Endast ett fåtal Radeon RX 9070 säljs till riktpris

Permalänk
Medlem

hmm.. får se vart det här landar - fick igenom ett 9070xt sapphire pulse köp hos inet. Order bekräftelse mail 15.01 med leverans 7 mars men nu står det I lager 2025-04-23

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Lyckades beställa ett Sapphire Radeon RX 9070 XT Nitro+ från Inet. Men 10500 kr kändes rätt dyrt för de?
Aja, ville mest ha ett och mitt 1070 kort får till slut vila.

Permalänk
Medlem

Lyckades klicka hem ett asus 9070 xt på komplett, står nu behandlas på ordern. Innebär det att grejerna packas eller är det fortfarande osäkert?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | ASUS Prime RX 9070 XT OC | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

intressant att inet har nu slut på alla 9070 xt korten förutom PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Hellhound den har dem fortfarande 50+ i lager på. Varför vill ingen ha just det kortet?

AMD användare confirmed hund hatare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

nu kom packnings bekräftelse från Inet

Spännande! Minns du hur din status såg ut på ordersidan innan detta? Hade du "bokad" som status?

Skrivet av highwaystar:

Jag har samma status på "Mina Sidor" men har fått mail med orderbekräftelse och leveransdatum i morgon. Kolla din mail också.

Samma här, dock inget sms eller packbekräftelse som vissa fått än så tänker inte få upp några förhoppningar...

Skrivet av Waliant:

Köp av Asus Prime hos Inet

Välkommen! Du har placerats i kö och vi hjälper dig så snart det är din tur. Beskriv gärna vad du behöver hjälp med under tiden du väntar så svarar vi så snart vi kan.

Hej, jag beställde precis ett grafikkort men är lite osäker över om man fick ett kort eller inte. Nu står det status "i lager 2025-05-13" på beställningen.

Idag 15:20
Hej! Du får nu hjälp av Tim.

Idag 15:22
Vad har du för ordernummer?
XXXXXXXXXX

Idag 15:24
Dessvärre var du inte en av dem första som fick allokering, din beställning har gått igenom så att du står i kö för nästkommande leveranser

Idag 15:25
Okej, men priset kommer vara detsamma?

Idag 15:27
Jag såg nu på er info-del att det gäller
"Får du igenom en beställning med MSRP-pris även om korten är slutsålda så kommer vi självklart att ge dig det det priset, men vi har tyvärr inga möjligheter att fortsätta sälja kort till MSRP-pris efter att de första leveranserna är slutsålda."

Ja så länge du har kvar din order behåller du priset.
Jag ska dock säga att ha lite is i magen, det kan hända att vi får påfyllning under den närmsta timmen, bara att jag inte ser det precis nu.

Men super, då tackar jag för hjälpen!

Riktigt trist att behöva vänta 2mån dock. Usch..

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

intressant att inet har nu slut på alla 9070 xt korten förutom PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Hellhound den har dem fortfarande 50+ i lager på. Varför vill ingen ha just det kortet?

För min del var det pga priset, och att Reaper passar bättre i mITX-chassit (men Hellhound skulle med nöd och näppe få plats också). Men ja, priset. 9999? Fuck that.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Spännande! Minns du hur din status såg ut på ordersidan innan detta? Hade du "bokad" som status?

Samma här, dock inget sms eller packbekräftelse som vissa fått än så tänker inte få upp några förhoppningar...

Riktigt trist att behöva vänta 2mån dock. Usch..

jag tror den hade bokad under en period innan jag fick sms:et men det gick ganska fort för all status förändring att ske.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix X870-F Gaming | AMD Ryzen 9800X3D | Kingston Beast 64GB 6000Mhz | Sapphire AMD Radeon 9070xt Nitro+ | Kingston KC3000 2TB| Corsair RM750E Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flumbo:

Går i samma tankar som du efter att inte ha fått något 9070 till MSRP. Kan tipsa om att även Proshop säljer Asus 7800 XT för 5889:- och då ingår dessutom voucher på €80 hos Gamesplanet samt Monster Hunter Wilds.

Typ det här?

https://www.komplett.se/product/1318735/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem

Uppdatering! Nu står mitt kort som "i lager" på Inet från att ha haft levdatum i maj, dock ingen bekräftelse på skickad eller packad än...

Uppdatering 2 nu står det som BOKAT! Woho, prisa gud! Från att ha haft majdatum till lev imorrn är ju en hyfsad förbättring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

hmm.. får se vart det här landar - fick igenom ett 9070xt sapphire pulse köp hos inet. Order bekräftelse mail 15.01 med leverans 7 mars men nu står det I lager 2025-04-23

Jo ändrades till 2025-04-23 för mig med, men står leverans 9 mars? De borde gå ut och säga vad som verkligen gäller. Men lyckades norpa åt mig ett på Netonnet nu också så får se vilken som blir avbokad.

Permalänk
Medlem

Oh, min beställning på PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper på Inet ändrades precis från "I lager 2025-05-13" till "Bokad" och blev grön. Trodde lätt jag skulle få vänta till andra leveransen - men som någon skrev här tidigare som delade chattlogg med Inet-kundtjänst så kanske de redan har fått in några fler kort? Eller så går de i turordning manuellt och att det tar lite tid för dem bara.

Permalänk
Medlem

Fick sms nu att Inet har börjat packa ordern. Tror jag slutförde min beställning 15:00:15. Största ÅF i England gick tydligen ner, gick som smort att beställa på Inet så länge man var snabb, så det förtjänar dom en eloge för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

Samma sak när jag köpte mitt 7900XTX, var Hellhound eller TUF att välja på i slutet, sen ett fåtal andra mindre önskvärda kort (ASUS Dual för 1500:- mer än TUF).
Har för mig att Hellhound hade lite problem på 7000 serien men jag kan ha blandat ihop det.

Visa signatur

9800X3D - TUF Gaming OC 7900XTX - G.Skill Flare X5 64GB 6000MHz - Sennheiser HD560s - Sound Blaster AE-5 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Pratade precis med chatten och vi borde tydligen ha "grön plupp" om vi blivit tilldelade kort. Annars får vi vänta, tyvärr... Konstigt med tanke på att min order gick igenom SNABBT och de fanns i lager en bra stund efter betalning/beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Hade ett 9070 XT i kundvagnen men hann inte beställa det. Har alltid tyckt det är lika lustigt att saker försvinner från ens kundvagn online. Men jaja, det blir nog något annat under black friday.

Jag hann snipea ett. Velade mellan XT och icke XT. Blev till slut ett med prefix.
I bara farten glömde jag titta vad jag valde för leveransalternativ så jag får köra en bit till en Instabox 1 ½ mil ifrån mig. Som tur är blir det nästan på väg hem från jobbet.

Skrivet av ackwell:

Jävlar vilken skillnad ändå på 9070XT Reaper och Hellhound, 2000kr diff. Hellhound kan väl omöjligen vara så mycket bättre sett till prestanda, kylning, och energieffektivitet?

7990kr för XT-Reapern känns väl som en smärtgräns ändå? Nyfiken på hur mycket dyrare det kommer att bli i den andra leveransen.

Tur att Hellhound helt enkelt var för lång och därav föll bort per automatik. Hade jag suttit och tittat efter den hade jag säkert missat Reapern.

För er som köpt Reapern.
Toms Hardware har testat. Låga temps och låga ljudnivåer. Nästan otroligt hur väl den kompakta kylaren presterar.
Nu hoppas vi bara att placeringen av strömkontakterna inte kolliderar med något i mitt Ghost S1. Annars får man köra utan grill tills man hittar vinkel-adapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Men vafaen... fick mail från inet om att kortet skulle levereras imorgon, nu när jag tittar på min order så är den i lager först 23:e april! Så det blev avbeställning och beställd hos Komplett istället. Den var billigare där som bonus Bara komplett inte gör samma stunt, men det står "i lager" och att den är reserverad.

Ouch, hade inte avbokat innan mer status inkommit. Speciellt eftersom vi nu är många som verkar få från Inet i tid. Komplett har jag riktigt risig erfarenhet av sedan 3080-tiden men.

Skrivet av napahlm:

För er som köpt Reapern.
Toms Hardware har testat. Låga temps och låga ljudnivåer. Nästan otroligt hur väl den kompakta kylaren presterar.
Nu hoppas vi bara att placeringen av strömkontakterna inte kolliderar med något i mitt Ghost S1. Annars får man köra utan grill tills man hittar vinkel-adapter.

Kul, hade ingen aning om ngnting utan haffade första bästa. Trevligt om det dessutom visar sig vara ett trevligt kort!

Permalänk
Medlem

Min ändrade nyligen tillbaka till "Bokad" på Asus Prime 9070 XT hoppas det blev så för fler

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Skrivet av Osmanix:

Hmm jaha då sitter man på ett oöppnat asus prime 5070 ti OC man betalade 10790 för, och imorgon får man hem asus prime 9070 xt OC för 7990. Fortfarande inte 100% säker på vilket jag ska behålla..

Ilandsproblem, mina chips är för små för att dippa

Permalänk
Medlem

Att Inet har hellhound kort över är nog helt enkelt att de fått in väldigt många av dessa.
Dessa kort sitter även i alla deras preconfigs med 9070 XT
"PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Hellhound"

Permalänk
Medlem

Fick mini order ändrad till grön och bokad. Innebär det att den har gott igenom?

Permalänk
Medlem

Grattis till alla er med Powercolor MSRP korten... Verkar som att Saphire hade sämre tillgång -.-

Permalänk
Medlem

Inet är sjukt snabba som vanligt. Leverans beräknad imorgon via Instabox. Klickade hem en 9070 XT Reaper. Blev ett svettigt "toabesök" på jobbet.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Inet är sjukt snabba som vanligt. Leverans beräknad imorgon via Instabox. Klickade hem en 9070 XT Reaper. Blev ett svettigt "toabesök" på jobbet.

Bästa stället o shoppa på ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

jag "fastnade i telefon" och blev sen till ett system migrationsmöte med några av mina amerikanska kollegor

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix X870-F Gaming | AMD Ryzen 9800X3D | Kingston Beast 64GB 6000Mhz | Sapphire AMD Radeon 9070xt Nitro+ | Kingston KC3000 2TB| Corsair RM750E Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Skrivet av Qziny:

Tack för tipset. Står att jag ska få det redan imorgon nu!
Synd man är i Åre helgen ut...

Förväntad leveransdag 7 mars (kl. 16–22) för mig också, hoppas det är i år.

Permalänk

Whooo, nu är mitt bokat! Skönt 🤣

Nu sen blir blir det väl bara att sälja sitt 3080, frågan är väl bara vad man får för det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Detta är dock bara ett temporärt subventionerat pris för lansering. Nästa batch kommer skjuta i pris och redan nu låg många kort (på Inet) för nära 5070 Ti priser.

SÅ kan det också vara men helt årligt tror jag AMD och AIB, återförsäljarna vet att folk är desperata och villiga att betala över mspr och utnyttjar det till fullo när hypen läger sig so tror jag korten kommer gå ner till mspr igen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Kommer du ut svettig från toa antar nog dina kollegor att du åkt på värsta magsjukan!? Det bara blev så, blev drabbad av plötslig hype-mage.

Sa till mina kollegor i förväg, redan kring lunch. Mellan 14.55 och 15.10 kommer jag totalt ignorera er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

Finns några få SAPPHIRE PULSE 9070 xt kvar på Netonnet för 8490kr

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/s...

Iaf i närheten av msrp.

Skickar dem kortet så har du räddat mitt spelår🥳