Användare förvandlar hårddisk till slipmaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Jag skulle bli mer impad om någon gör om en SSD-disk till en slipmaskin.

Inga problem...
Kör med brödmotor och stil slipkloss

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Känns som en hel del arbete för något som inte kommer funka så värst. En slipmaskin kostar ju inte många kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Känns som en hel del arbete för något som inte kommer funka så värst. En slipmaskin kostar ju inte många kronor.

En vanlig bänkslip ligger på runt 1200kr, ser man däremot till en knivslip så kan en sådan fås för runt 150kr, eller en dremel kopia för 200kr på Biltema.

Letar man däremot efter något litet för småjobb, alltså finmekaniskt. då blir det genast glesare.

Så visst är nedlagd tid ihop med inköp av en varvtalsreglering lätt motiverat, att sen kunna säga "Se, denna fixade jag för ett spottstyve. Helt själv!"

Den är mycket mer universal än en knivslip, vet nte ens om jag kan se en dremel ge samma funktion. Samt att den tar mycket mindre plats och är bra mycket billigare än en vanlig bänkslip.

Känslan att återanvända något som annars enbart blivit en del av sopberget, bör inte missas

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!