Lägg en slant på schyssta prylar från Geeksbutiken

Permalänk
Melding Plague

Lägg en slant på schyssta prylar från Geeksbutiken

Mus, tangentbord och headset i all ära, men i Geeksbutiken hittar du kringutrustning som låter dig visa världen din nördiga sida.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Onekligen sugen på Skjorta FZ (Daniel Edition) men har redan partner så behöver inte en sån ***/****magnet, skulle bara bli jobbigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Mus, tangentbord och headset i all ära, men i Geeksbutiken hittar du kringutrustning som låter dig visa världen din nördiga sida.

Läs hela artikeln här

"en slant" ?...snarare en himla massa slantar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Läs hela artikeln här

448 kr för 1 st svart t-shirt med reklam på...hmm..nä tack

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 1 st svart t-shirt för ett par år sen, efter 3 tvättar hade sömmarna gått upp, och det vart bara att slänga! Så vidare bra kvalitet är det inte.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

En tischa borde inte kosta mer än 199sek och till och med det är på smärtgränsen. 749sek för en hoodie? Icke. Tack men nej tack.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av skog1s:

Jag köpte en 1 st svart t-shirt för ett par år sen, efter 3 tvättar hade sömmarna gått upp, och det vart bara att slänga! Så vidare bra kvalitet är det inte.

Det går bra att reklamera om sådant skulle uppstå. Sen ska sägas att det är andra plagg/varor idag och de som är upplagda är av bättre kvalitet. Men oavsett ska inte sömmar gå upp efter tre tvättar utan då är det reklamation som gäller.

PM:a så kanske jag kan ordna nått plåster iallafall och jag tar gärna en titt på plagget.

Skrivet av K-pax666:

448 kr för 1 st svart t-shirt med reklam på...hmm..nä tack

Sant! Borde kosta 599 kr med så fin reklam ju!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Sen har vi ju det här med en keps = one fits all njaaaaa Långt ifrån. Snygga men..

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av arde_81:

Sen har vi ju det här med en keps = one fits all njaaaaa Långt ifrån. Snygga men..

Jepp, därför jag valde bort fits all-modellen. Tycker den passar okej, är mellanstorleken (L/XL). Kan bjuda på bättre bild på måndag - hittade bara denna på mobilen nu. Har sedan denna bild dragit ner loggan en cm neråt och centrerat O:et mot den vertikala linjen/sömmen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Intressanta att folk inte tycks ha koll på konceptet med merch. Sen vill man ha en tshirt för 199 kr kan man gå på Cubus eller H&M antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Jepp, därför jag valde bort fits all-modellen. Tycker den passar okej, är mellanstorleken (L/XL). Kan bjuda på bättre bild på måndag - hittade bara denna på mobilen nu. Har sedan denna bild dragit ner loggan en cm neråt och centrerat O:et mot den vertikala linjen/sömmen.

<Uppladdad bildlänk>

Jag som är inte så hårfager av mig, samt kanske kalla mig "littenhuvad" blir det svårt med S/M M/L osv. Karborrespänne eller Old "NEW ERA" spänne Trippeltumme upp. Sjukt snygga kepsar oavsett.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av arde_81:

Jag som är inte så hårfager av mig, samt kanske kalla mig "littenhuvad" blir det svårt med S/M M/L osv. Karborrespänne eller Old "NEW ERA" spänne Trippeltumme upp. Sjukt snygga kepsar oavsett.

Skulle denna funka? https://ottocap.com/125-978-otto-snap-6-panel-mid-profile-sna...

Visa signatur

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av skog1s:

Då måste du ha fått ett måndagsexemplar för min SweC-tischa har jag haft i flera år utan att den blivit sämre mer än att SweC-gubben börjat tappa lite färg nu det senaste.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Som Edin skrev kan man reklamera sådant. Om en vara går sönder inom tre månader från inköpsdatum är det väldigt enkelt att reklamera. Det är då upp till försäljaren/tillverkaren att bevisa att användaren gjort något fel för att det inte ska gå igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Intressanta att folk inte tycks ha koll på konceptet med merch. Sen vill man ha en tshirt för 199 kr kan man gå på Cubus eller H&M antar jag.

Håller med. Merch är sponsring av nåt man vill ge extra till. Tycker man inte det är värt pengarna eller inte vill göra reklam, så finns det gott om billigare alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Som Edin skrev kan man reklamera sådant. Om en vara går sönder inom tre månader från inköpsdatum är det väldigt enkelt att reklamera. Det är då upp till försäljaren/tillverkaren att bevisa att användaren gjort något fel för att det inte ska gå igenom.

Det där med 3 månader var det läääänge sedan. Innan 2022 var det 6 månader men nu är det 2 år från köpdatumet om man köpt efter maj 2022

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det där med 3 månader var det läääänge sedan. Innan 2022 var det 6 månader men nu är det 2 år från köpdatumet om man köpt efter maj 2022

Oops, det stämmer visst att det är två år. Kollade konsumentverket och det är precis som du säger.

Tack för info!

Permalänk
Medlem

Lite väl dyra priser, 399 för en t-shirt ? wow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Håller med. Merch är sponsring av nåt man vill ge extra till. Tycker man inte det är värt pengarna eller inte vill göra reklam, så finns det gott om billigare alternativ.

Jag menar det. Jag var just i en butik och hittade trycklösa svarta tshirts för 599 kr och det var inte något speciellt märke eller så.

Som du säger är merch framförallt spons till något man gillar och vill visa andra att man gör. Det är inte en jätteavancerad eller ny ide.

Permalänk
Medlem

Merch kan väl ha tre funktioner;

• Produkter kunden vill ha

• Pengar till företaget

• Reklam för företaget

Om man inte heter Gucci så kan man som företag, enligt mig, bara välja två av dessa, och då är det i regel bara ”reklam” som kan väljas bort.

Jag hade hellre sett strumpor, kalsonger, badbyxor, underställ, och dylikt, i lite roligare färger, med roligare tryck, osv. Det hade jag övervägt att köpa.

Jag åker inte till jobbet i en SweClockers T-shirt eller FZ-skjorta, men utan problem i ett par SweClockers-kallingar och FZ-strumpor, eller varför inte åka och bada med SweClockers gubben på ena skinkan på badbyxorna.

Bara min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av suzieq:

Merch kan väl ha tre funktioner;

• Produkter kunden vill ha

• Pengar till företaget

• Reklam för företaget

Om man inte heter Gucci så kan man som företag, enligt mig, bara välja två av dessa, och då är det i regel bara ”reklam” som kan väljas bort.

Jag hade hellre sett strumpor, kalsonger, badbyxor, underställ, och dylikt, i lite roligare färger, med roligare tryck, osv. Det hade jag övervägt att köpa.

Jag åker inte till jobbet i en SweClockers T-shirt eller FZ-skjorta, men utan problem i ett par SweClockers-kallingar och FZ-strumpor, eller varför inte åka och bada med SweClockers gubben på ena skinkan på badbyxorna.

Bara min åsikt.

Aaa. Jag känner väl detsamma.
Har tidigare köpt en hoodie från shoppen -för att motivet var väldigt trevligt.

En hemsidelogga på kläder - det kommer jag inte använda.
Jag undviker alltid stora logos/brands på kläder.

amtidigt finns det en önskan att stötta. Om produkten är av hyfsat intresse.
Det här är såklart lite klurigt o h kräver mer insats att hitta rätt bland vad just denna kundgrupp kan tänkas köpa. I know.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Jag vet, jag vet... :)

Skrivet av Söderbäck:

Aaa. Jag känner väl detsamma.
Har tidigare köpt en hoodie från shoppen -för att motivet var väldigt trevligt.

En hemsidelogga på kläder - det kommer jag inte använda.
Jag undviker alltid stora logos/brands på kläder.

amtidigt finns det en önskan att stötta. Om produkten är av hyfsat intresse.
Det här är såklart lite klurigt o h kräver mer insats att hitta rätt bland vad just denna kundgrupp kan tänkas köpa. I know.

Jag vet, jag vet, det jag kommer att säga, kommer få folk att säga: "Men vadå vuxna har ju också kläder med reklam på.

Ska jag vara ärlig tycker jag att tryck (och ibland märkeskläder) och reklam är 90 -tal och är fjortisbeteende.

Jag köper hellre ett par slitstarka No Name Cargo byxor / kläder and That's that...

Jag föredrar funktion framför märke. Allt gott.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Men vem orkar göra det, för en T-tröja ? Inte jag iallafall. Men det är ju min förlust. Och jag ger gärna swec dom extra kronerna

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

köper svarta på Lidl för 79 kr med bra kvailte..och dessutom utan ett enda reklamtryck

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klarspråkarn:

"inom 3 mån" ?..men konsumentköplagen säger inom 3 år, dom första 2 åren är det återförsäljaren som ska bevisa att varan inte var ett ursprungsfel..3 året ligger bevisbördan på kunden att det var ett ursprungsfel

Så hur kommer Edin fram till 3 mån ?

Permalänk
Medlem

Hej!

Nej, jag betalar aldrig för att göra reklam.
I min bransch får man istället betalt för att göra reklam! 🤑

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: ASUS ROG Thor III 1200W ATX 3.1, Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-pax666:

"inom 3 mån" ?..men konsumentköplagen säger inom 3 år, dom första 2 åren är det återförsäljaren som ska bevisa att varan inte var ett ursprungsfel..3 året ligger bevisbördan på kunden att det var ett ursprungsfel

Var har Edin skrivit något om 3 månader?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-pax666:

Det var jag som felaktigt skrev 3 månader. Det är tre år , varav två år där bevisbördan ligger hos återförsäljaren som gäller, precis som du påpekar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frong:

Var har Edin skrivit något om 3 månader?

det var "Klarspråkaren" som nämnde det, men han har nämnt att han skrev fel..så det är ur världen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klarspråkarn:

Det var jag som felaktigt skrev 3 månader. Det är tre år , varav två år där bevisbördan ligger hos återförsäljaren som gäller, precis som du påpekar.

oki..då ska inte Edin lastas för det!