Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Ni som beställt från spanska, italienska, franska eller tyska amazon, vad har ni fått för leveransdatum?
Både jag och min bror fick 18 juni från spanska och italienska, hoppas de levererar snabbare än så, men ingen katastrof om vi får dom då

Tyska 10 juni och franska 11 juni. Valde express frakt på den tyska beställningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Ni som beställt från spanska, italienska, franska eller tyska amazon, vad har ni fått för leveransdatum?
Både jag och min bror fick 18 juni från spanska och italienska, hoppas de levererar snabbare än så, men ingen katastrof om vi får dom då

För mig är det 10:e juni, beställde från tyska amazon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Sist jag beställde från Nintendo via irländska sidan så postades paketet från Tyskland och det var europlug som landade i postlådan.

Det garanterar dock bara vad som har hänt. Inte vad som kommer att skickas.

Kom paketet från Nintendo med Postnord eller annan speditör? Vi har en födelsedag i dagarna kring Switch 2-release och med tex posten kan jag ju styra om paketet till ombud om det skulle behövas för att ha lite kontroll över ankomsten.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Plurvski:

För mig är det 10:e juni, beställde från tyska amazon!

Antar att det var med expressfrakt? Hur mycket gick den på?
Klickade som sagt genom kassan lite hastigt när jag väl fick chansen och kollade inte efter andra fraktalternativ

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Kom paketet från Nintendo med Postnord eller annan speditör? Vi har en födelsedag i dagarna kring Switch 2-release och med tex posten kan jag ju styra om paketet till ombud om det skulle behövas för att ha lite kontroll över ankomsten.

Det levererades av PostNord vid dörren efter klockan 18.

Även skaffat planscher via my Nintendo store och de har också levererats på samma sätt men när jag inte varit hemma har jag dagen efter kunnat hämta hos ombudet.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av billyskate:

Billigaste pris utanför Sverige:
5151 kr (Trader Games)
- Utländsk moms:
-859 kr (20%)
+ Svensk moms (25%):
+1073 kr
+ Kemikalieskatt (534g):
+96 kr
Totalt pris med svenska avgifter:
5462 kr

Jämför med svensk återförsäljare (Power.se):

Prisskillnad (påslag):
1233 kr (22.6%)

Plus frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Klickade som sagt genom kassan lite hastigt när jag väl fick chansen och kollade inte efter andra fraktalternativ

Beställde också från tyska och har 10 juni som leveransdag. Gick på totalt 547 euro avrundat, för bundlen. Frakten i sig låg på ca 10 euro med express, 8 utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Yes, gav 547 € med expressfrakt det stämmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Det levererades av PostNord vid dörren efter klockan 18.

Även skaffat planscher via my Nintendo store och de har också levererats på samma sätt men när jag inte varit hemma har jag dagen efter kunnat hämta hos ombudet.

Tack, då vet jag ungefär vad jag kan förvänta mig vid leverans

Permalänk
Medlem

Mottager gärna tips på ett bra skärmskydd till Switch 2. Har ingen erfarenhet av detta då jag köpte min nuvarande Switch (1) begagnad och den kom redan med ett skärmskydd.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av billyskate:

Länken finns i min signatur. Men i korthet så valde jag att skapa en liten infosida inför releasen på www.modda.se/switch-2 för att jag blev lite triggad av de höga svenska priserna 🙈

Ska försöka uppdatera den senare ikväll tänkte jag

Tack för din hemsida! Beställde Mario kart bundle för 529 euro med frakt från Trader Games blev 5884kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Mottager gärna tips på ett bra skärmskydd till Switch 2. Har ingen erfarenhet av detta då jag köpte min nuvarande Switch (1) begagnad och den kom redan med ett skärmskydd.

Switch (1) så använde jag skärmskyddet som man får om man köper ett officiellt fodral till Switchen. Fungerade bra på båda orginal switchen jag ädge då.

E.g: Nintendo Switch 2 Carrying Case & Screen Protector

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etzix:

Switch (1) så använde jag skärmskyddet som man får om man köper ett officiellt fodral till Switchen. Fungerade bra på båda orginal switchen jag ädge då.

Tack för tipset, behöver bara skärmskyddet dock men det kanske man kan köpa separat.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etzix:

Är inte det bara en plastfilm? Inte ägt en switch men funderar på glasskydd, någon erfarenhet av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Plus frakt?

Plus frakt, men Nintendo store tar samma pris där frakt är gratis. Nu kan inte alla köpa därifrån ännu men det ger ju ändå en rättvis bild över hur lågt pris Nintendo i Sverige borde kunna ha

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade. Min prisguide för Switch 2 inkl importpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

När skulle Nintendo öppna för köp på sin vanliga sida för alla?

Tyckte jag läste att alla med NSO abb ska få en invite först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Spanien 16 juni.
Frankrike 11 juni.
Nintendo store vet jag inte.

Läste på Nintendo Store att de skickar ut så att man har dom på releasedagen.

Edit: Tydligen någon dag senare till Sverige.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Konsolgrävare

Trist med det billigare köpet från Retrospelbutiken:

”Förväntad leveranstid på 2-5 dagar. Förhandsorders skickas i samband med release.”

Men får vara värt väntan för att få konsolen för 1200kr billigare!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Retro har alltid skickat förbokningspel så de kommit dagen innan/på release dagen. 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Beställde förra veckan via elgiganten, power och webhallen för att garantera att jag får konsolen, resten returnerar jag.

Pingar @Vegeta1990

Lite intresserad vad du har fått för preliminärt leveransdatum hos både Elgiganten och POWER?
Jag har också förbokat via dem. Funderar på om jag ska åka till Elgiganten nära mig på releasedagen och försöka få tag på en direkt.
Vågar inte lita på leveranstider.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Zeroastic:

Retro har alltid skickat förbokningspel så de kommit dagen innan/på release dagen. 🤔

Håller tummarna då!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

När jag beställt från Spelbutiken är det enda spel jag fått dagen innan varit ett spel jag råkade beställa PS5 istället för Switch Skulle även vara julklapp, så hade inte spelat roll. Annars har det varit 50:50 på dagen eller efter vilket oftast blivit måndag då spel släppts på fredagen. Då brukar jag oftast lägga beställning i första dagarna att spelen kommit upp på sidan också.

Tyvärr är väl ens öde mycket i händerna på fraktbolagen.

Permalänk
Medlem

Från Kompletts kundtjänst om när man får Switch2. "Hej, vi skickar ut den på releasedag och dagen efter så långt lagret räcker :)". Det var ju tråkigt att inte få den på release.

Permalänk
Skrivet av korpex:

Pingar @Vegeta1990

Lite intresserad vad du har fått för preliminärt leveransdatum hos både Elgiganten och POWER?
Jag har också förbokat via dem. Funderar på om jag ska åka till Elgiganten nära mig på releasedagen och försöka få tag på en direkt.
Vågar inte lita på leveranstider.

Innan jag beställde så gick jag till Power och pratade med dom, dom sa att dom vet ej när dom får in dessa i butik (man kunde inte boka på plats och hämta ut i butiken konstigt nog) så dom rekommenderade att jag beställde online via flera butiker för att få en på release.

Förväntad leverans från Power är 5e juni.
Förväntad leverans från Elgiganten är 5e juni.
Sen får man ju se hur det är med budbee/postnord etc.. förra gången jag köpte Zelda TOTK så lev. ca 4 dagar för sent.

Permalänk
Medlem

Alla som beställt från utlandet eller tänker beställa, försök att ha två beställningar typ en hos tyska Amazon och en hos franska. Där den ena har ni lagt att betalningen görs i kronor och den andra i euro. Euron har gått upp mot kronan idag. På bara några dagar har en euro gått från 10.90 till 11.12. Om det ökar till lanseringen av Switch 2 så blir det betydligt dyrare. Igår när jag jämförde mellan mina ordrar var det 90kr i skillnad och idag är det 140kr då valutakursen ändrats snabbt över natten. När det närmar sig release kan man avbeställa den som blir dyrare för en.

Permalänk
Skrivet av filip24:

Från Kompletts kundtjänst om när man får Switch2. "Hej, vi skickar ut den på releasedag och dagen efter så långt lagret räcker :)". Det var ju tråkigt att inte få den på release.

Dåligt av dom, skickar dom ut den 5e juni så får man den troligtvis den 9e juni på måndagen pga att 6e juni är röd dag sen har vi helg. Dom borde ju skicka den innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Dåligt av dom, skickar dom ut den 5e juni så får man den troligtvis den 9e juni på måndagen pga att 6e juni är röd dag sen har vi helg. Dom borde ju skicka den innan.

yup, sjukt tråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Trist med det billigare köpet från Retrospelbutiken:

”Förväntad leveranstid på 2-5 dagar. Förhandsorders skickas i samband med release.”

Men får vara värt väntan för att få konsolen för 1200kr billigare!

Alltid fått mina spel dagen innan eller på dagen det ska släppas av retro, så hade blivit förvånad om det blir sen leverans.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Sapporun:

Alltid fått mina spel dagen innan eller på dagen det ska släppas av retro, så hade blivit förvånad om det blir sen leverans.

Hoppas! 🤩

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

När skulle Nintendo öppna för köp på sin vanliga sida för alla?

Först skickar de ut personliga invites till alla med aktiv NSO samt kommunikationsmedgivande aktiverat på sina Nintendo-profiler. I ordning baserat på den playtime alla har (jag fick min invite i onsdags). Sen, om det fortfarande finns kvar i lager, så antar jag att de öppnar upp beställning för alla.