Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days

Samlingstråd LG OLED 2022 (A2/B2/C2/G2/...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Citerar mig själv.
Fick main board utbytt utav LG service. Det höll i ca 10 dagar, sen återkom problemen igen.
Nu ska TVn in på "analys", lagom kul att vara utan TV nu när den används som mest på hösten och vintern.

Någon som har varit med om att få sin TV ivägskickad? Har man rätt till ersättning, "låne-tv"?
TVn är köpt hos Power.

Dum grej, är allt kopplat i samma uttag? Jag hade problem en gång med HDMI när datorn och TVn körde på olika faser/säkringar och fick liknande störningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Dum grej, är allt kopplat i samma uttag? Jag hade problem en gång med HDMI när datorn och TVn körde på olika faser/säkringar och fick liknande störningar

Alla HDMI. Men samma symptom sker när man strömmar via webOS. Alltså är det ingen kabel, port eller media enhet som är orsaken. Något internt helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om att Google Cast skulle komma till 2022 modellerna?
https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1...

Såg att firmware som introducerar Google Cast för 2023 modellerna släpptes häromdagen.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Någon som hört något om att Google Cast skulle komma till 2022 modellerna?
https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1...

Såg att firmware som introducerar Google Cast för 2023 modellerna släpptes häromdagen.

WebOS 24 ska komma till 2022-modellerna också. Så Chromecast ska komma. När vet jag inte dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Alla HDMI. Men samma symptom sker när man strömmar via webOS. Alltså är det ingen kabel, port eller media enhet som är orsaken. Något internt helt enkelt.

Citerar mig själv, igen. Mainboard bytt 2 gånger, utan framgång. LG kommer kreditera TVn. Hoppas på en ny, likvärdig modell. Typ G3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Citerar mig själv, igen. Mainboard bytt 2 gånger, utan framgång. LG kommer kreditera TVn. Hoppas på en ny, likvärdig modell. Typ G3.

Synd att det tagit tid, men fint att det förhoppningsvis löser sig snart

Permalänk
Medlem

Skit också! Nu har även jag med LG CS fått denna uppdatering som inkluderar Chromecast och nya korkade avtal. Hatar att TVn måste påminna om nya uppdateringar bara för att den är ansluten till WiFi.

Jag behöver WiFi för att kunna starta TVn via wake-on-lan så den startar och byter kanal till speldatorn.

Jag får väl blocka internetåtkomst via routern istället.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag får väl blocka internetåtkomst via routern istället.

Jag gjorde den snabba men helt felaktiga vägen och satte default gateway till 127.0.0.1.

Det gör jobbet om man inte behöver internetåtkomst men åtkomst till det lokala nätverket utan layer3 routing. Men det är ju inte rätt sätt att göra det på 😂

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pallee:

Jag gjorde den snabba men helt felaktiga vägen och satte default gateway till 127.0.0.1.

Det gör jobbet om man inte behöver internetåtkomst men åtkomst till det lokala nätverket utan layer3 routing. Men det är ju inte rätt sätt att göra det på 😂

Hmm, inte så dumt ändå. Hur fungerar det i praktiken? Dummar den sig något pga timeouts och så?
Jag har nämligen själv en situation med en delad router som jag inte kan ändra några regler i. Vill inte direkt sätta in en egen router/brandvägg hemma bara för att blockera TV:n från internet.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Hmm, inte så dumt ändå. Hur fungerar det i praktiken? Dummar den sig något pga timeouts och så?
Jag har nämligen själv en situation med en delad router som jag inte kan ändra några regler i. Vill inte direkt sätta in en egen router/brandvägg hemma bara för att blockera TV:n från internet.

Jag använder min C2 som datorskärm tillsammans med LGcompanion appen (som utvecklats av en medlem här på swec) och allt fungerar bra för mig. Så jag kan ju inte påstå att jag använder smart-funktionerna i någon utsträckning.

Det fungerar tex att använda RDP-klienten för remote desktop från C2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

WebOS 24 ska komma till 2022-modellerna också. Så Chromecast ska komma. När vet jag inte dock.

Jag har fått min WebOS 24 uppdatering till C2 med Chromecast.

Permalänk

Efter uppdateringen till webOS 24 så har min dolby vision med mp4 filer genom USB slutat fungera. Även via Plex. Netflix funkar. Tankar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merseyside:

Efter uppdateringen till webOS 24 så har min dolby vision med mp4 filer genom USB slutat fungera. Även via Plex. Netflix funkar. Tankar?

Allt funkar fint för mig så det va konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merseyside:

Testa att hämta senaste uppdateringen från LG, lägg in på USB-minne, flasha om och se om det blir bättre.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Testa att hämta senaste uppdateringen från LG, lägg in på USB-minne, flasha om och se om det blir bättre.

Går det skriva över samma fw version en gång till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Går det skriva över samma fw version en gång till?

Borde inte vara nåt problem, har för mig jag har gjort det en gång på min LG OLED65E6V-Z från 2016.
Det är väl som att flasha om BIOS i datorn. Möjligen kan TV-n neka till att bli flashad med samma fil igen.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Har senaste FW förstört åtkomsten för att inaktivera TPC och GSR?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Har senaste FW förstört åtkomsten för att inaktivera TPC och GSR?

2022-års modeller har fått en firmware fix som fixade den aggresiva dimmningen. Det har dock inte 2021-års modeller fått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

2022-års modeller har fått en firmware fix som fixade den aggresiva dimmningen. Det har dock inte 2021-års modeller fått.

Jag har inte stört mig på min C2 tidigare. Men gör det nu. Därför hoppade jag in i service menyn för att inaktivera nämnda värden.

Men menyvalet finns inte längre.

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jag har inte stört mig på min C2 tidigare. Men gör det nu. Därför hoppade jag in i service menyn för att inaktivera nämnda värden.

Men menyvalet finns inte längre.

Från 2022 och framåt är det en nedbantad service meny (om du tänker på INSTART).

Enda sättet att stänga av nuvarande värden är från pc med ColorControl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Från 2022 och framåt är det en nedbantad service meny (om du tänker på INSTART).

Enda sättet att stänga av nuvarande värden är från pc med ColorControl.

Jag tycker den är extremt plottrig.
Får samma meny oberoende om jag använder Color Control eller servicefjärrkontroll.

EDIT: Jag förstår nu. Behöver inte ens vara i den menyn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jag tycker den är extremt plottrig.
Får samma meny oberoende om jag använder Color Control eller servicefjärrkontroll.

<Uppladdad bildlänk>

EDIT: Jag förstår nu. Behöver inte ens vara i den menyn.

Yes allt sköts via programmet