Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

MXS 7.0 i paket med "bumper" verkar gå beställa fortfarande...

https://www.amazon.se/dp/B0995PQTB7

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 5 7600 - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Produkt: Ctek MXS 10
Länk: https://amazon.se/dp/B004DI7350
Kategori: Batteriladdare
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4709707

Flertalet CTEK-laddare nedsatta till 85%.
https://www.amazon.se/s?k=CTEK&s=price-asc-rank&crid=12TJK39K...

1000 tack för tipset verkligen! Nu hann jag inte knipa en 10a men en 7a duger gott och väl!

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Kan knappt något om dessa laddare och kikade på CTEKs hemsida där de rekommenderade en MXS 5 eller CT5. Hann dock beställa en MXS 10, finns det någon risk med att köra med en sådan till en vanlig V60 D3 från 2019? Tänker om strömstyrkan är för hög eller något?

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Kan knappt något om dessa laddare och kikade på CTEKs hemsida där de rekommenderade en MXS 5 eller CT5. Hann dock beställa en MXS 10, finns det någon risk med att köra med en sådan till en vanlig V60 D3 från 2019? Tänker om strömstyrkan är för hög eller något?

Större = bättre. Bara mer kapacitet.

§9 raderat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Ingen risk, enda nackdelen är att den är lite större och tyngre.

Permalänk
Medlem

Tack för Ctek tipset.
Bra att ha ett par extra.

/ Hojåkare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Tack för Ctek tipset.
Bra att ha ett par extra.

/ Hojåkare

Samma här, fick en CT5 Powersports för 126kr. Perfekt till motorcykeln där min andra CTEK är för stark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Ingen fara

På Volvo verkstäderna är det standard med CTEK MXTS 70/50 som är en 50 A laddare som används för att ladda upp batterierna, underhållsladda och som stöd vid laddning av mjukvara för bilen, CTEK laddarna reglerar själva hur mycket kräm dom behöver ha.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Skrivet av Bosse78:

Vad kostade den?

Jag missade kanske att lägga med pris. Flertalet var nedsatta med 85%, MXS 10 kostade 238kr, MXS 7.0 gick för 216kr.

Kul att tipset uppskattades, jag tar dock inte åt mig någon ära då jag själv såg det via swedroid.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

För er som missade CTEK laddarna så kommer det med all sannolikhet snart krylla av dem på Tradera eftersom tipset ursprungligen kom från Swedroid-amazon-fyndtråden.

Så även om priset kommer vara högre än hos Amazon så lär det ju säljas billigare än i våra svenska affärer om man vill spara en slant.

Det var någon som sålde typ 15 stycken sånna där Sofabaton fjärrkontroller så det lär i alla fall finnas en hel del CTEK snart. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Produkt: Ctek MXS 10
Länk: https://amazon.se/dp/B004DI7350
Kategori: Batteriladdare
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4709707

Flertalet CTEK-laddare nedsatta till 85%.
https://www.amazon.se/s?k=CTEK&s=price-asc-rank&crid=12TJK39K...

Denna var grym, blev en 7.0 och en Lithium xs.

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Tyska amazon.de har upp till -44% på diverse CTEK nu:
https://www.amazon.de/s?k=ctek&rh=n%3A78191031%2Cp_123%3A2582...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Tyska amazon.de har upp till -44% på diverse CTEK nu:
https://www.amazon.de/s?k=ctek&rh=n%3A78191031%2Cp_123%3A2582...

Äsch då är det ju helt plötsligt inte värt, bara 44% rabatt ju!

Permalänk
Moderator
Moderator

Femtinitton inlägg med "jag har köpt", "min blev också avbeställd!" respektive "min kom iallafall" kan, även om det är skojigt att delta, spamma sönder tråden och riskerar dränka ut diskussion om andra tips.
Fortsatta inlägg på temat CTEKs laddare skrivs därför i Samlingstråd - Avbrutna ordrar vid ’prisfel’.

edit: har flyttat över inläggen om avbrutna ordrar.

edit 2: eftersom jag raderade ~20 nytillkomna inlägg tidigare; det är många medlemmar som följer fyndtrådarna och det blir periodvis mycket småprat som antingen bara har en väldigt vag koppling till det ursprungligen tipsade fyndet, och/eller upprepar precis samma sak som tio andra personer redan kommenterat. Mönstret jag raljerade om i första meningen är ett typexempel på detta och något som återkommande ses i våra fynddiskussionstrådar när det gäller speciellt fina fyndtips. Eftersom många intressen vill samsas i trådarna kliver vi ofta in och modererar sådant som flyter alltför långt ifrån ämnet (diskussion om de tipsade fynden) eller som glider över i föga konstruktiva upprepningar, just för att trådarna annars skulle tappa sitt syfte. Vill man då diskutera sådant som tar avstamp i ett fyndtips men egentligen handlar om något helt annat (som exempelvis vad de nytillkomna inläggen avhandlade: vidareförsäljning av fynd) går det jättefint att starta en separat tråd om detta.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Batwoman:

Bärbar Extern Hård Disk 2TB för 329kr? Nej det tror vi inte på... https://cdon.se/produkt/barbar-extern-hard-disk-2tb-usb-3-0-f...

Kändes helt okej att vakna till ett Early Bird-meddelande på telefonen idag 😂.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

<Uppladdad bildlänk>

Testa att skriva mer än 32GB och se vad som händer

Permalänk
Skrivet av medbor:

Testa att skriva mer än 32GB och se vad som händer

Man fick vara glad i någon timme åtminstone... 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

<Uppladdad bildlänk>

Reklamation och pengarna tillbaka.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

<Uppladdad bildlänk>

Ja, det var ju inte direkt någon överraskning. Har vi inte nog med exempel att inte handla från CDON vid det här laget?

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Reklamation och pengarna tillbaka.

Japp, redan inskickat.

Skrivet av haijen:

Ja, det var ju inte direkt någon överraskning. Har vi inte nog med exempel att inte handla från CDON vid det här laget?

Haha, man är ju tvungen att testa. Får jag behålla chassit så är jag glad, då stoppar jag i annat i dem om det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

Japp, redan inskickat.

Haha, man är ju tvungen att testa. Får jag behålla chassit så är jag glad, då stoppar jag i annat i dem om det går.

Vågar du öppna och ta en bild på innehållet?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Skrivet av KorvMos:

Vågar du öppna och ta en bild på innehållet?

Jag väntar på svar om jag ska skicka tillbaka dem eller ej. De är väldigt lätta och det finns inget som roterar inuti, så mycket kan jag meddela än så länge åtminstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

Jag väntar på svar om jag ska skicka tillbaka dem eller ej. De är väldigt lätta och det finns inget som roterar inuti, så mycket kan jag meddela än så länge åtminstone.

Haha! Grymt av dig att ta ett slag för laget! Nu inväntar vi bilder på innanmätet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

Troligtvis ser de ut så här, eller liknande: https://www.youtube.com/watch?v=Zv-EEGcKqWQ

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Skrivet av Murgatroyd:

Yes, högst troligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

<Uppladdad bildlänk>

Haha ja va ska man säga.... kul du köpte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

<Uppladdad bildlänk>

Tack för återkoppling! Det var tyvärr det jag misstänkte men håller med dig att det var lite kul att någon provade. Framförallt fantastiskt att du följde upp med en så bra sammanfattande bild/test

Tråkigt att de inte var äkta, men ett perfekt test att veta om cdon är bra på uppenbara scams och returhantering

Permalänk

Fick mail om att jag inte behövde skicka tillbaka dem och vi vet alla vad det betyder... 😊

Permalänk

Hade hoppats jag skulle kunna återanvända dem och stoppa i riktiga hårddiskar jag har liggande men det blir tyvärr återvinningen med allt.

Blev ordentligt lurad när jag först öppnade leveransen. Allt var precis som om det var original. Både kartongen och instruktionsböckerna. Hårddisken känns solid och välbyggd. Allt var grymt välgjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

Fick mail om att jag inte behövde skicka tillbaka dem och vi vet alla vad det betyder... 😊

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Wow! En USB-C (?) till USB-A som klarar USB2 hastigheter (kanske?)! Haha, vilken skämt! Bra med snabbt svar från cdon i alla fall