Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av isbjoern:

Fan vad najs! Tack för att du kollade.
Ska ta och avboka min på webhallen då, så får den på retrospelsbutiken komma när den kommer.
6300kr med Mario Kart verkar bli svårslaget

Jag hade ändå ring och kollat med dem deras chatt är inte alltid korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag fick mitt webhallen mail 11:08 och då var det lätt att förboka.

11.10 här samma lyckades

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av runicgol:

Det pågår även ett handelskrig så det är möjligt att Nintendo garderar sig för prishöjningar genom att sätta ett högre pris från början.

Ja det är svårt att svara på men konsolerna skickas från Japan och inte USA tack och lov.

Permalänk
Medlem

Tack. Vill egentligen handla över disk så man vet att man får på releasedagen, men man har ju inte mycket till val nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Vad f*n är det här för skit?
När jag fick mailet från Webhallen var den redan slutsåld.

Från Inet har jag inte ens fått nått mail?

Folk grinar över att det är dyrt, uppenbarligen var det för billigt. Fullbokades ju direkt…

Riktigt dåligt att dom bara ninja-släppte bokningarna.

Inet har inte öppnat för förhandsbokning än vad jag vet, kan vara att de inte vet hur många de får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tack. Vill egentligen handla över disk så man vet att man får på releasedagen, men man har ju inte mycket till val nu.

Finns på Netonnet oxå

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/nintendo/n...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Finns även på Elgiganten, Power och Netonnet

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

https://www.power.se/gaming/nintendo/nintendo-konsoler/ninten...

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/nintendo/n...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Jo men dom där är ju notoriskt kända för att bara ta emot ordrar utan att synka mot hur mycket leverans dom faktiskt får?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jo men dom där är ju notoriskt kända för att bara ta emot ordrar utan att synka mot hur mycket leverans dom faktiskt får?

Av tidigare erfarenhet så förbokar jag på minst 2-3 ställen med faktura och avbokar de andra i efterhand för att just slippa den situationen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jag hade ändå ring och kollat med dem deras chatt är inte alltid korrekt.

Jag har i alla fall fått samma svar av två olika personer på kundtjänst

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Waliant:

Jag har i alla fall fått samma svar av två olika personer på kundtjänst

Det låter bra alltid bra att kolla en extra gång än en gång för lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Sen när har Webhallen tagit bort deras avboka knapp? Orka sitta i kö med 59 personer före...

Hade bokat i 2 butiker men blir att ta bort från Webhallen då det var dyrare.

Hittade på deras Discord att den är tillfälligt avstängd pga byte av affärssystem och flytt av lager.

Permalänk

Hej.

Skapade ett konto på Sweclockers för att fråga

1. Vet ni om den nya Switch 2 Pro Controllern kommer fungera med gamla Switch 1 spel? Hade ett Wii U tidigare, och Wii U pro controllern var inte kompatibel med Wii spel, trots bakåtkompatibilitet med själva spelen.

2. Vad är den exakta frame-raten i Zelda Totk och Botw? I trailern sa de bara "enhanced graphics and frame rate" men inte mycket. Någon som vet exakta detaljerna?

Tack :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweclockerxyzq:

Hej.

Skapade ett konto på Sweclockers för att fråga

1. Vet ni om den nya Switch 2 Pro Controllern kommer fungera med gamla Switch 1 spel? Hade ett Wii U tidigare, och Wii U pro controllern var inte kompatibel med Wii spel, trots bakåtkompatibilitet med själva spelen.

2. Vad är den exakta frame-raten i Zelda Totk och Botw? I trailern sa de bara "enhanced graphics and frame rate" men inte mycket. Någon som vet exakta detaljerna?

Tack :).

1. Det är redan officiellt att Switch 1 PRO kontrollen funkar på Switch 2 spel så kan inte tänka mig att en Switch 2 kontroll inte skulle funka på Switch 1 spel.

2. Under streamen kördes de enligt Digital Foundry i 1440p/60 fps. Kanske blir ett ”resolution läge” med 4k/30 eller liknande också. Har svårt att se att det kommer få ett 1080p/120fps läge dock.

Permalänk
Medlem

Inet öppnade förbokning för en stund sedan.

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem

https://www.proshop.se/Spelkonsol/Nintendo-Switch-2/3346797

Proshop öppnar för förbokning kl 16:00
Lite billigare än svenska butiker

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Man vill tydligen ha 1250 kr för Mario Kart World.

Permalänk
Medlem

Tippar på att alla priser är placeholders då ingen har en jäkla aning om hur världen ser ut om två månader.

Permalänk

Lol direkt efter jag beställt switch 2 på proshop för 6000kr ökar priset med 700kr. Fejk msrp tro?

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silkystreet:

Lol direkt efter jag beställt switch 2 på proshop för 6000kr ökar priset med 700kr. Fejk msrp tro?

Och nu går det inte längre att beställa. Priserna i Sverige är inte fastställda ännu.

Permalänk
Konsolgrävare

Någon som vet om Zelda Switch 2 edition inkluderar alla DLC?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Bra tips! Tack!

Överlag dock en soppa att butikerna friskriver sig från prisändringar. Trist hur det blivit, att man inte ens 2 månader innan släpp ska kunna göra en preorder till ett garanterat pris….

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Någon som vet om Zelda Switch 2 edition inkluderar alla DLC?

Med tanke på att det är Nintendo så kommer det högst troligen inte ingå. Jag har inget belägg för detta mer än att Nintendo gonna Nintendo.

Permalänk

Förhandsbokat ett gäng för 6k och under på olika platser. Undrar verkligen om de någonsin kommer gå att köpa för det priset igen. Detta påminner verkligen om en grafikkortslansering på senare tid... enorm skillnad priserna mellan butiker.

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem

Drog en från spanska Amazon jag med, 6k med expressfrakt. Såg ut att vara någon prisgaranti också, så inte ett högre pris än det, men sänks det så sänks det på ordern också, eller såg jag fel?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av MystiX:

Drog en från spanska Amazon jag med, 6k med expressfrakt. Såg ut att vara någon prisgaranti också, så inte ett högre pris än det, men sänks det så sänks det på ordern också, eller såg jag fel?

Det stämmer.

Permalänk
Medlem

Går att boka hos Inet nu också, om nån är intresserad och inte redan sett.

Märkte att fantasipriserna gäller även Pro Controller, som tydligen kostar 1200 spänn. Går att få både en Dualsense och Xbox-gamepad för nästan samma pris.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Hades:

Med tanke på att det är Nintendo så kommer det högst troligen inte ingå. Jag har inget belägg för detta mer än att Nintendo gonna Nintendo.

haha ja tyvärr har du nog rätt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Köpte också från spanska Amazon här. Försökte med franska men den tog slut medan jag var i kassan. Noterade dock denna bild på spanska AZ: kommer utan adapter? Kan det stämma, och isf varför? Står på förpackningen att det ska ingå en AC adapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lautrec:

Går att boka hos Inet nu också, om nån är intresserad och inte redan sett.

Märkte att fantasipriserna gäller även Pro Controller, som tydligen kostar 1200 spänn. Går att få både en Dualsense och Xbox-gamepad för nästan samma pris.

Pro kontrollen kostar 90 euro hos nintendo i tyskland dvs samma pris som mario kart.