Endast ett fåtal Radeon RX 9070 säljs till riktpris

Permalänk
Medlem

Någon som fått bekräftelse från Webhallen att ordern blivit mer än mottagen? La beställning när det var 40+ kort kvar på
https://www.webhallen.com/se/product/377596-ASUS-PRIME-Radeon...

Permalänk
Medlem

Hej!
Order (xxxxxxx) packas nu och är snart på väg. Inom kort skickas en spårningslänk till dig via e-post. Inga ändringar kan längre göras.
Vänligen,
Inet
🥳
Känns som man vunnit på lotto när man kan köpa ett grafikkort för 8000kr! Sjukt!!

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av RazorKrist:

Detta måste reflekteras i recension när ni sätter betyg.
Det är inget annat än lockpris om MSRP ändras dagen efter i princip.

Mjae. Ja. Nej. Typ. Beror på! I det här fallet recenserar vi specifikt Powercolors modeller, så då beaktar vi priset på just dessa kort. Sen kan man förstås lägga en allmän kommentar kring hur prissättningen har varit på marknaden, men eftersom det inte berör de här korten så tas det inte in i beräkning för slutbetyget.

Ikväll publicerar vi slutbetyg på RX 9070 XT Red Devil samt RX 9070 Hellhound, för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjädernylle:

Sålde dom non-xt för 7400? Det var som tusan.

Ja finns kvar på komplett.
Det är ju närmast 50 dollar skillnaden på msrp. Känns som AMD kunnat sälja det något lägre pris, men men.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från komplett och fått att det skickats ännu? Min står fortfarande som behandlas - osäker på om det innebär att jag fick ett kort eller inte.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | ASUS Prime RX 9070 XT OC | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dingan:

Kul att någon fick nytta av den! Hoppas du får den snabbt!

Vad var det för tips så man har det inför framtiden?

Permalänk
Medlem

Kommer hem från jobbet och ser att alla kort till MSRP är slutsålda, inte varje dag man sparar 8 lax

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Inet mail:

Efterfrågan var som väntat hög, och tyvärr var du inte en av de kunder som fick ett grafikkort vid release.
Det innebär att du nu står i kö för kommande leveranser.

Tråkigt, la ordern på Sapphire 9070 Pulse XT 15:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Men just i den kategorin finns det ju faktiskt ett grymt kort redan
https://www.komplett.se/product/1317173/datorutrustning/dator...

Ingen eller väldigt kass VR support tyvärr vilket i det jag ska ha det till

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 5700X3D / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Spire och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 4x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Corsair Harpoon TGB Pro / TB: Logitech G610 / Ljud: Audio Pro A28 med Focal Cub Gen1/ Skärm: Lenovo Legion Y34WZ-30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjädernylle:

Tror nog dom kan få problem sen när 9070 XT nu säljs till samma pris som 5070ti. Milt sagt.

Skillnaden är att det är bas variant av 5070 ti som säljs och som inte går att få tag på alls.
AMD korten är ju toppmodellerna som deras partners prissatt. Och dom kan du fortfarande köpa nu.

Kan ju visa sig att antingen Nvidia eller AMD fuckar upp tillverkningen till sommaren, men vem vet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Det är väl exakt det jag har sagt tidigare? Än så länge har priset inte ökat för FE. Eventuella valutajusteringar är svåra att höjd för men de sker oftast ganska sporadiskt.

Tredjepartsmodeller recenseras med de priser som är aktuella vid recensionstillfället såklart. Recenserar vi ett kort innan release får vi alltid utgå från det priset som kommunicerats till oss. Har priset gått upp är det det priset vi utgår från.

Inte sett hela konversationen men då är svaret ignorera personen som klagar! Ni gör rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rageqtz:

Kan ha räddat min dag, möten ställde till det så hann inte med inet. Tack!

Fick just leveransbesked från netonnet genom instabox. Så får du liknande inom en timme borde det vara guld.

Permalänk
Medlem

Fick ett "produkten kan inte köpas på hemsidan", lyckades trots allt boka ett till MSRP men inte för leverans imorgon.

Mitt nuvarande kort släpptes dock för snart åtta år sedan, så jag har vanan inne att vänta.... Och jag är inte heller den som, som barn, sprang runt och skrek om julklappar 05:00 på morgonen.

Så alla andra får ta smällarna med nya drivrutiner, och jag får tid att läsa mer recensioner och beställa annat jag behöver uppgradera.

Det enda jag funderar över är dollarkursen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Inet är sjukt snabba som vanligt. Leverans beräknad imorgon via Instabox. Klickade hem en 9070 XT Reaper. Blev ett svettigt "toabesök" på jobbet.

Haha jag ”råkade” ochså ut för ett svettigt toabesök 14.55-15.02 😂
Har suttit med stresspåslag hela dagen för detta men lyckades som tur va nypa ett 9070 xt reaper.
Äntligen får mitt 980ti gå i pension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazhaul:

Samma här.. Håller tummarna för oss båda!

Tack detsamma!

Håll gärna mig uppdaterad om du får en uppdatering 😬

Jag lade ordern 15.09

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Då får du nog vänta, vissa avtal skrivs årsbasis

Hur menar du nu? Kronans värde justeras väl ändå löpande?🤔

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepersson:

Så man gör inte bort sig på ett 7800xt tillsammans med en 9800x3d? Kör mest CS2 men också BF2042 så vill framtidssäkra samt att min 12400f/4060 inte pallar längre

För CS2 är 7800XT overkill, och för battlefield2042, beror det lite på vad du behöver för prestanda, en snabbsökning gav mig att det ger cirka 120fps i 1440p.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Besviken på priserna och tillgängligheten. Jag vägrar köpa så högt över MSRP. Det fick bli ett icke-XT från komplett för MSRP istället. Ser ut som att det fortfarande finns kvar 50+ om det går att lita på.

Permalänk
Medlem

Blev ett 9070 XT Reaper från Inet som nu är packad med spårningslänk. Trodde det skulle vara högre efterfrågan på Sapphire Pulse, men efter att ha läst här verkar det som att de flesta valde att plocka just ett Reaper?

Visa signatur

System: R5 5600X, GTX 1080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Hur menar du nu? Kronans värde justeras väl ändå löpande?🤔

Beror på, vissa avtal låser valutan/priset i x antal månader.
Så köper du 5000st PowerColor kort så har du bundit dig till ett visst pris. Inet köper ju från en grossist i norden och betalar förmodligen inte i dollar.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa ett 9070 XT Hellhound från Proshop för 9490 wohoo. Ville nästan hellre ha ett Hellhound non-XT pga strömförbrukningen, men när priserna nästan är desamma... usch. Lika bra att köra ett XT och klocka ner skiten en smula istället.

Visa signatur

Burk: 6650 XT, 5700X, 32GB, Dell G2724D
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Mjae. Ja. Nej. Typ. Beror på! I det här fallet recenserar vi specifikt Powercolors modeller, så då beaktar vi priset på just dessa kort. Sen kan man förstås lägga en allmän kommentar kring hur prissättningen har varit på marknaden, men eftersom det inte berör de här korten så tas det inte in i beräkning för slutbetyget.

Ikväll publicerar vi slutbetyg på RX 9070 XT Red Devil samt RX 9070 Hellhound, för övrigt.

Kanske skall ha separata betyg för själva produkten och prisvärdheten…?

Permalänk
Medlem

Elgigantens priser visade sig vara helt korrekt. Det var EFTER MSRP priserna.
Netonnet har lagt upp nya priset nu efter de få limiterade kort för MSRP.

Och dessa priser är absolut inte värda att köpa korten för i mina ögon över Nvididas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjädernylle:

Vad var det för tips så man har det inför framtiden?

Det var denna
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/s...

Permalänk
Medlem

För ett icke-XT kort är det rätt saftigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Och dessa priser är absolut inte värda att köpa korten för i mina ögon över Nvididas.

<Uppladdad bildlänk>

2800 kr mindre för ett 9070 XT Prime jämfört med 5070 Ti Prime tycker jag är rimligt tbh. Ska du betala de extra pengarna så ska du vara jäkligt RT-kåt imo.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Samma som hände när Nvidia släppte 30 serien. Men då tog det 2-3 månader som priset kröp upp i butiker pga bristen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

<Uppladdad bildlänk>

Hur är 5070Ti för 13500kr mer värt en 9070XT för 10500kr skulle inte ha köpt något av korten men ser inte hur AMD inte är värt det men Nvidia är om är "tvungen" att köpa något av dom?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO