Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Ny syftades det på garanti som inte gäller, inte brist på uttag

va?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

Läste du hela konversationen?

"Det medföljer alltid minst 2 kablar med 4 kontakter, skulle han behöva koppla in flera saker i framtiden kan han bara byta till en annan kabel."

Skriver du.

Om han kapar en sladd så får han inte garanti på nätagget längre. Så det du svarar på har inget med om han kan koppla in fler enheter eller inte, att göra, utan bara att göra med det faktum att han inte får nån garanti.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Skrivet av FX9:

"Det medföljer alltid minst 2 kablar med 4 kontakter, skulle han behöva koppla in flera saker i framtiden kan han bara byta till en annan kabel."

Skriver du.

Om han kapar en sladd så får han inte garanti på nätagget längre. Så det du svarar på har inget med om han kan koppla in fler enheter eller inte, att göra, utan bara att göra med det faktum att han inte får nån garanti.

Skrivet av TehSWEED:

Har samma märke men rm1000x från 2021 tror jag och dom kablarna är ett helvete att få plats med i ett NV5, eller vilket chassi som helst. Jag har klippt av min Sata och molex för det gick verkligen inte att trycka in skiten tillsammans med 3st pcie med Daisy chain på varje samt den tjockaste 24pin Atx mänskligheten har skådat.
Var seriöst inne på att köpa nya sleevade type 4 kablar m n det kostar nästan lika mycket som ett nytt nätagg eftersom jag behöver 3st pcie.

Klipp på bara. Men som andra har sagt, se till att inget kortsluts.

Skrivet av jensvo:

@siXpounder Klipp, glöm saken och gå vidare säger jag av egen erfarenhet.

Försvinner verkligen garantin på ett nätagg om man klipper i en medföljande och en valfri-att-använda kabel?

Måste man verkligen skicka in vartenda medföljande kabel vid ett garantiärende? Tänk om man råkat slänga eller tappa bort något som inte behövdes?

Källa på det..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av siXpounder:

Försvinner verkligen garantin på ett nätagg om man klipper i en medföljande och en valfri-att-använda kabel?

Måste man verkligen skicka in vartenda medföljande kabel vid ett garantiärende? Tänk om man råkat slänga eller tappa bort något som inte behövdes?

Källa på det..?

Öppet för tolkning, men jag tänker att alla delar av produkten (d.v.s. allt som följde med i paketet) är en del av produkten.

https://www.konsumentverket.se/konsumentratt/garanti/#:~:text....

Garantin gäller inte alltid.

Du kan till exempel inte kräva att garantin ska gälla när:

det skett en olycka efter att du fått varan
du vanvårdat varan eller använt den på ett onormalt sätt
du struntat i skötsel- och serviceanvisningar
felet beror på normalt slitage.
Det är företaget som måste bevisa att något av ovanstående faktiskt har inträffat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Skriver du.

Läste du mina inlägg då?!

Jag hoppar av detta tåget 👋

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

Läste du mina inlägg då?!

Jag hoppar av detta tåget 👋

Ber om ursäkt, missade att du faktiskt svarade på uttalandet rörande fler SATA anslutningar. Det är självklart korrekt

Bockar långsamt ut ur rummet

Visa signatur

Permalänk

Tack för all inspiration och styrkekramar. Blev en äkta ghettomod med eltejp och strips (hittade ingen limpistol i källaren annars hade jag kört på det). Där rök garantin på mitt splitter nya RM850x