Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Har nog sett alla andra Star Trek filmer men vart kan man se denna film?

För att förtydliga, detta är INTE en Star Trek film, det finns inget som helst Star Trek över eller i denna.
Men den finns på Paramount+ och inom kort på Skyshowtime i Sverige.

Edit:
Jag trodde inte man kunde göra mycket sämre än Star Trek Discovery, men tydligen kan man det genom att göra en spin off film från den serien. Fast helt utan något som gör det till Star Trek.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

100s of Beavers.
10/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

För att förtydliga, detta är INTE en Star Trek film, det finns inget som helst Star Trek över eller i denna.

Edit:
Jag trodde inte man kunde göra mycket sämre än Star Trek Discovery, men tydligen kan man det genom att göra en spin off film från den serien. Fast helt utan något som gör det till Star Trek.

Ah okej tack, blir till o köpa den senare då jag inte tänker skaffa de där streamingtjänsterna...

Permalänk
Medlem

Star Trek: Section 31
1/10

Vad i helvete var det där? Inte en Trekfilm i alla fall. Det finns några få saker som svagt påminner om Trek, men inte mycket.
Tar man bort dessa få Trekstinkande delar har man fortfarande en genomusel heistfilm.
Det som jag tidigare trodde var usel Trek var Discovery, men det är ett rent mästerverk i jämförelse.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem

Den of thieves - Detta måste vara den mest macho-stinna film jag sett på länge. All bovar och poliser är stora hårda, testoseronstinna tatuerade f.d. militärer. Kvinnorna är dumma våp. Själva heisten är rätt bra men mycket är korkat. The fed river inte 30 miljoner i sedlar i småbitar varje dag och serienumrena varken sparas eller raderas så hela ploten är ganska dum. Man skulle heller inte acceptera en "brown out" för varför skulle man göra det? Har de aldrig hört talas om reservgeneratorer? Men plot-twisten på slutet var bra och som dum actionfilm är den ju bra. man får bara inte tänka för mycket. 7/10

Den of thieves Pantera - Denna är lite annorlunda. Den är mer som Oceans eleven typ. Den är välgjord och spännande även om man kan räkna ut ganska tidigt vad som kommer att hända. Man kan ju även ifrågasätta varför någon som precis kommit undan med 30 miljoner dollar från ett tidigare rån skulle vilja göra ett till? Samt varför man i en byggnad vars enda syfta är att skydda ett bankvalv, inte har en enda kamera som övervakar själva bankvalvets dörr? Och sen verkar den var nästa lite som en reklamfilm för maffian. Nu känner jag inga mafiosos men jag har ju sett Gomorrah, som både Gennaro och Pietro som är med i denna filmen också medverkade i, och de hade inte låtit någon som stulit från dom överleva, oavsett om de gav tillbaka de det stulit eller inte. De är liksom inte "the nice guys" som de framställs här. Nu var det iofs N'dranghetan och inte Camorran och de kanske är jättesnälla grabbar vad fan vet jag. Men bra action, bara lite dum. 7/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Venom: The last dance
Inget superfan av serien överlag men tycker dom är helt klart sevärda, denna va väl kanske den den sämre i serien men sevärd.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Edit:

Hur kommer du åt Paramount+, är det via VPN eller kör du på annat sätt?

Jag hade Paramount+ innan men det länkar nu över till Skyshowtime om man slår svensk adress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Hur kommer du åt Paramount+, är det via VPN eller kör du på annat sätt?

Jag hade Paramount+ innan men det länkar nu över till Skyshowtime om man slår svensk adress.

Ja, då Paramount+ och Skyshowtime är samma koncern finns inte Paramount+ kvar i Sverige, dock finns det kvar i England och ett par andra europeiska länder, så det går att lösa med t ex VPN och någon bekant i något av dessa länder.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Det omätbara.2024
Om omsorg som inte kan mätas. Sevärd. (5/5)

Permalänk
Medlem

Hotet inifrån. 2006
Secret Service har en förrädare. En ok action.(7/10)

Permalänk
Medlem

The Man With One Red Shoe (1985) Väldigt "typisk" 80tals komedi triller
Twilight of the Warriors Walled In (2024) underhållande actionfilm

Permalänk
Medlem

Kill Bill 4k - klassisk action av Tarantino men nu i 4k. Jag märkte inga direkta skillnader mot tidigare versioner, kanske mer blod som sprutade. Men överlag är ju detta en väldigt välgjord actionfilm. Inte särskilt realistisk men cool ändå. 8/10

13 hours - the secret soldiers of Benghazi - Krigsfilm av Michael Bey. Och förvånansvärt bra faktiskt. Man har gjort en film rätt lik Blackhawk down faktiskt, där man fokuserar på soldaterna och deras fighting men inte politiserar det hela utan bara gör bra action. Mycket skjutande i denna och som vanligt kass taktik av insurgents.

7/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Den of Thieves [2018]
5.5/10
MAX

Kunde ha varit en helt okey Heist-rulle där man får följa både polisen och de kriminella så att säga. Gerard Butler spelar "hårdkokt" polis med sitt "gäng" och försöker sätta dit den grupp som begår brotten.
Tyvärr försöker alla vara tuffare än de andra och den har extrema problem med pacing, den hade lätt kunnat vara 30-40 min kortare och man hade inte direkt missat något. Ska helt ärligt säga att jag inte kände till existensen av denna film innan jag såg reklam för att en tvåa nu finns.

Den Of Thieves 2: Pantera [2025]
4/10

Båda huvudpersonerna (Gerard Butler och O'shea Jackson Jr) återvänder till denna uppföljare och fortsätter i sina roller. Mer av det ovan... men denna gång utspelar det sig i Europa. Man har försökt göra den lite annorlunda med någon twist, men det är på tok för förutsägbart. Denna lider än värre av pacing och skulle definitivt inte varit över 2 timmar lång.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Gladiator 2
https://www.imdb.com/title/tt9218128/
7/10

Bra film rakt igenom den höll en viss atmosfär som höll en kvar i storyn, trots att de kunde ha skippat vissa moment i filmen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Hur kan man göra något så dåligt som (Star Trek) Section 31? Vi, jag och frun, började se den men gav upp efter kanske 20 minuter. Och, det har absolut aldrig tidigare hänt. Vi har sett alla Star Trek (dvs, alla otecknade), även någon fan-film "Of Gods and Men", och den här är överlägset sämst. Hur är det möjligt? Den har helt fel "ton" på något sätt, ska vara för modern och häftig, är inte gjord straight på något sätt. Målgrupp 12-åringar? Discovery framstår som rena Ingmar Bergman-serien gällande dialog och handling.

Besviken. Här hade de ju möjligheter att egentligen göra tvärtom, en mörkare och vuxnare Star Trek, då Section 31 har nämnts en del och att man i en film kan gå utanför serieformatet. Glad att det inte blev en serie på en säsong åtminstone, som först ryktades, det hade varit olidligt.

Återkommer när jag sett hela filmen, vilket jag givetvis kommer att göra, men i ensamhet och med mycket popcorn.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Moana 2 [2024]
7/10

Finns egentligen inte så mycket att skriva om denna, alla är bekanta med Moana vid det här laget Så det handlar väl mer kortfattat om... är detta en värdig uppföljare till suceén Moana?

Utan tvekan, jag skulle faktiskt nästan vilja gå så långt och säga att den är bättre. Trots att man har tagit risker och introducerar nya karaktärer, som inte bara är bakgrundsfigurer, så lyckas man bra även med dem. Och Disney, när de är som bäst, vet hur man ska dra i hjärtsträngarna. Har man barn är denna definitivt ingen tråkig upplevelse om man ser den med dem.... hell... jag såg den UTAN barn och för mig själv och tyckte att den höll riktigt hög kvalité.

Och det fanns egentligen bara en låt i filmen jag "störde mig" lite på då den påminde lite väl mycket om It's Raining Men, fick även vibbar från Gloria Gaynor. Annars väl framförda låtar som var välkomponerade, även om man använde mycket körer när The Rock skulle sjunga ^^

När det är lite grått och kyligt ute, är denna perfekt att krypa in under ett täcke/filt för lite "feel good".

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

10 Cloverfield Lane (blu-ray).

Om jag har förstått det hela rätt så har denna i stort sett endast "universumet" gemensamt med Cloverfield (som jag verkligen inte gillade). Den var från början inte ens tänkt att hänga ihop med Cloverfield alls, men detta ändrades under produktionen, tydligen.

Det gjorde att den här filmen var en betydligt trevligare upplevelse att se. Ingen skakig "found footage" kamera (som i Cloverfield), bra skådespelarinsatser och intressanta karaktärer och en story som till största del funkade. Så jag är både lite lättad och nöjd efter att ha sett denna.

Slutet hade kunnat gjorts bättre dock. Jag hoppades och förväntade mig att slutet skulle ha nånting i stil (sci-fi/monster) med det slut som blev. Men det kändes ihop hastat på nåt vis.

Som helhet får filmen en stark 7:a av 10. Hade kunnat blivit högre om slutet hade varit lite bättre.

Permalänk
Medlem

Wargames (1983)

Hade inte sett den tidigare. Handlar om att en 17-årig datornörd i jakt på datorspel hackar sig in i militärens dator av misstag. Där råkar han starta en process som riskerar leda till tredje världskriget.

Tyckte den hade åldrats hyfsat väl ändå. Man får ju ha i beaktning att det är en ungdomsfilm från 1983 som handlar om datorer. Men tyckte den var mysig

6/10

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Wargames (1983)

Hade inte sett den tidigare. Handlar om att en 17-årig datornörd i jakt på datorspel hackar sig in i militärens dator av misstag. Där råkar han starta en process som riskerar leda till tredje världskriget.

Tyckte den hade åldrats hyfsat väl ändå. Man får ju ha i beaktning att det är en ungdomsfilm från 1983 som handlar om datorer. Men tyckte den var mysig

6/10

Fasen, den var inte igår man såg.
Hade på VHS en gång i tiden.

Permalänk
Medlem

Sonic the Hedgehog 3
https://www.imdb.com/title/tt18259086/
6/10

Jag är nog inte målgruppen men man är ju ändå vuxit upp med det, så lätt underhållande inget direkt nytt under solen jämfört med tidigare filmer.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Moana / Vaiana 2.

Såg den, på svenska, med min dotter (11), får väl säga att jag tyckte den var liite rörig, det var ett tag sedan jag såg ettan, och huvudpersonerna (bacon och ägg) fick aningen för lite utrymme.

Rösterna var ok, men mer så i dialogen än i sången där det var lite stolpigt (fast bra nog). Vet inte hur de engelska rösterna var, får kolla det senare. I exempelvis Frost tyckte jag att de engelska rösterna var FÖR (musikal)skolade för att låta realistiska.

Animering och design var riktigt bra. Enda minuset för att "öborna" liknade varandra så mycket. Tänker då inte på hudfärg, hår etc, det är ganska rimligt att det är tämligen uniformt på en liten ö (något annat vore väl tecken på rasism och apartheid), nej jag tänker på stereotypisk kroppsform och klädsel. Alla män är stora och biffiga (utom gamlingarna), kvinnorna är spensliga (fast inte upprörande) och det påminner lite om gamla tiders tecknade filmer där man återanvände teckningar mycket.

Nåja, helt ok film men jag kommer nog inte att se den igen. Fast, de öppnade nog för en uppföljare under eftertexterna...

Ettan var bättre.

6 ägg av 10 bacon.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Arrival (blu-ray).

En lite annorlunda och intressant variant av "aliens kommer till jorden" filmer. Det här är ju verkligen inte den typiska effektspäckade actionrökaren som vi oftast blir bjudna på när filmer har det här temat. Här är det ett sci-fi drama som bjuder på en del djup istället.

Jag tyckte den var väldigt välgjord, med bra skådespelarinsatser, intressant och engagerande story, och ett upplägg som kändes lite unikt iallafall.

Vissa aspekter hade dom kunnat gå in lite mer på djupet med och inte riktigt allt kändes som det höll samma höga nivå som det bästa med filmen. Men det var inget som störde nämnvärt egentligen.

Tyckte den var riktigt bra, så för mig är den nog värd nånstans runt en stark 8:a av 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Wargames (1983)

6/10

Det var tag sen man såg den. Men den är inte dåligt gjord ändå för åldern.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Arrival (blu-ray).

En lite annorlunda och intressant variant av "aliens kommer till jorden" filmer. Det här är ju verkligen inte den typiska effektspäckade actionrökaren som vi oftast blir bjudna på när filmer har det här temat. Här är det ett sci-fi drama som bjuder på en del djup istället.

Jag tyckte den var väldigt välgjord, med bra skådespelarinsatser, intressant och engagerande story, och ett upplägg som kändes lite unikt iallafall.

Vissa aspekter hade dom kunnat gå in lite mer på djupet med och inte riktigt allt kändes som det höll samma höga nivå som det bästa med filmen. Men det var inget som störde nämnvärt egentligen.

Tyckte den var riktigt bra, så för mig är den nog värd nånstans runt en stark 8:a av 10.

Råkade köpa denna mögfilm på Blu ray å 0/10, totalt värdekass film. Men smaken ä som baken.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seville57:

Råkade köpa denna mögfilm på Blu ray å 0/10, totalt värdekass film. Men smaken ä som baken.

Märkligt den är ju hur bra som helst

Ser braveheart nu. Halvvägs in lika bra som jag minns den.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Guardians of the galaxy 2 4k - Bra uppföljare i denna serien. Bra effekter och handling även om det blir lite mycket flygande och skjutande mot slutet. Men välgjord och sevärd. 8/10

Kill bill vol 2 4k - Andra och avslutande delen i denna duologin. Bra fajter, välgjord och bra skådespelarinsatser. 8/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Ja, absolut smaken är olika. Och det är ju bra, för annars skulle vi nog se ännu mer likriktat utbud på underhållning (film, musik m.m.) än det redan är idag.

Men jag kan ju inte annat än att bli lite nyfiken över vad du tyckte var så dåligt att filmen som helhet förtjänar 0/10 enligt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja, absolut smaken är olika. Och det är ju bra, för annars skulle vi nog se ännu mer likriktat utbud på underhållning (film, musik m.m.) än det redan är idag.

Men jag kan ju inte annat än att bli lite nyfiken över vad du tyckte var så dåligt att filmen som helhet förtjänar 0/10 enligt dig.

Detta har tagits upp tidigare i tråden av bl a mig, folk som ger 0 i betyg när det uppenbart finns betydligt sämre filmer.

Jag har själv inte sett just Arrival, men en film av Denis Villeneuve är troligtvis väldigt snyggt filmad och allmänt välgjord så bara där kan inte betyget bli 0. Sätter man 0 kan ju inget annat vara sämre, inte ens Sharknado eller nån annan skitproduktion.

De som betygsätter så tappar iaf jag helt förtroendet för.

Permalänk
Medlem

The Substance

What a terrible day to have eyes.. 😅 Välgjord film och jag förstår varför man hyllar den. Men dra åt helvete vad obehaglig den är! Alla fyra tittade på varandra och gick "Vad fan är det vi ser på?!". Lite för mycket för mitt tycke. Den får 6/10.

Bra skådespeleri dock!