Vilken serie såg du senast?

Permalänk

8:e gången jag sett klart the walking dead nu.
mycket tack vare Negan, den mest älskade och hatade karaktären jag någonsin har varit med om i någon serie förut
https://www.youtube.com/watch?v=taYkTuTQk4k

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Såg Chernobyl i söndags, det var en peppande serie, spoiler, alla överlevde inte... Ruskigt bra dock.

Permalänk
Medlem

The good lord bird - Serie om Abolitionisten John Brown som innan amerikanska inbördeskrigets början ledde en serie attacker mot slavägare i södern. Den följer en ung svart man vid namn Henry som klär sig som en flicka. Den är väldigt välgjord och visar på ett bra sätt den värld man levde under denna tiden och även John Browns påverkanskampanj ang. slaveriet. Mycket bra. 8/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Börjat kolla på tredje säsongen av Invincible nu. Märkte inte ens att den kom ut förrän jag skrollade genom Prime Video. Aja, ser fram emot hur det slutar!

Permalänk
Medlem

Zero Day (Netflix, Dolby Vision/Atmos, 6 avsnitt)

"Efter en dödlig cyberattack börjar en före detta president (Robert De Niro) ifrågasätta sin egen verklighet".

Politiska intriger, Robert De Niro har blivit gammal, jag tyckte miniserien gick att glo på.

6/10

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Efter ett par FB-reels snurrat förbi så kände jag mig tvungen att börja kika på Mr Inbetween.

Skön och smårå, lagom långa avsnitt.

Permalänk
Medlem

Kollat igenom alla säsongerna av The Boys på
Amazon, grym serie!

9/10

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem

Dexter: Original Sin
Helt klart sevärd om man gillar Dexter. Dock inte bättre än originalet.
8/10

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Wallhack SP-004 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Ghosts
Netflix

"Lovers Jay and Samantha inherit a rundown country estate and decide to convert it into a hotel. Little do they know that the property inhabits the spirits of deceased residents who call it their home."

Komedi-serie av det mer löjliga slaget, tycker man kan bunta in den i samma genre som t ex What We Do In The Shadows, Wellington Paranormal etc... fast med en väldigt "feel good vibe" över sig.

Även en av dessa serier som Netflix enbart har 2 säsonger av, medan Viaplay har 3 säsonger och ingen av dem sänder pågående säsong 4. Korta 20-25 minuters avsnitt, kan tänka mig att de fungerar bra om man t ex pendlar och bara vill ha något "lätt" under restiden.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Rogue Heroes

Jäkla bra serie om specialförbandet SAS under andra världskriget. Två säsonger än så länge, verkar vara lite oklart om en tredje, men hoppas verkligen på det!

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

WandaVision

Helt ok MCU serie, om man inte läser vad den handlar om innan så måste man se till E3 för att få lite hum om vad det handlar om.

Permalänk
Medlem

Jag såg precis avslutningen på Cobra Kai, slutet var väl väntat men samtidigt har ju hela serien varit väldig förutsägbar så inget förvånande direkt. Det kändes som en helt ok avslutning där de flesta trådar avslutades, men vissa saker var kanske lite abrupta.

Ska man sammanfatta hela serien så är den generellt rätt töntig, tvivelaktig karate och väldigt förutsägbar, men samtidigt ganska underhållande och lättittad. Kul att många skådisar från filmerna är med också.

Permalänk

"Devs" 10/10.

Permalänk
Medlem

Ludwig på SVT play

Skön brittisk deckare med David Mitchell som varit en favorit sedan peep show. Mysig serie, skönt att slippa amerikansk klippning då och då.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Cobra Kai Jag blir inte klok på vad det är för målgrupp för den här serien. Det är ju huvudsakligen ett teen/high school drama med lite karate, men de som borde titta på sådant tycker väl inte alls att det är kul att de grävt upp skådespelarna från Karate Kid-filerna? Funkar hur som helst för mig (som tycker att det är cool att det är samma skådisar som i filmerna). Jag började titta för att se vad det var och fastnade. Första säsongen var jättekul, men framåt säsong fyra har nyhetens behag klingat av lite. Det är inte jättebra, men jag kan inte sluta titta. (Lite som med The 100.) Den får 8/10, men det dras upp av första säsongen.

S4 var ingen höjdare och efter S5 sänkte jag betyget till 6/10 på IMDB, men i och med att avslutande S6 var förhållandevis bra drar jag upp det till 7/10. Det är fortfarande taffligt koreograferad karate med skådespelare som inte har kampsportsbakgrund, men serien har i alla fall lämnat high school-dramat bakom sig.

All heder åt Martin Kove, som spelar Sensei Kreese. Han har inte så mycket fighter längre, men å andra sidan fyller han 78 år i dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Jag såg precis avslutningen på Cobra Kai, slutet var väl väntat men samtidigt har ju hela serien varit väldig förutsägbar så inget förvånande direkt. Det kändes som en helt ok avslutning där de flesta trådar avslutades, men vissa saker var kanske lite abrupta.

Ska man sammanfatta hela serien så är den generellt rätt töntig, tvivelaktig karate och väldigt förutsägbar, men samtidigt ganska underhållande och lättittad. Kul att många skådisar från filmerna är med också.

Riktigt bra serie som respekterar ursprungsmaterialet. Lätt underhållning, tyckte den var bra om man bara vill ha lite kul.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Rogue Heroes

Jäkla bra serie om specialförbandet SAS under andra världskriget. Två säsonger än så länge, verkar vara lite oklart om en tredje, men hoppas verkligen på det!

Hade den på min "att-se-lista" och tack vare ditt inlägg så tog jag mig i kragen och kollade den förra veckan. Tack för det!

Väldigt bra serie! Snyggt filmad, bra skådisar, läcker musik! Jag gillade första säsongen mer än andra. Den första kändes mer autentisk, medan den andra ger intrycket av mycket mer fiktion. Skaparna framhåller ju väldigt tydligt att säsong två inte är en historielektion, så ingen skugga över dem.
Helt klart en av de bättre serierna jag sett de senaste åren.
Finns bl.a på Max (HBO) & Apple TV+.

Permalänk
Medlem

Kör just nu Silicon Valley och From för första gången.

Silicon Valley är hysterisk, speciellt om man är lite intresserad / insatt i den typen av arbete också.

From är riktigt bra, lite lagom Lost känsla med allt det okända men efter att ha påbörjat säsong 3 så känner jag att jag har ännu fler frågor än vad jag har fått svar. Får hoppas att de börjar komma med lite förklaringar snart men fortfarande väldigt bra och spännande serie!

Permalänk
Medlem

Prime Target på Apple TV+

Något seg i början, men sen tar den fart.

Ger den 6,5/10 just nu...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3200 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34BG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av immutable:

Rogue Heroes

Kan bara hålla med. 9/10!

Permalänk

Sherwood på SVTplay. Historien i första säsongen väver samman två mord som begicks i Nottinghamshire 2004 med händelser under gruvarbetarstrejken runt 1984-85. Den andra säsongen har inga direkta kopplingar till den första annat än att en stor del av rollbesättningen återkommer. Den får 7.5/10.

Permalänk
Medlem

Stenbeck på SVT Play.

Skaplig, om man vill slå ihjäl några timmar med att höra hur klurig Stenbeck var när han rundade lagen med sina telefon-, radio- och TV-bolag. 7 av 10 får den av mig, dvs sevärd.

Permalänk

N

Skrivet av Knorkas:

Stenbeck på SVT Play.

Skaplig, om man vill slå ihjäl några timmar med att höra hur klurig Stenbeck var när han rundade lagen med sina telefon-, radio- och TV-bolag. 7 av 10 får den av mig, dvs sevärd.

Tackar för tipset, jag gillar serier som lär en något och detta verkar vara en sådan.
*edit*
Det var inte min typ av serie, jag ser en dokumentär om Kinnevik istället.

Permalänk

Försöker ta mig igenom The Night Agent säsong 2.
Säsong 1 var ganska ok, men S2 är bedrövlig. Just nu har jag härdat ut till avsnitt 6, får se om jag orkar mer.
Det enda sevärda just nu är det Iranska spåret i serien.
Rose har alldeles för stort inflytande på allt som händer trots att hon är civilperson

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Såg färdigt den tredje säsongen av Invincible. Sjukt
att se sånna otroligt stora stunder från tidningarna nj förverkligad i serien. Handlingen och röstskådespelet var bra som väntat, väldigt bra! Även om jag tyckte att vissa avsnitt var lite ”meh”. Sen vet jag inte om det bara är jag, men det känns som att animationen verkligen gjort ett kliv ner. Kan också bero på att de fick ut denna säsong betydligt snabbare än säsong två, men allt känns lite mindre detaljerat än tidigare säsonger. Aja.

Underhållande och gripande!

3 av 5