Riskkapitalbolag köper Prisjakt för en halv miljard

Permalänk
Melding Plague

Riskkapitalbolag köper Prisjakt för en halv miljard

Förra Pricerunner-ägaren Eequity tar över.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Saknar VERKLIGEN den gamla layouten på Prisjakt, hoppas att detta kan förbättra den nuvarande nya som är långt i från perfektion.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Moderator
Medlem

Hoppas verkligen att det styrs upp så att det blir användbart igen.
En halv miljard för vad det är idag känns lite... wow.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det är tyvärr mest en reklamsida numera

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte stämt in i klagokören de senaste åren. Folk har säkert inte fel - men jag har kunnat jämföra det jag behövt ändå. Så jag är inte särskilt kräsen.

Men nu senaste halvåret så har förfallet gått riktigt långt.

Siten hittar ju inte produkterna man söker efter. Eller den skriver att en eller två butiker har produkten - vilket då inte stämmer för den kan hittas på prisjakt i 10 butiker egentligen. Men listad en gång per butik...
Så det går inte längre att jämföra priser mellan olika butiker.
Sett det flera gånger sedan årsskiftet.

Här någonstans tappar liksom siten hela grundsyftet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på att Geeks AB hade tagit över, men men man kan inte få alt man önskar och hoppas på i livet.

Så får se hur det här blir, vill gärna inte se att den blir som Pricerunner där det nu bara handlar om att sälja saker snarare än att kunna jämföra och hitta bra priser på samma/snarlika produkter.
Håller tummarna på något bra

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag har inte stämt in i klagokören de senaste åren. Folk har säkert inte fel - men jag har kunnat jämföra det jag behövt ändå.

Men nu senaste halvåret så har förfallet gått riktigt långt.

Siten hittar ju inte produkterna man söker efter. Eller den skriver att en eller två butiker har produkten - vilket då inte stämmer för den kan hittas på prisjakt i 10 butiker egentligen. Men listad en gång per butik...
Så det går inte längre att jämföra priser mellan olika butker.
Sett det flera gånger sedan årsskiftet.

Här någonstans tappar liksom siten hela grundsyftet.

Upplever också att den blivit MYCKET sämre den senaste tiden. Pricerunner eller en ren googlesökning fungerar i min erfarenhet bättre än vad prisjakt är just nu.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

jaha bara ta bort sitt konto då
snart blir man väl ner spammad av reklam.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hoppas de återställer sajten till vad den var för 5+ år sen.
Utvecklingen som genomförts de senaste åren kan man ju likställa med nedveckling...

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X3D | NH-D15 | 4x16GB @ 3800c18 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Medlem

När jag kommit ihåg det har jag använt Pricerunner på sistone, det är mycket enklare att komma fram till det man vill, och förbi all reklam och pushade produkter.

Permalänk
Medlem

Har inte förstått riktigt varför folk klagat över prisjakt, tycker det fungerat ypperligt hela tiden! Förutom nu senaste året då den missar en hel del tyvärr (vilket är detsamma på pricerunner) men antar det mer har med butiker och hur dom sparar sin dataän prisjakt.

Har nästan mer lycka att hitta erbjudanden med Google än prisjakt/pricerunner många gånger.

Men hoppas innerligt att dom gör förbättringar på det nu då pricerunner så är ui't så ofantligt horribelt jämfört med prisjakt.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

För komponenter använder jag primärt komponentkoll själv. Smidigt och enkelt! Prisjakt använder jag i de fall jag behöver något annat. Oironiskt nog ser Kelkoo helt okej ut nu för tiden, men jag har inte tagit mig tiden i att grotta ned i det.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av norrby89:

Har inte förstått riktigt varför folk klagat över prisjakt, tycker det fungerat ypperligt hela tiden! Förutom nu senaste året då den missar en hel del tyvärr (vilket är detsamma på pricerunner) men antar det mer har med butiker och hur dom sparar sin dataän prisjakt.

Har nästan mer lycka att hitta erbjudanden med Google än prisjakt/pricerunner många gånger.

Men hoppas innerligt att dom gör förbättringar på det nu då pricerunner så är ui't så ofantligt horribelt jämfört med prisjakt.

Jag vet inte hur utbrett det är ännu, men det har cirkulerat uppgifter om att Google Shopping ska börja använda dynamisk prissättning. Tanken är att priserna på produkterna som visas ska sättas utifrån den data företaget har om dig som person. Lite läskigt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

jaha bara ta bort sitt konto då
snart blir man väl ner spammad av reklam.

Nja, de måste fortfarande följa lagen kring sånt, har du avböjt så lär du inte få mer än idag.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan avaktivera allt som har med demoprylar, begagnat osv?
Jag är inte intresserade av dom och de triggar bevakningar och ställer till graferna.

(tills jag luskat ut om det går så är tjänsten oanvändbar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag vet inte hur utbrett det är ännu, men det har cirkulerat uppgifter om att Google Shopping ska börja använda dynamisk prissättning. Tanken är att priserna på produkterna som visas ska sättas utifrån den data företaget har om dig som person. Lite läskigt.

Samtidigt så är detta utan tvekan något jag gärna hade sätt, om dom nu ändå ska kasta reklam och erbjudanden mot mig så kan det vara med fokus på sånt jag är intresserad av så klagar jag inte iallafall

Säg istället för 5% på allt så blir det 15% på det jag har intresse av

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas innerligt att de gör så att man kan sortera bort alla dessa skräpbutiker som påstås ha saker inne för x pris och förstör prishistoriken.

Permalänk
Medlem

Kanske https://classic.prisjakt.nu/ återvänder? Jävla UX diarré Schibstedt införde.

Permalänk
Medlem

yaaaay, snart blir prisjakt ännu sämre!

Visa signatur

L-ARV: Ryzen R9 5950X, 64Gb@3600, 500Gb + 1Tb nvme, RX 9070 XT Red Devil, MO-RA 420 OS: Nobara
LAN-Burken: Ryzen R7 5600G, 16Gb@3200, RX 6800 XT, OS: Garuda
Kotten: PineBook Pro, OS: Manjaro_ARM
Macbook PRO 13 (2015) OS: Manjaro SWAY

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av norrby89:

Samtidigt så är detta utan tvekan något jag gärna hade sätt, om dom nu ändå ska kasta reklam och erbjudanden mot mig så kan det vara med fokus på sånt jag är intresserad av så klagar jag inte iallafall

Säg istället för 5% på allt så blir det 15% på det jag har intresse av

Jag skulle tro att tanken är precis tvärtom, att de ska kunna tjäna mer pengar på dig beroende på vad du har för intressen och inkomst.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Men köpte inte Klarna Pricerunner?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Begagnade prylar som kommer upp i sökningar är ett problem både på Pricerunner och Prisjakt. Lösningen är nog att ge communityt bättre möjligheter att rätta till listningar och att i vissa kategorier manuellt granska innan nya produkter får läggas upp.

Permalänk
Medlem

Kan ju inte bli sämre iaf.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Efter allt tjat om att sammanfoga sitt Prisjakt konto med Schibsted kontot så kommer det nu skilja åt sig igen? Yipi...

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem

Kan ingen smart programmerare eller företag skapa en ny prisjakt som Classic Prisjakt var!?

Pricerunner är nästan helt oanvändbart och nuvarande prisjakt är inte alls lika bra som det var innan och det blir väl bara sämre nu.

Gå tillbaka till kärnan och lyssna på användarna!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Efter flera månader finns fortfarande bara ett B850 moderkort på hela prisjakt.

https://www.prisjakt.nu/c/moderkort?615=44097

Så nej de är helt trasigt. Har mer exempel på saker som saknas helt men behövs nog inte att lista alla.

Permalänk
Medlem

Riskkapitalbolag innebär i stort sett aldrig förbättringar. Brukar handla om att dra in snabba cash och lämna ett vrak bakom sig.

Förväntar mig snart se två premiumtjänster på Prisjakt; en där företag betalar för att synas högst upp i sökningarna och en för användarna där du betalar för att slippa få länkar till CDON.

Permalänk
Medlem

En halv MILJARD?! Några miljoner hade varit närmare min magkänsla, det är ju bara ett skal kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babovand:

Efter flera månader finns fortfarande bara ett B850 moderkort på hela prisjakt.

https://www.prisjakt.nu/c/moderkort?615=44097

Så nej de är helt trasigt. Har mer exempel på saker som saknas helt men behövs nog inte att lista alla.

Och finns säkert gott om produkter som finns på prisjakt men som inte plockas upp av pricerunner!

Säger inte att någon av sidorna saknar fel, menar mer att man får välja mellan en ricktigt ordentligt mancold (prisjakt) eller kolera (pricerunner)

Visa signatur

here we go!