Ngenic ansöker om konkurs

Permalänk

Ngenic ansöker om konkurs

Från Dagens Industri

Ngenic ansökte redan för ett år sedan om rekonstruktion.
Det verkade inte hjälpa.
Jag kontaktade deras support angående hur deras tjänster kommer fungera nu när dom är påväg in i en konkurs och frågade om man skulle kunna få en lösning där man hostar server delen av systemet själv.
Fick detta tillbaka:

"Hej Markus!
Det stämmer att Ngenic AB har ansökt om konkurs. Att hålla driften av våra tjänster igång som vanligt är vår högsta prioritet och vi arbetar även på en långsiktig lösning. Vi kommer att återkomma med mer information så snart vi vet mer
."

Kan bara hoppas på att dom släpper en offline tjänst innan dom dyker helt. Annars kanske man måste kavla upp ärmarna och hacka enheten själv.

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem

Har ett par stycken sådana enheter inom familjen. Hade varit väldigt tråkigt om tjänsten dör helt eftersom funktionellt gör den ett fantastiskt jobb som jag rent tekniskt sett ser rejält med potential i. ~10-15 besparingar på sommaren, runt 30% på vintern och uppåt 40% på vårvintern. Men marknaden verkar tuff.

Men som sagt, hoppas verkligen att någon köper tjänsten och tar den vidare. Tibber till exempel hade varit toppen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Exakt detta är varför prenumerationstjänster eller appar som kräver uppkoppling till servern ska komma med offline alternativ. Man kan få väldigt dyra saker som ej fungerar annars.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Exakt detta är varför prenumerationstjänster eller appar som kräver uppkoppling till servern ska komma med offline alternativ. Man kan få väldigt dyra saker som ej fungerar annars.

Håller helt med!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hoppas att det löser sig för er som har deras produkter.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Mejl från Ngenic samt deras användargrupp på FB igår:

"Idag har vi mailat alla er kunder och berättat om vår konkurs och vägen framåt. Vi förstår att det väcker frågor men vill försäkra er om att vår högsta prioritet är driften och att det ska vara bra för er som kunder. Systemen kommer fortsätta fungera som normalt och vi arbetar aktivt för att säkerställa en långsiktig lösning.
Flera aktörer har redan uttryckt vilja att ta över verksamheten. Målet är att hitta en aktör som kan ta över verksamheten och fortsätta leverera den kvalitet och trygghet ni är vana vid.
Vi uppskattar verkligen ert förtroende och tålamod och kommer självklart hålla er informerade om vidare utveckling."

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC