Youtube testar Premium Duo-abonnemang

Permalänk
Melding Plague

Youtube testar Premium Duo-abonnemang

Endast i Indien och Frankrike just nu.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Damn, man skulle haft många rupier :O:P <pun intended

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Damn, man skulle haft många rupier :O:P <pun intended

Det blir att farma i Zelda helt enkelt

Permalänk
Hedersmedlem

Det är alltid positivt att de prövar och utvärderar olika abonnemangsformer så att de i längden kan få fler betalande prenumeranter.

För mig så har det främsta skälet till att ha en YouTube-premium prenumeration varit att kunna spela upp, även i låst läge på mobilen. Jag var inte intresserad av YouTube Music och använde endast sporadiskt nedladdningsfunktionen.

Så länge det kostade 129 kronor i månaden var jag beredd att betala för detta, men efter den senaste dumhöjningen var måttet rågat och Google förlorade istället en kund som numera använder Brave. Det är inte lika bra och intuitivt som i YouTube-appen, men tillräckligt bra för att jag ska slippa betala det Google begär.

Så, deras prishöjning fick mig att hoppa av prenumerationen, och det kommer bli mycket svårt för mig att återvända efter att jag vant mig vid att använda Brave.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det blir att farma i Zelda helt enkelt

Exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Så länge det kostade 129 kronor i månaden var jag beredd att betala för detta, men efter den senaste dumhöjningen var måttet rågat och Google förlorade istället en kund som numera använder Brave. Det är inte lika bra och intuitivt som i YouTube-appen, men tillräckligt bra för att jag ska slippa betala det Google begär.

Så, deras prishöjning fick mig att hoppa av prenumerationen, och det kommer bli mycket svårt för mig att återvända efter att jag vant mig vid att använda Brave.

Håller med, ner till 99/109:- utan Music så hoppar jag på tåget igen.

Permalänk
Medlem

Beroende på upplägg och kostnad kan jag se fördelarna, men jag kan ändå inte släppa tanken: Varför skulle jag vilja dela abonnemang med någon?

Chansen är stor att man är intresserad av och tittar på olika saker, och därmed får helt olika rekommendationer i sin feed, ens like- och watch-list blir kluttrad av saker man inte är intresserad av som den andra personen lagt till, den andra personen kan se vad du tittar på och gillar (kan vara obekvämt för vissa), m.m.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Beroende på upplägg och kostnad kan jag se fördelarna, men jag kan ändå inte släppa tanken: Varför skulle jag vilja dela abonnemang med någon?

Chansen är stor att man är intresserad av och tittar på olika saker, och därmed får helt olika rekommendationer i sin feed, ens like- och watch-list blir kluttrad av saker man inte är intresserad av som den andra personen lagt till, den andra personen kan se vad du tittar på och gillar (kan vara obekvämt för vissa), m.m.

Nä, pass.

Ja det upplägget låter inte alls bra. Det måste de väl ha tänkt på och har en lösning på.
Ett main med abb + två användare så att säga?

Permalänk
Medlem

Internet ska vara gratis när man väl betalat för att få komma ut på internet.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jomen precis.... Lite som, jag vet inte, familjeabbonemang? https://support.google.com/youtube/answer/7507744?hl=en&co=GENIE.Platform%3DDesktop

Förutsätter att alla är i samma hushåll då. Om nån vill använda det som argument mot mitt tips.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Gå tillbaka till Premium Lite så kommer jag prenumerera igen. Tillsvidare kör jag uBlock.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ja det upplägget låter inte alls bra. Det måste de väl ha tänkt på och har en lösning på.

Det måste ju vara samma upplägg som ett familjeabonnemang så att du har två konton som delar på abonnemanget. Kan inte tänka mig att det skulle fungera på något annat sätt.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MinscS2:

Jag antar att man kan dela trots att man har två olika konton. Annars får de ju hitta någon form av profil-lösning som i Netflix.

Inte helt säker på att jag vill att någon klickar sig in på min profil och ser det jag sökt och tittat på heller.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Vilka lösningar fungerar för att dra adsen på youtube?

Och nej, blockar inte ads på sweclockers.

Permalänk

Förstår inte hur folk är villiga att betala 1000-1500kr per år bara för att slippa reklam. Folk verkar bada i pengar nuförtiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Förstår inte hur folk är villiga att betala 1000-1500kr per år bara för att slippa reklam. Folk verkar bada i pengar nuförtiden.

Tid är pengar. Tittar man mycket på youtube blir det mycket tid som försvinner i reklam + irritationsmomentet i sig.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Tid är pengar. Tittar man mycket på youtube blir det mycket tid som försvinner i reklam + irritationsmomentet i sig.

Speciellt också om man kör mycket via typ ATV/iOS-enheter där reklamfrihet mig veterligen är en omöjlighet utan premium? Likaså använder jag "spela i bakgrunden" oerhört ofta för såväl musik som för dokumentärer.

Permalänk
Medlem

Skulle vara perfekt för mig och frugan. Nu är det bara jag som kör premium, men tror inte hon skulle vara svårövertalad. Tittar/lyssnar på väldigt mycket Youtube så klart värt det för min del.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Byt till Brave så slipper du inte bara reklam på YouTube utan på alla sidor. På köpet får du också den bästa och säkraste webbläsaren.

Permalänk
Medlem

Betalar för YT Family så närmare 2k om året, det är så jävla värt det.

Har vänner som lägger mer per månad på "TV" så jag anses vara snål/fattig som bara betalar för YT.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

På datorn är reklam inte irriterande då den är blockerade. Men på telefonen är det störigt att hela tiden behöva klicka

Permalänk
Medlem

Enkelt för egen del att besvara den frågan. Jag konsumerar väldigt mycket youtube och följer diverse kreatörer. Premium gör att jag slipper annonser, kan spela i bakgrunden och dessutom ger en liten slant till kreatören. Jag var själv aktiv på YT som kreatör en gång i tiden och finsierade mina inköp med reklam i klippen. Anser det därför vara stort hyckleri om jag sedan skulle använda adblock.

Skrivet av Agima:

Byt till Brave så slipper du inte bara reklam på YouTube utan på alla sidor. På köpet får du också den bästa och säkraste webbläsaren.

Fortfarande buggigt på iPhone tyvärr. Helt skumpartat så skickar den förtiotilvtusen requests till sidan vilket på sajter som denna eller FZ t ex (men har stött på andra sajter också) renderar i en temporär ban. Hade det inte varit för den snagen hade jag nog övergått helt till Brave.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Låter bra, jag & sambon delar på YouTube Premium så ett lägre pris med Duo tackas det inte nej till.

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem

Blir de till 100 kr var. Kör jag nog premium igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Betalar för YT Family så närmare 2k om året, det är så jävla värt det.

Har vänner som lägger mer per månad på "TV" så jag anses vara snål/fattig som bara betalar för YT.

Det kostar mig veterligen 279 kr/mån vilket blir 3348 kr/år. Skaffa Brave och lägg pengarna du sparar på något annat trevligt eller på privat pensionssparande.

Skrivet av downup:

På datorn är reklam inte irriterande då den är blockerade. Men på telefonen är det störigt att hela tiden behöva klicka

Brave finns till både Android och iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agima:

Det kostar mig veterligen 279 kr/mån vilket blir 3348 kr/år. Skaffa Brave och lägg pengarna du sparar på något annat trevligt eller på privat pensionssparande.

Då måste jag ju gå runt och installera Brave på alla telefoner, TVs, Chromecasts osv. Sen skaffa något tillägg för att ladda ner videos. Vi pratar ju ett tjugotal enheter spritt på fyra platser i landet som ska få en ny webbläsare (plus att träna flera familjemedlemmar på det här nya sättet att se YT).

Kan man be hotellen lägga in Brave på TVn åt en via textrutan när man bokar rum?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Det är den tjänst jag använder allra mest. Har sagt upp Netflix, HBO, och allt vad det heter. 100% Youtube här. Lätt värt det att slippa reklamen. Kollar 99% av tiden via Apple TV.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Då måste jag ju gå runt och installera Brave på alla telefoner, TVs, Chromecasts osv. Sen skaffa något tillägg för att ladda ner videos. Vi pratar ju ett tjugotal enheter spritt på fyra platser i landet som ska få en ny webbläsare (plus att träna flera familjemedlemmar på det här nya sättet att se YT).

Kan man be hotellen lägga in Brave på TVn åt en via textrutan när man bokar rum?

Jag blir mest impad om du får in Brave på en icke-smart tv när du ändå håller på!
Gärna via antenningången. Utan extra hårdvara såklart.

Skämt åsido, jag betalar för familjekonto som sagt, kör ändå SmartTube på Android-tv-enheterna. Av ren princip, samt för att originalgränssnittet påminner mest om ett kort ord som betyder avföring.
Sen får man inbyggd SponsorBlock osså.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Fast så funkar det inte nu med familjedelning så varför skulle det funka så med duo? Var och en har sitt eget konto men är del av kontodelningen ekonomiskt.

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Det är den tjänst jag använder allra mest. Har sagt upp Netflix, HBO, och allt vad det heter. 100% Youtube här. Lätt värt det att slippa reklamen. Kollar 99% av tiden via Apple TV.

Nästan samma här. Sa upp linjär TV helt också och det är ingen som saknar det. Fimpade Viaplay när de började skinna en ordentligt för fotboll när man bara vill se F1 och NFL. NFL som de för övrigt inte har längre. Har dock Netflix kvar.