Nya kurser startar på SweClockers – anmäl dig nu!

Permalänk
Medlem

Toppenbra initiativ

Permalänk
Medlem

Angående Azure-kursen: Måste man ha Windows? Man kan inte gå kursen med en Linux distro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag rekommenderade tidigare om att folk kunde fråga deras arbetsgivare. För min del så är det grundkurser. Jag har fått Microsoft certifieringar betalt av arbetsgivaren och det är mer den nivå som de vill betala för.
Alltså få provkostnaden för olika certifieringar betalt, fixa kunskapen själv.
Men jobbar man på ett visst företag som anlitar svindyra personer för t.ex. Azure så kanske man vill att ordinarie personal ska ha lite kunskap om det.

Själv får jag välja fritt. Det jag anser mig behöva, det fixar jag.

Dessa små kurser är inget för mig dock. Men menar du att du måste läsa kurserna på din fritid och din arbetsgivare betalar bara för provet? Är det så, då är det ju galet. Utbildning är också arbetstid.

Visa signatur

Dator:
Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB
ASUS Prime Z790-P
G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 7200MHz CL 35 Triden
Gainward GeForce GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av Erooo:

Själv får jag välja fritt. Det jag anser mig behöva, det fixar jag.

Dessa små kurser är inget för mig dock. Men menar du att du måste läsa kurserna på din fritid och din arbetsgivare betalar bara för provet? Är det så, då är det ju galet. Utbildning är också arbetstid.

Som konsult är all tid som inte ör faktueringsbar negativt. Får kan kund betala ens utbildningstid så klagar inte företaget.

Nå som sagt intressanta grundkurser, jag ska fundera på om jag ska gå någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Som konsult är all tid som inte ör faktueringsbar negativt. Får kan kund betala ens utbildningstid så klagar inte företaget.

Nå som sagt intressanta grundkurser, jag ska fundera på om jag ska gå någon.

What? Jag är konsult, jobbar du för något företag av typen CGI / Sogeti? Utbildning är ju investering, inte en kostnad.
Skulle aldrig kunna jobba på företag med den inställningen.

Visa signatur

Dator:
Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB
ASUS Prime Z790-P
G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 7200MHz CL 35 Triden
Gainward GeForce GTX 1080 8GB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Alotiat:

Angående Azure-kursen: Måste man ha Windows? Man kan inte gå kursen med en Linux distro?

Tore hälsar att det bör fungera att följa kursen även med Linux, eftersom mycket är likt. Däremot kan vissa moment skilja och han kan tyvärr inte ge support vid eventuella problem, då innehållet är anpassat för Windows.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Tore hälsar att det bör fungera att följa kursen även med Linux, eftersom mycket är likt. Däremot kan vissa moment skilja och han kan tyvärr inte ge support vid eventuella problem, då innehållet är anpassat för Windows.

Det här var ett mycket bra initiativ. Hoppas se mer av denna typ av kurser/erbjudande. Speciellt nu i AI-eran där alla kan lära sig allt i turbofart.

Permalänk
Medlem

Nej nu får det blir Thore Skogman för hela kursen!

Permalänk

Jag velar fram och tillbaka om jag ska gå en, det får bli en present till mig om jag fixar vissa småsaker.
Jag tycker jag redan borde kunna det kurserna tar upp, men ofta märker man att man saknar kunskaper inom ämnena. Senaste Utbildningsradionsdistanskurs i Unix var en sådan för mig, man kom in och trodde att detta kan jag ju redan innan. https://youtu.be/zQ-e9SuoWXo?si=ghI230EZt-P7MOwV

Permalänk

Vilken nivå vänder sig kurserna till? Alltså vilka förkunskaper krävs?

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av kaffeofikaelika:

Vilken nivå vänder sig kurserna till? Alltså vilka förkunskaper krävs?

Kolla inforutan i intervjun med Tore. Där berättar han själv om de förkunskaper som krävs i de olika kurserna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alotiat:

Vet inte vad som sagts tidigare, men det är absolut ingen skillnad. Vet inte vilka moment som skulle vara annorlunda enligt läraren.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Dubbla budskap på sidan man köper kursen 😅

Permalänk
Medlem

jahopp då vart AZURE-kursen inställd..
Den såg jag fram emot och hade t.om fått arbetsgivaren att sponsra den.

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [💾WD Black SN850 NVMe SSD 2TB] [2x WD BLACK SN850X NVMe SSD 8Tb] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [Crucial BX500 SATA SSD 4TB] [38TB NAS 7200rpm Lagringsdiskar] [🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] [🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av herbamare:

jahopp då vart AZURE-kursen inställd..
Den såg jag fram emot och hade t.om fått arbetsgivaren att sponsra den.

Ja, tyvärr var intresset den här gången för lågt för att vi skulle kunna gå vidare med satsningen. Vi hoppas att det inte ställer till det för dig. Nu får vi helt enkelt gå tillbaka till ritbordet och se om vi kan hitta andra ämnen eller projekt som väcker större intresse. Beklagar så mycket!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)