Permalänk
Medlem

Jag lånar min egen tråd lite:

Min pappa fick låna min tv-sticka (cc w/ g tv)

Men de finns inte längre att köpa…
Finns det vettiga billiga alternativ?

Jag såg en mi tv stick, men såg inte så kul ut, men den kanske duger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag lånar min egen tråd lite:

Min pappa fick låna min tv-sticka (cc w/ g tv)

Men de finns inte längre att köpa…
Finns det vettiga billiga alternativ?

Jag såg en mi tv stick, men såg inte så kul ut, men den kanske duger?

Har 4k-varianten. Den är ok, mycket bättre än Amazon Firestick som är skräp. Men det finns säkerligen bättre till samma/liknande pris.
Den kan vara lite seg här och där, inte så att det irriterar, men stör lite iaf.
Hittar man en till bra pris, visst.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Hur går ni till väga för att hitta dessa deals, specifikt tänker jag på Amazon. Det känns som en så enorm jungel med både produkter och olika säljare, men likväl så hittar vissa utav er stundtals produkter med ganska bra rabatt.

Jag gillar att fynda, finns där någon strategi för att ha koll på (allmänna) fynd?

Inlägg flyttat till tråd där sådant faktiskt kan diskuteras - MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Badgez:

Hur går ni till väga för att hitta dessa deals, specifikt tänker jag på Amazon. Det känns som en så enorm jungel med både produkter och olika säljare, men likväl så hittar vissa utav er stundtals produkter med ganska bra rabatt.

Jag gillar att fynda, finns där någon strategi för att ha koll på (allmänna) fynd?

Slumpen, bevakningar på tex prisjakt, forum som denna, benify...

Permalänk

Någon som sett en kanondeal på tandborste? Singel eller duo. Upptäckte nu att den slutat snurra inte undra på att jag hade fullt med tandsten.....

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Har länge spanat efter fyndtips för mobiltelefon men börjar inse att de bästa erbjudandena var i november 2024, hittills i år har det varit väldigt sparsamt med erbjudanden. Det ser man inte minst om man sorterar på "Dagens fynd" och väljer kategorin Mobiltelefoner, den är tom.

Kanske någon som sitter på ett fynd eller vill leta reda på ett? Tacksam för tips!

Inlägg och svar flyttat till rätt tråd. - MOD
Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Har länge spanat efter fyndtips för mobiltelefon men börjar inse att de bästa erbjudandena var i november 2024, hittills i år har det varit väldigt sparsamt med erbjudanden. Det ser man inte minst om man sorterar på "Dagens fynd" och väljer kategorin Mobiltelefoner, den är tom.

Kanske någon som sitter på ett fynd eller vill leta reda på ett? Tacksam för tips!

Tips är att hålla koll på swedroid också.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Du är alldeles för vag i din beskrivning. Android? IPhone? Med abonnemang, utan? 3000 kr, 13 000 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Du är alldeles för vag i din beskrivning. Android? IPhone? Med abonnemang, utan? 3000 kr, 13 000 kr?

Det var inte så mycket tänkt att vara en efterlysning utan mer ett konstaterande att det verkar ha varit och kanske fortfarande är en period där vi inte sett bra fynd på mobiltelefoner på väldigt länge. Varken med eller utan abonnemang i erbjudandet.

Personligen letar jag efter ett bra erbjudande på en Samsung-telefon, mellan till premiumsegmentet men ej flaggskepp. Har fungerat ypperligt med t ex FE-editions av t ex S20 och S21 tidigare.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

När börjar det dyka upp påskreor?
Är ute efter en ny mobil till ett av barnen som fyller år den 14 april och reorna på A55 verkar ha torkat upp när A56 nu släppts.

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

När börjar det dyka upp påskreor?
Är ute efter en ny mobil till ett av barnen som fyller år den 14 april och reorna på A55 verkar ha torkat upp när A56 nu släppts.

Det här kanske vore något?
https://www.hallon.se/mobiler/motorola-edge-50-neo?farg=Grey&...

Dem har även Moto G75 för 70:-/månad

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jag är på jakt efter ett trådlöst tangentbord med touchpad, som jag ska använda när jag sitter på motionscykeln.
Kör nu med trådlös mus och det blir svårt att precisionsklicka medans man trampar.
Jag lutar åt detta men så minns jag nåt om nån bakdörr i en massa blåtandschip.. Är det något att oroa sig för?
Dessutom har jag ju inte blåtand i datorn och vet inte om man får med en dongel till den där plankan.
Så billigt som möjligt vore ju bra Tack på förhand!

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Jag är på jakt efter ett trådlöst tangentbord med touchpad, som jag ska använda när jag sitter på motionscykeln.
Kör nu med trådlös mus och det blir svårt att precisionsklicka medans man trampar.
Jag lutar åt detta men så minns jag nåt om nån bakdörr i en massa blåtandschip.. Är det något att oroa sig för?
Dessutom har jag ju inte blåtand i datorn och vet inte om man får med en dongel till den där plankan.
Så billigt som möjligt vore ju bra Tack på förhand!

Logitech K400 kanske? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3187058
Inte det roligaste tangenterna och kanske jobbig placering av touchpaden beroende på användningsområde, men inget no-name och har inkluderad dongel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cadiremar:

Logitech K400 kanske? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3187058
Inte det roligaste tangenterna och kanske jobbig placering av touchpaden beroende på användningsområde, men inget no-name och har inkluderad dongel.

Den där funkar antagligen rätt bra men priset är lite för högt för snåla mig
Jag tror layouten/bredden på Mediarange-plankan passar mig bättre
Jag mailade Mediarange och frågade om det kom med dongel och svaret var nej. Han som svarade tipsade att jag såklart kunde köpa en blåtands-adapter och att det då skulle fungera.
Men då blir det ju en extra hundring att lägga ut.. Å andra sidan kan jag ju använda adaptern till andra prylar (som jag inte har) med blåtand.
Sen var det ju det här med lätthackade blåtandsadaptrar. Hmm.. Eller behövdes det fysisk access till hårdvaran då?

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem

Vart sugen på att köra en 42" OLED som skärm till datorn, någon som har nå tips, pågående kampanjer?

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Floskel:

Vart sugen på att köra en 42" OLED som skärm till datorn, någon som har nå tips, pågående kampanjer?

LG OLED C4 42" för 9995kr hos Proshop är riktigt bra pris.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floskel:

Finns en retur på elgiganten för 9000kr:
https://www.elgiganten.se/product/outlet/lg-42-c3-4k-oled-evo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floskel:

Jag har en sån lösning hemma. Grymt nöjd! Det enda du behöver tänka på är att ha ett skrivbord med minst 70cm djup. Vi har 80cm och det är perfekt!

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av medbor:

Fast det där är en C3, en äldre och sämre modell. Skulle absolut lägga på en tusing och köpa en ny C4 istället.

C4 och Samsungs S90D har/kommer förmodligen att prissänkas snart för att göra plats för årets modeller så jag sitter och funderar på en S90D 48" som monitor (kostar 10k just nu) eller en C4 i samma storlek (11,7k just nu men kanske blir ännu lite billigare snart). Om någon har tips eller råd om det här så uppskattar jag det

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips funderade förövrigt på ifall det är några bekymmer att köra skräddarsydda upplösningar med svarta kanter? Exempelvis om jag vill att ytan spelet visas på skall vara mer "avskalat" mot mitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Fast det där är en C3, en äldre och sämre modell. Skulle absolut lägga på en tusing och köpa en ny C4 istället.

C4 och Samsungs S90D har/kommer förmodligen att prissänkas snart för att göra plats för årets modeller så jag sitter och funderar på en S90D 48" som monitor (kostar 10k just nu) eller en C4 i samma storlek (11,7k just nu men kanske blir ännu lite billigare snart). Om någon har tips eller råd om det här så uppskattar jag det

1000kr är 1000kr, olika värderat av olika människor. Jag skulle absolut köpa en ny med så lite skillnad, men jag skulle säga att modellen jag länkade är väldigt lik i alla avseenden. Även C2 är ingen större skillnad

Permalänk

Söker efter en bra stavmixer med bra tillbehör.

Permalänk
Medlem

Söker efter Airpods Pro till vettiga pengar då sonen snart fyller år och de ligger högst på önskelistan.
Någon som sitter på ett bra tips o vill dela med sig…?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Söker efter Airpods Pro till vettiga pengar då sonen snart fyller år och de ligger högst på önskelistan.
Någon som sitter på ett bra tips o vill dela med sig…?

Ofta har det varit på avbetalning via operatörer som jag sett bästa priserna senaste åren på just airpods, men de brukar bara vara några dagar här och där

Permalänk
Medlem

@elp: Sällan det är riktiga kampanjer på Airpods / Airpods Pro.

Undvik andrahandsmarknaden då det fullkomligen kryllar av "fake"-Airpods och det kan vara svårt att bara med blotta ögat se skillnanden utan det där märker man först när det inte går att para ihop Airpodsen med iPhonen.

Välj närmsta större och seriösa återförsäljare enligt Prisjakt, skulle säga att det är Webhallen eller Amazon:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12105549

Undvik CDON, det är bara en marknadsplats. "Mobilhörnan" är inget jag skulle vara trygg att beställa ifrån iaf.

Permalänk
Medlem

@medbor @edson - stort tack för era insiktsfulla tips!
Ska hålla koll och hoppas att någon vänlig själ ser min önskan och postar ett tips i tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

@medbor @edson - stort tack för era insiktsfulla tips!
Ska hålla koll och hoppas att någon vänlig själ ser min önskan och postar ett tips i tråden!

Senast tror jag det var om man var Tre eller om det var Telenor som sålde billigt i butiken på någon speciell jubileumsdag, men det hoppar som sagt runt och främst är det väl för att binda dig med ny telefon/abonnemang på köpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Senast tror jag det var om man var Tre eller om det var Telenor som sålde billigt i butiken på någon speciell jubileumsdag, men det hoppar som sagt runt och främst är det väl för att binda dig med ny telefon/abonnemang på köpet

Japp, det var Tre som främst sålde till befinliga kunder men så ett par medlemar som lyckades köpa utan att vara det, dom körde det erbjudandet föra året i runt en månad.
Gick för 1764kr för ett par Gen 2 Aipods Pro, så jag köpte 2 en till mig och en till brorsans födelsedag.

Men skulle nog vänta med att köpa Gen 2 nu, då Gen 3 verkar vara på G dom kommande månaderna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Visste inte ens att Påskrea var en grej

Permalänk
Medlem

Är det något som är värt att köpa från Norge när deras krona är så svag mot dem svenska?