Webhallen - order obehandlad under flera dagar

Permalänk
Medlem

Webhallen - order obehandlad under flera dagar

Har webhallen något större problem just nu?

Lade en order häromdagen på en vara som finns i lager, men den står bara som "mottagen" fortfarande...

Och det går inte heller att avbeställa via webben?

Är det kanske dags att dumpa Webhallen som butik...

Permalänk
Medlem

Vad säger deras kundtjänst när du frågar?

Permalänk
Medlem

Jag undrar detsamma. Har hållit på att reklamera en vara i över två veckor men får ingen annan kontakt än automatiska svar.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonaqua:

Har webhallen något större problem just nu?

Lade en order häromdagen på en vara som finns i lager, men den står bara som "mottagen" fortfarande...

Och det går inte heller att avbeställa via webben?

Är det kanske dags att dumpa Webhallen som butik...

Hej!

Du undrar om det kanske är dags att dumpa Webhallen som butik?

Svaret måste du själv komma fram till, men det är väldigt väl känt att många kunder redan har lämnat Webhallen. Webhallen har haft och verkar fortfarande ha, stora problem av olika slag under flera års tid vilket har gjort att kunder har svikit. Problemen har varit och är så pass stora att det förmodligen kommer att ta år att bygga upp kundernas förtoende igen. Om de ens kommer att lyckas med det. Hoppas kan man alltid.

Det finns flera trådar och inte minst många åsikter om just detta, bl.a. här på Sweclockers. Du kan söka upp dessa trådar med sökfunktionen om du vill veta mer.

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: Okänt i skrivande stund! Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vad säger deras kundtjänst när du frågar?

Jag har mailat och väntar på svar...
Ingen aning om när svar kan tänkas komma.

Har tyvärr inte tid att sitta i telefonkö om det alls går att komma fram via telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trum-Petaren:

Hej!

Du undrar om det kanske är dags att dumpa Webhallen som butik?

Svaret måste du själv komma fram till, men det är väldigt väl känt att många kunder redan har lämnat Webhallen. Webhallen har haft och verkar fortfarande ha, stora problem av olika slag under flera års tid vilket har gjort att kunder har svikit. Problemen har varit och är så pass stora att det förmodligen kommer att ta år att bygga upp kundernas förtoende igen. Om de ens kommer att lyckas med det. Hoppas kan man alltid.

Det finns flera trådar och inte minst många åsikter om just detta, bl.a. här på Sweclockers. Du kan söka upp dessa trådar med sökfunktionen om du vill veta mer.

Tack.
Vi får se hur jag gör.
Inte första gången som jag är med om att en butik går utför.

Permalänk
Medlem

Känns inte som dom har en kundtjänst idag. Förstår ej vad dom håller på med egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Känns inte som dom har en kundtjänst idag. Förstår ej vad dom håller på med egentligen.

Kan kanske bero på att det är röd dag i dag?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Kan kanske bero på att det är röd dag i dag?

Tror nog snarare han menar idag som i nu för tiden inte specifikt just denna dag.

Permalänk
Medlem

Dom har tagit bort avbeställnings möjligheten sen ett tag tillbaka, dom erbjuder inte heller fraktsedlar för retur utan hänvisar till att köpa företagspaket själv.

Svarstiderna på kundtjänst är numera svinlånga.

Helt uppenbart gör dom allt för att man inte ska orka returnera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Dom har tagit bort avbeställnings möjligheten sen ett tag tillbaka, dom erbjuder inte heller fraktsedlar för retur utan hänvisar till att köpa företagspaket själv.

Svarstiderna på kundtjänst är numera svinlånga.

Helt uppenbart gör dom allt för att man inte ska orka returnera.

Jag tycker snarare att de tycks göra allt för att man inte ska vilja handla av dom!

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: Okänt i skrivande stund! Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X

Permalänk
Medlem

Dom har gått dåligt i flera år och är antagligen galet nära konkurs... sluta handla där så ni slipper ha era pengar svävandes i konkursboet.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

dom erbjuder inte heller fraktsedlar för retur utan hänvisar till att köpa företagspaket själv.

Det har de inte gjort tidigare heller, och är inte heller något lagkrav på att erbjuda det. Helt upp till butiken/företaget om man vill erbjuda det eller inte

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det har de inte gjort tidigare heller, och är inte heller något lagkrav på att erbjuda det. Helt upp till butiken/företaget om man vill erbjuda det eller inte

Har dock fått innan när man bett om det .

Permalänk
Medlem

Jag som alltid brukar få ordern skickad samma dag jag beställer. Oftast inom nån timme från ordern är lagd. .

Men ja. Med röda dagar som valborg och sossedagen så är det nog bara att andas och se vad som händer imörn

Visa signatur

4090/7950X

Permalänk
Medlem

Har samma problem. Har inte handlat av dom på 2år men nu fick jag ett presentkort så tänkte passa på att köpa lite filament till 3d printern.

Idag är det 2 veckor sedan jag lade ordern och allt fanns i webblager då men av någon anledning så ska de skicka ifrån någon butik (som jag inte bor i närheten av) istället som INTE har de i lager.

Chattade med supporten i tisdags och han sa att min order hade ”fastnat” och de skulle fixa det samt att varorna gått iväg till packning. Har inte hört något sedan dess och enl order statusen så står det fortfarande att de väntar på ena produkten…
Det sjuka är att allt finns och har hela tiden funnits i webblagret.

Ingen jätte panik egentligen men fattar inte vad som är så svårt. När man beställer av Inet så har man 9/10 gånger paketet dagen efter.
Sista gången jag handlar av dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det har de inte gjort tidigare heller, och är inte heller något lagkrav på att erbjuda det. Helt upp till butiken/företaget om man vill erbjuda det eller inte

Eftersom Webhallens största problem och som kunderna protesterar mot sedan åratal, är just deras bristande service-hantering. Service-hantering inom flera områden och olika nivåer. Om då Webhallen vill bygga upp kundförtroende på nytt, så bör dom nog erbjuda service som ligger utöver de lagstadgade kraven. Dom måste alltså göra både mer och bättre än vad lagen kräver. Detta är nog deras enda chans för överlevnad tror jag. Helt bör de även göra mer och bättre än alla deras konkurenter också. En inte alltför lätt uppgift eftersom ledningen har låtit skeppet sjunka alldeles för djupt under alltför lång tid!

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: Okänt i skrivande stund! Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trum-Petaren:

Eftersom Webhallens största problem och som kunderna protesterar mot sedan åratal, är just deras bristande service-hantering. Service-hantering inom flera områden och olika nivåer. Om då Webhallen vill bygga upp kundförtroende på nytt, så bör dom nog erbjuda service som ligger utöver de lagstadgade kraven. Dom måste alltså göra både mer och bättre än vad lagen kräver. Detta är nog deras enda chans för överlevnad tror jag. Helt bör de även göra mer och bättre än alla deras konkurenter också. En inte alltför lätt uppgift eftersom ledningen har låtit skeppet sjunka alldeles för djupt under alltför lång tid!

Alla? Elgiganten gör inte det. Där får man också stå för returen och Elgiganten är nog större än Webhallen.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det har de inte gjort tidigare heller, och är inte heller något lagkrav på att erbjuda det. Helt upp till butiken/företaget om man vill erbjuda det eller inte

Det har de absolut gjort förr.
Jag hade en jävla cirkus när ett paket försvann på väg till dom och dom försökte få mig att ordna det med Postnord, som stod som frågetecken eftersom det inte var jag som beställt frakten utan webhallen och en utskriven etikett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Alla? Elgiganten gör inte det. Där får man också stå för returen och Elgiganten är nog större än Webhallen.

Jag hakar inte upp mig på en enskild service-åtgärd i mitt inlägg här ovan.

Jag säger bara att Webhallen helst bör göra mer och bättre än alla deras konkurenter. Service består ju av väldigt många delar och alla delar måste vara på plats och fungera.

Det märkliga är att Webhallen har haft flera år på sig att lyckas, men någon förbättring kan åtminstone jag inte se. Snarare tvärtom!

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: Okänt i skrivande stund! Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X

Permalänk
Medlem

I fredags lyckades jag efter 3-4 timmars väntan i deras "chat" få beskedet att ordern låg hos ett lager som inte hade varan i lager...
Trots att orderbekräftelse och allt angav att den fanns i lager...
Och att det skulle vara åtgärdat och att varan skulle skickas i fredags...

Det enda som faktiskt skedde i fredags var att de registrerade ett paket hos postnord, men de har inte faktiskt lämnat något vidare till postnord än i skrivande stund (måndag kväll).

Så imorgon blir det väl att ställa sig i kö på nytt så att man kan be webhallen att annulera ordern helt och hållet då de inte faktiskt skickar något.
Och så att man kan be de dra åt helvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonaqua:

I fredags lyckades jag efter 3-4 timmars väntan i deras "chat" få beskedet att ordern låg hos ett lager som inte hade varan i lager...
Trots att orderbekräftelse och allt angav att den fanns i lager...
Och att det skulle vara åtgärdat och att varan skulle skickas i fredags...

Det enda som faktiskt skedde i fredags var att de registrerade ett paket hos postnord, men de har inte faktiskt lämnat något vidare till postnord än i skrivande stund (måndag kväll).

Så imorgon blir det väl att ställa sig i kö på nytt så att man kan be webhallen att annulera ordern helt och hållet då de inte faktiskt skickar något.
Och så att man kan be de dra åt helvete.

Riktigt uselt.. fattar inte vad dom håller på med. Detta gör ju bara att dom tappar kunder....

Fast du behöver inte vara otrevlig dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Riktigt uselt.. fattar inte vad dom håller på med. Detta gör ju bara att dom tappar kunder....

Fast du behöver inte vara otrevlig dock

Jag visar bara mitt missnöje på ett sätt som inte går att misstolka.
Sen vad exakt för ordalag jag använder mig av låter jag vara osagt här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Riktigt uselt.. fattar inte vad dom håller på med. Detta gör ju bara att dom tappar kunder....

Fast du behöver inte vara otrevlig dock

Vad jag vet så har de bytt ordersystem samt flyttat central lagret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Vad jag vet så har de bytt ordersystem samt flyttat central lagret.

Bästa undanflykten

Permalänk
Medlem

Deras chatt har varit stängd hela dagen, de ska ha telefontid till 16 men samtalet kopplas ned innan man ens får komma till några knappval och mitt mail om att ta bort en vara från min beställning (som legat orörd tre dagar) har de inte svarat på innan de utlovade 48 timmarna. Nåt livstecken vore ju trevligt. En annan order som jag la efter den första skickades samma dag och är framme hos ombud redan. The duality of Webhallen.

EDIT: Kom fram i chatten vid 8-tiden på morgonen igår. Var 5 före mig i kön och fick vänta ca 20-25 minuter, så måste vara otroligt underdimensionerat? Killen jag fick chatta med var trevlig och tydlig, det uppskattade jag. Han kunde inte ta bort min vara från min order eftersom den börjat packas, samtidigt skulle den inte skickas förrän i slutet på månaden… det kanske inte var så tydligt ändå. Jag fick en returfraktsedel så jag enkelt kan skicka tillbaka den sen (jag får själv stå för 49 kr frakt). Senare samma dag kände jag ”skit samma” och provade att trycka på ”avbeställ” på Mina sidor. Inga problem. Hela ordern gick att avbeställa men gick inte att ta bort en enskild produkt som ändå inte fanns i lager. Reservationen på kreditkortet är borttagen. Det enda är att jag inte fått någon bekräftelse på mailen gällande avbeställningen. Skulle inte förvåna mig om hela paketet skickas till slut ändå… nja jag lär inte beställa något från Webhallen som inte finns i lager fler gånger iaf

Uppföljning kontakt
Permalänk
Medlem

De har haft väldiga problem med deras nya lager- och ordersystem, varför de bytte har jag svårt att förstå, men gissar på att det är Komplett som ny ägare som tvingat igenom det. Samma sak har hänt mig flera ggr senaste tiden men varan har i själva verket reserverats och hanterats av lagret samt skickats ut inom rimlig tid ändå, trots att statusen på hemsidan varit felaktig.

Gissar på att du fått din vara vid skickad/levererad vid det här laget?

Permalänk

Jag lade en beställning i söndags på en vara med 10+ enheter i lager, fortfarande ingen rörelse på den. Står fortfarande som ”Mottagen”. Brukar sällan dröja mer än max till morgonen dagen efter innan den behandlats i vanliga fall om jag beställt en helg eller sent på kvällen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem

Konkursen kanske inte ligger långt bort.. ett fungerande företag har väl en kundtjänst som är aktiv ?

Permalänk
Medlem

Följer upp tråden. Ringde deras support idag angående RMA. 79 i kö, efter 36 minuter, 79 i kö. Valde att bli uppringd, det tog 2 timmar och 50 minuter. Det ska sägas att jag mejlat dom om samma ärende och inget svar efter snart 3 veckor. Det luktar konkurs lång väg.