Någon som vet en bättre systemrensare (post-CCleaner) än Privazer?

Permalänk
Medlem

Någon som vet en bättre systemrensare (post-CCleaner) än Privazer?

Jag har kört Privazer i några år och är rätt nöjd med att programmet generellt är nogrannare än Windows Diskrensning, det brukar alltid bli runt 3-6Gb om man kör programmet en gång i kvartalet. Så vitt jag vet lägger inte Privazer spyware på datorn för att sälja till tredje part, men om nån annan vet något så säg till.

Visst, med växande diskstorlekar blir skräpfilsmängder inte lika stor gamechanger att rensa jämfört med 2007, men när softwarebloat heller inte går nånstans utan stannar kvar tycker jag några tiondelar snabbare uppstart i vissa applikationer kan vara värt det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming Plus
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: GIGABYTE Radeon RX 7600 GAMING OC 8Gb
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston Renegade 1Tb - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem

Gick över till Bleachbit för flera år sedan när Ccleaner blev uppköpta och fort blev spyware.

https://www.bleachbit.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Gick över till Bleachbit för flera år sedan när Ccleaner blev uppköpta och fort blev spyware.

https://www.bleachbit.org/

Kul! Inte hört om. De kan sin målgrupp i Features-sidan: "No adware, spyware, telemetry, malware, bloatware, backdoors, browser toolbars, or "value-added software""

Blir till att testa.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming Plus
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: GIGABYTE Radeon RX 7600 GAMING OC 8Gb
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston Renegade 1Tb - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnkell:

Kul! Inte hört om. De kan sin målgrupp i Features-sidan: "No adware, spyware, telemetry, malware, bloatware, backdoors, browser toolbars, or "value-added software""

Blir till att testa.

Jag har kört den ett tag, den är Open-source och koden finns på Github. Du kan med fördel ladda ner den portabla versionen och packa upp, behöver du inte installera den.

Kan slå ett slag för portable app där jag har den och flera små bra program man behöver ibland. Just nu är sidan nere för underhåll men det finns en länk till download from sourceforge.
Genom deras startapp kan man ladda ner och uppdatera sina portable appar i deras system.

Det smidiga är att allt samlas i den mappen och den kan man kopiera som man vill, och t.ex ha på ett USB-minne.

Sedan behövs sådana program mindre och mindre, men ibland vill man känna att man vill rensa lite.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 21 Aug : v0.6.0 Nu kan du dimra bilder på SweC!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk

Revo uninstaller är ett bra verktyg för att rensa bort rester när man avinstallerar program eller rensa bort rester i efterhand.

https://www.revouninstaller.com/products/revo-uninstaller-fre...

har personligen en mapp med portabel versionen liggandes på en hårddisk och den brukar hitta väldigt mycket skräp om man inte rensat på länge.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows