Permalänk
Medlem

vad ska jag köpa för mobo

vad ska jag köpa för moder kort för att kunna överclocka mycket med min 2,66 och kunna köra mit ati radeon 9600pro.

jag vill ha ett bra moderkort, kanske ett asus, är det bra?

Visa signatur

abit bd7 p4b 2,66@3,0 FSB150 byta kylning och minnen(333), komma upp till 3,4 eller mer. minnen 266@300mhz Connect ati9600pro 450/351.
hdd IBM 80gb+120gb

Permalänk
Medlem

Citerar från ett av mina tidigare inlägg:

"Vill du klocka kan du välja valfritt Abit-kort med 800 MHz bus. Plånboken kan avgöra. Själv gillar jag både IC7-G och IC7. Har inte testat IS7-G eller IS7 men dom är säkert helt OK. Vill du vänta någon vecka eller två så kommer IC7 Max3. Inte så billigt men verkar vara lite utöver det vanliga.

Asus P4C/P4P korten är också ett bra alternativ för klockning enligt min egen erfarenhet men deras kort har i mitt tycke en sämre Bios (AMI) och är snålare utrustade än Abit korten."

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

Jag brukar välja ASUS för att de har stabila kort som överklockar bra (inte bäst). ABIT brukar oftast vara kungen på överklockning, men deras brist att underhålla deras kort med BIOS uppdateringar brukar göra att det blir ett något mindre stabilt kort. Sen gillar jag inte deras val av tredjepartskomponenter.

Men, smaken är som baken. Oavsett om du väljer ABIT eller ASUS tror jag du inte kan pricka fel. Förutsatt att du väljer ett kort med Intel chipset.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Menar du allvar på att Abit brister i BIOS uppdat? ASUS som jag haft fler av, är oerhört sega på den fronten.

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Ett ABIT IS7 är ju bra och helt klart värt pengarna...

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
Menar du allvar på att Abit brister i BIOS uppdat? ASUS som jag haft fler av, är oerhört sega på den fronten.

Jo, det var i och för sig ett tag sedan jag hade ett ABIT kort (A7V333 senaste) men då var det i alla fall ganska trögt på BIOS fronten. Av ASUS har jag bara bra erfarenheter vad gäller underhåll av deras moderkort.

Men, som sagt, de kan ha blivit bättre, ABIT altså.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Permalänk
Medlem

Tipps till Tommu. Kolla in denna tråd på [H]ard Forum. Där hittar du bra information om de båda ABIT korten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tja, jag skulle hellre rekommendera att Abitkort då Asus enligt mig är extremt sega med biosuppdateringar. Mitt P4S8X tror jag fortfarande inte att det finns ett officiellt bios till som löser hastighetsproblemen, bara beta-bios.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti