Permalänk
Medlem

Från Ironclaw till G502 X?

Jag har kört en Corsair Ironclaw (trådad) i ett par år nu men känner att kvaliteten på Corsairs kringutrustning verkligen har gått utför - högerklicken börjar kännas opålitlig, scrollhjulet är ojämnt och musen tappade färg när jag rengjorde den.

Så jag tänkte eventuellt prova en Logitech G502 X i stället. Någon som använt båda och kan uttala sig om formfaktor, kvalitet och mjukvara?

Jag behöver större möss som dessa då jag har stora händer och oftast kör palm grip. Vill inte ha varken iCUE eller GHUB installerade permanent så välfungerande onboardprofiler är också ett krav.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk

mjukvaran är skräp... visst den funkar men extremt bloatad enligt mig.
(för tillfället går den inte äns installera på min dator den bara står och tuggar i installern och blir aldrig klar men har mina profiler sparade i musen så behöver egentligen inte mjukvaran var mest för jag behövde ett macro på musknapparna jag ville installera den.)

sen lider typ alla 502 modellerna av samma problem som din corsair med att brytarna förr eller senare kommer vilja börja dubbelklicka inte speciellt lång livslängd specad på brytarna ~50000 eller om det är 500000 klick eller nått sånt och det kan säkert stämma också för alla mina 3 502 möss har frått dubbelklick syndrom efter ~3-5år.

i övrigt gillar jag musmodellen oerhört bekväm imo och mestadels därför jag köper den igen ända åsikten utöver modellens problem är väl att den för mig är gränsfall för liten men inte speciellt många modeller som är större.

men den mäter ungefär samma mått som din corsair mus ser det ut som så bör inte bli någon större skillnad där om du var nöjd med storleken på din nuvarande.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

mjukvaran är skräp... visst den funkar men extremt bloatad enligt mig.
(för tillfället går den inte äns installera på min dator den bara står och tuggar i installern och blir aldrig klar men har mina profiler sparade i musen så behöver egentligen inte mjukvaran var mest för jag behövde ett macro på musknapparna jag ville installera den.)

sen lider typ alla 502 modellerna av samma problem som din corsair med att brytarna förr eller senare kommer vilja börja dubbelklicka inte speciellt lång livslängd specad på brytarna ~50000 eller om det är 500000 klick eller nått sånt och det kan säkert stämma också för alla mina 3 502 möss har frått dubbelklick syndrom efter ~3-5år.

i övrigt gillar jag musmodellen oerhört bekväm imo och mestadels därför jag köper den igen ända åsikten utöver modellens problem är väl att den för mig är gränsfall för liten men inte speciellt många modeller som är större.

men den mäter ungefär samma mått som din corsair mus ser det ut som så bör inte bli någon större skillnad där om du var nöjd med storleken på din nuvarande.

Stort tack, får plocka hem en vid tillfälle och jämföra helt enkelt. Låter ju som att det inte är någon större skillnad i byggkvalitet eller mjukvara, så då får det helt enkelt bli den som känns bäst i handen.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x