Perfekt för att dölja de termiska utsläppen efter en lång LAN-session. Värmer rumpan, kyler stämningen – och neutraliserar hot zones!"

Visa signatur

Livet är för kort för långsamma datorer

Permalänk

Någon som vet när den går att köpa?

Visa signatur

Jobb jobb mera jobb!😒

Permalänk
Medlem

Jag hade blivit mer imponerad om de lyckats bygga en stabil stol med bra ergonomi. Alla verkar vara inne på rangligt kinaskräp och dölja bristerna genom marknadsföring.

Permalänk
Medlem

Lanseringsdatum, 1:a april?

Permalänk
Medlem

Låter som Peltier element, så förmodligen relativt mycket ljud och energi-användning för kylningen. Värmningen borde dock fungera felfritt.

Permalänk
Medlem

Låter tbh oerhört najs med rumpvärme i datorstolen under kalla vinterdagar.

Permalänk
Musikälskare

Rolig ploj men nja

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ptja, med tanke på att Herman Millers Aeron-stol kostar 19783:- och sedan 2500:- till för nackstödet så är Razers stolar för ~10.000:- rätt välkomna som ett "budgetalternativ".

Med tanke på att stolen som denna bygger på (Rzer Fujin Pro) kostar 12157:- från ProShop IDAG _med_ nackstöd, så får vi väl gissa på att den lär landa på mellan 18-22k.

Klart prisvärt jämfört med Herman Millers, men så är den från 1994 också.

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem

Lite kul att detta dyker upp nu. Jag jobbar för ett företag som gör operatörs/förarstolar och kontorsstolar. Eftersom vissa saker från förarstolarna faktiskt går använda till kontorsstolarna har vi lekt med tanken att bygga en prototyp på en kontorsstol med kylning och värme i, mest som en kul grej. Vi har två frusna skitar på kontoret som skulle uppskatta värmen och resten kan säkerligen få nytta av kylan under sommarens varmaste dagar, hehe

Samtidigt har vi tänkt att det kanske finns en marknad för något sånt här? Svårt att veta. Så denna tråd blir ju lite spännande att följa, haha.

Vi har värmedynor likt de som sitter i stolar i bilar och vi har även möjlighet till ventilation i form av fläktar som suger bort fukt/värme inbyggt i dyna och rygg... Så hårdvaran har vi redan till stor del 😁

Det största nöten vi klurat på är hur man ska mata kalaset. 🤔Sladd är ju lite osmidigt men när man har något som här, typ magsafe-liknande historia så varför inte, och/eller batteridrift. I varje fall kylning borde gå köra batteridrivet iom fläktarna drar så pass lite att man borde kunna få till en rätt bra batteritid.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd

Nog allt ni har köpt är made in china.

Jag förstår ni svenskar behöver skriva av er ibland men det är lite väl mycket hat mot kina på det här forumet.

Att en stol har inbyggd värme är helt klockrent under vinterhalvåret i det här skitkalla landet som snålar på värme i hyresrätter.

Svar på § 1 / offtopic - MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Phiphler:

Låter som Peltier element, så förmodligen relativt mycket ljud och energi-användning för kylningen. Värmningen borde dock fungera felfritt.

Min gissning är att kylningen bara är fläktar och ingen aktiv kylning alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av wly:

Jag förstår ni svenskar behöver skriva av er ibland men det är lite väl mycket hat mot kina på det här forumet.

Att en stol har inbyggd värme är helt klockrent under vinterhalvåret i det här skitkalla landet som snålar på värme i hyresrätter.

Jag förstår att du behöver skriva av dig ibland men det där var lite väl mycket hat mot Sverige XD

OnT:
Kylning med endast luftflöde borde räcka bra om rygg och sits är nät. Sätt ett värmelement i fläkten också så har man båda.
Det kan nog funka.
Personligen har jag inte känns något större behov av ytterligare kylning efter att jag skaffade en stol med nätsits och perforerad rygg ( herman miller mirra <3 ).

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Rekordmedlem

Men har den massagefunktion ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wly:

Kul att bli kallad 'ni'. Iofs är jag snart gammal gubbe så det passar ju bra då.

Nä, allt jag har köpt är inte gjort i Kina. En del är säkert det. Inlägget var inte menat som hat mot Kina utan en anspelning på att, som du hävdar, mycket är tillverkat i Kina, så även denna gamingstol som av allt att döma är ansluten till elnätet på ett eller annat sätt, med de risker för liv och lem som då föreligger.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Vi har ventilerade framstolar i vår bil. Där är det "AC" i stolarna, alla fall. Jag som alltid är varm, även på vintern behöver stänga av kylan efter en stund. Och ingen vanlig fläkt i världen, har fått mig att stänga av eller sänka temperaturen någonsin Är 3 hastigheter/lägen i bilen, men det blir ingen kännbar blåst i rumpan/ryggen över huvud taget. Det blir bara kallt efter en kort stund. Men är det helt tyst, hör man naturligtvis låga fläktljud när man slår i gång det. Baksätet har dock bara vanlig värme.

Permalänk
Skrivet av wly:

Vadå snålar?

Fick halvt stänga av värmen för att komma ner i normala <17°c när ja bodde i lägenhet.... De eldade ju fan upp lägenheten i typ 20°c å man svettades som en gris annars.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Stjärtvärme är ju det bäsa med att köra bil Kul att det kommer till dator stolar också

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

Vadå snålar?

Fick halvt stänga av värmen för att komma ner i normala <17°c när ja bodde i lägenhet.... De eldade ju fan upp lägenheten i typ 20°c å man svettades som en gris annars.

20c varmt? Du skämtar snögubbe. Flytta in i en modern lägenhet med konstant vindrag tack vare ventilation och öppen planlösning så kommer du frysa. Här går inte element igång förrens det är minus ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men har den massagefunktion ?

Har den happy ending så kommer den bli en storsäljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Vadå snålar?

Låter som att du borde söka vård. 😆

På hemmakontoret har jag det lite svalt, tycker detta är en bra idé. Funderat på värmematta till skrivbordet själv.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Sen när är inte fläktar aktiv kylning dock? Enligt mitt sätt att se det är fläktar i allra högsta grad aktivt iom de just aktivt skyfflar bort värme och fukt från ett område där man inte vill ha det

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Nja, en ergonomisk kontorsstol med vattenfyllda dynor man kan ställa vattentempen på behöver det allt vara. Gärna utan att bli halvt ruinerad.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,