Hjälp med värdering av prebuilt dator

Permalänk

Hjälp med värdering av prebuilt dator

Hej, jag funderar på att låta min nuvarande dator få vandra vidare för att köpa något bättre.
Det är en prebuilt som jag dessvärre var tvungen att köpa för ca. 3,5 år sedan när det inte gick att få tag på grafikkort på något annat sätt.

Länk till dator:
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...

Någon som kan ge ett uppskattat värde på den idag?

Permalänk

Fick bud från Kjell & Company på 6000kr verkar lite snålt kan jag tycka. Hade tänkt kanske 8000 - 10.000 men kanske är i det högsta laget.

Permalänk
Skrivet av huehuehue:

Fick bud från Kjell & Company på 6000kr verkar lite snålt kan jag tycka. Hade tänkt kanske 8000 - 10.000 men kanske är i det högsta laget.

Skulle tro att det är nånstans runt 5000-6000:- du får för den väldigt tveksam till att någon vill ge 10 lakan för det. När du kan köpa nytt likvärdigt för typ samma pengar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Skulle tro att det är nånstans runt 5000-6000:- du får för den väldigt tveksam till att någon vill ge 10 lakan för det. När du kan köpa nytt likvärdigt för typ samma pengar.

Så kan det nog vara, har mest försökt att jämföra med likande datorer på blocket. Med de är oftast kända för att ta överpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huehuehue:

Så kan det nog vara, har mest försökt att jämföra med likande datorer på blocket. Med de är oftast kända för att ta överpris.

Sälj den på blocket då

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huehuehue:

jag skulle ge max 4500kr för den