Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

Gpu med dvi-d samt ddr3

Håller på att hjälpa en vän att bygga ihop en förstadator till sin grabb så letar jag nu lite billiga delar att komplettera med det som jag haft liggandes

Jag letar efter ett grafikkort med Dvi-d port, då skärmen jag har liggandes behöver specifikt en sådan (Qnix Kinaskärm)

Tänker mig nåt av följande :

Rx 580
970
980/ti
1050/ti
1060/ti

Kom gärna med förslag om du har annat som ligger och skräpar.

Behöver även ddr3-minne, gärna 16gb

Är ett budgetbygge, så kan tänka mig att betala följande:
Gpu max 500kr
Ram max 300kr

Finns du i Luleå/Boden så är det fördelaktigt. Kan hämta kortet isf.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Cpu: 8700k | Gpu: 2080 Duke OC | Ram: 32gb 3000Mhz Corsair lpx | MB: PRIME Z370-A
Psu: Straight Power 11 750W | Chassi: Fractal Design R6 |

Permalänk
Medlem

ASUS STRIX GTX 970 & 16 GB Corsair Vengeance, 500:- + frakt?

Permalänk
Medlem

Jag har kört grafikkort med DVI till skärm som har HDMI och grafikkort med HDMI till skärm som har DVI med en adapter utan problem. T.ex https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/k...

Om du nu inte hittar ett grafikkort med DVI som du vill köpa.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Hej!
Har ett 1060 och har 16Gb DDR3 om du vill ha.
600 plus frakt?
Har även en 250Gb SSD om du vill ha till datorn?
800 plus frakt för allt?
Mvh Dan

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneLiu:

Hej!
Har ett 1060 och har 16Gb DDR3 om du vill ha.
600 plus frakt?
Har även en 250Gb SSD om du vill ha till datorn?
800 plus frakt för allt?
Mvh Dan

Jag har nätagg med CX 600 tror jag det heter, kan kolla vid intresse, finns även fläktar om det behövs.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Medlem

Hejsan, har RX 580 4gb och 2 par av 2x4gb ram (16gb totalt). Därtill även 2x2gb, och 2x8gb men där jag vill minnas att en inte funkade (så 1x8 troligen).

Rx 580 + 16gb ram = 600kr

Har cpu kylare och chassifläktar ifall relevant.

Permalänk
Medlem

Kör en passiv adapter bara så kan du ansluta den till valfri GPU med HDMI

Permalänk
Medlem

Till er som skriver om adapter från DVI till HDMI så funkar det ofta bra upp till 1440p 60Hz. Om man vill ha t.ex. 1440p 120/144Hz så krävs Dual Link DVI, vilket kräver aktiva adaptrar som kostar mer än grafikkortet.
Just specifikt i fallet med Qnix-skärmarna (som TS nämner) så saknar de inbyggd scaler, vilket gör att adaptrar inte funkar alls, se bl.a.
https://gamersnexus.net/hwreviews/1665-qnix-2710-korean-overc...
"Due to the lack of a scaler, the QNIX does require DVI-D as the input source, adapters won't work, and consoles are not compatible with this monitor."

Visa signatur

Dator: Ja
Telefon: Ja

Permalänk
Skrivet av oooskar:

Till er som skriver om adapter från DVI till HDMI så funkar det ofta bra upp till 1440p 60Hz. Om man vill ha t.ex. 1440p 120/144Hz så krävs Dual Link DVI, vilket kräver aktiva adaptrar som kostar mer än grafikkortet.
Just specifikt i fallet med Qnix-skärmarna (som TS nämner) så saknar de inbyggd scaler, vilket gör att adaptrar inte funkar alls, se bl.a.
"Due to the lack of a scaler, the QNIX does require DVI-D as the input source, adapters won't work, and consoles are not compatible with this monitor."

Tack för att du tog dig tiden att skriva, jag orkade inte göra det själv haha 😅

Visa signatur

Cpu: 8700k | Gpu: 2080 Duke OC | Ram: 32gb 3000Mhz Corsair lpx | MB: PRIME Z370-A

Permalänk
Medlem

Jag har ett 2060 itx med dvi som jag kört en no-name koreaskärm på med dvi-dl

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av oooskar:

Om den inte har en scaler får man väl se till att ställa in upplösningen rätt så att den inte behöver skalas...?

Signalen är väl vanligt TMDS-protokoll oavsett? Eller kan DVI mata ut något annat?

Permalänk
Skrivet av s0sdaf:

Om den inte har en scaler får man väl se till att ställa in upplösningen rätt så att den inte behöver skalas...?

Signalen är väl vanligt TMDS-protokoll oavsett? Eller kan DVI mata ut något annat?

Har testat förut med flera olika grafikkort & adaptrar med blandat resultat.. Men då datorn samt skärmen ska till en 10-åring så tänker jag att det är lättast om det bara fungerar direkt utan att det ska behövas patchas drivrutiner, pysslas med Custom Resolution Utility osv. Han har inte lika mycket intresse/tålamod att hålla på med sånt som jag. Så råkar han köra en uppdatering av grafikdrivrutinerna så slipper jag åka dit för att lösa allt på nytt 😅

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippyyy_:

Har testat förut med flera olika grafikkort & adaptrar med blandat resultat.. Men då datorn samt skärmen ska till en 10-åring så tänker jag att det är lättast om det bara fungerar direkt utan att det ska behövas patchas drivrutiner, pysslas med Custom Resolution Utility osv. Han har inte lika mycket intresse/tålamod att hålla på med sånt som jag. Så råkar han köra en uppdatering av grafikdrivrutinerna så slipper jag åka dit för att lösa allt på nytt 😅

Ok, tack för info, jag får söka vidare själv. Vill inte gå offtopic i din annons egentligen, ville bara hjälpa till, tänkte att du kanske kunde spara pengarna och besväret.

Permalänk

Nu har jag fått hem delarna jag behövde för bygget!
Tack till er alla som skrivit med olika förslag!

Visa signatur

Permalänk

Annonsen är avslutad

Visa signatur