Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

inte Pro varianten.

mb

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Jag beställde två hörlurar förra gången de hade dem för 350kr (styck). Leveransen tog ett par dagar - inga problem! Som nämndes längre upp i tråden så har Sennheiser/EPOS lagt ned sin gamingverksamhet och det är nog därför lurarna säljs ut billigt. Såg att Zinuss höjt priset nu, det är ändå ett bra pris. Annars kan man ju bevaka dem under någon vecka eller två. Zinuss ändrar priserna lite då och då.

Skrivet av Millhouse1:

någon som vet om dom fungerar trådlöst med ps5?

Absolut, det fungerar! Min son fick ett sånt här headset av tomten i julas och det fungerar alldeles utmärkt. USB-dongeln i PS5'an och Bluetooth med mobilen. Som jag uppfattar det går dessa två att köra tillsammans på något sätt, typ att tala med en kompis samtidigt som man hör PS5'an. Har dock inte undersökt detta så noga. Grymma lurar oavsett.

Utförlig recension

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk

blev 9st Epos H3Pro Hybrid till familj o vänner samt en backup till mitt Steelseries 5X.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

blev 9st Epos H3Pro Hybrid till familj o vänner samt en backup till mitt Steelseries 5X.

Nio? 😲

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av General Nord:

Nio? 😲

japp flera polare som ville ha.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA

Permalänk
Medlem

Ajdå synd att man inte lyckades nabba ett par på lägstapriset

Permalänk
Skrivet av Karazhan:

Ajdå synd att man inte lyckades nabba ett par på lägstapriset

fortfarande bra pris, nån hundring hit o dit är väl inte hela världen.

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Laptopen FBA går nu åter att köpa. Beställde nyss en själv.
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0F4KHR82N

Jag beställde tre stycken och samtliga visade sig vara fel - jag avråder dig därför från att lägga en beställning. Det är inte värt mödan...

Två av dem har redan levererats, och den tredje var ursprungligen beräknad till den 17 juni. Jag tänkte då att jag kunde vänta, i hopp om att de kanske rättade till lagret under tiden. Men plötsligt fick jag ett mejl om att även den tredje var skickad, och måtten i spårningen visar på att det är samma AIO dator som skickats de andra gångerna, och nu är det för sent att avbryta.

Amazon är visst riktigt dåliga på att hantera sådana här situationer. Inte nog med att man själv måste boka returfrakt till Slovakien - de har fortfarande inte korrigerat produktsidan, trots att minst 4 utskick har visat sig vara felaktiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

fortfarande bra pris, nån hundring hit o dit är väl inte hela världen.

Det hade blivit 900 extra för dig

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Det hade blivit 900 extra för dig

haha inte jag som står för kalaset.

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem
Skrivet av 404sam:

Jag beställde tre stycken och samtliga visade sig vara fel - jag avråder dig därför från att lägga en beställning. Det är inte värt mödan...

Två av dem har redan levererats, och den tredje var ursprungligen beräknad till den 17 juni. Jag tänkte då att jag kunde vänta, i hopp om att de kanske rättade till lagret under tiden. Men plötsligt fick jag ett mejl om att även den tredje var skickad, och måtten i spårningen visar på att det är samma AIO dator som skickats de andra gångerna, och nu är det för sent att avbryta.

Amazon är visst riktigt dåliga på att hantera sådana här situationer. Inte nog med att man själv måste boka returfrakt till Slovakien - de har fortfarande inte korrigerat produktsidan, trots att minst 4 utskick har visat sig vara felaktiga.

Tack för info, har avbeställt nu

Permalänk
Medlem

5700X3D för 2290 på Amazon. Vågar man köpa? Har ju varit flera "köpte dyr processor på Amazon, fick en gammal pentium från 2001”-nyheter på sistone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

5700X3D för 2290 på Amazon. Vågar man köpa? Har ju varit flera "köpte dyr processor på Amazon, fick en gammal pentium från 2001”-nyheter på sistone?

Tur du ska köpa en billig då. Bra pris, tror jag köper en innan de slutas tillverkas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Köpte nyss kan berätta mer om den i helgen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Jag beställde två hörlurar förra gången de hade dem för 350kr (styck). Leveransen tog ett par dagar - inga problem! Som nämndes längre upp i tråden så har Sennheiser/EPOS lagt ned sin gamingverksamhet och det är nog därför lurarna säljs ut billigt. Såg att Zinuss höjt priset nu, det är ändå ett bra pris. Annars kan man ju bevaka dem under någon vecka eller två. Zinuss ändrar priserna lite då och då.

Absolut, det fungerar! Min son fick ett sånt här headset av tomten i julas och det fungerar alldeles utmärkt. USB-dongeln i PS5'an och Bluetooth med mobilen. Som jag uppfattar det går dessa två att köra tillsammans på något sätt, typ att tala med en kompis samtidigt som man hör PS5'an. Har dock inte undersökt detta så noga. Grymma lurar oavsett.

Utförlig recension

Efter de fina orden så chansar jag också på ett par. Tack för det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Verkar som netonnet sänkt den till 8990kr nu väl?
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/laptop/laptop-12...
(visst är det väl samma?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Roger W:

Verkar som netonnet sänkt den till 8990kr nu väl?
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/laptop/laptop-12...
(visst är det väl samma?)

Verkar som så.
Inte ofta Apple-produkter reas ut så pass mycket, men de sitter förmodligen på ett rätt stort lager av dessa som de vill sälja bort då det är en laptop som har några år på nacken.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Hur gick det - Blir det en leverans av laptopen idag?

Det var ingen laptop utan en AIO som jag fick skicka tillbaka och fick 10-15% rabatt på en alternativ modell som kompensation.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

"Produkt: INIU A11-E1 100W GaN laddare (200kr kupong + 20% rabattkod)
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B0CB1F69ZK/
Kategori: Övrigt
Prisjakt:
Pris: 280kr

OBS! Aktivera 200kr kupong + Spara 20 % med kampanjkod: O28PS6AB
Logga in för att lösa in. Den har även varit nere på 228kr nyligen.
Sladd verkar ingå.
Enligt en på Reddit så throttlar den ner till 90W efter 30-40minuter. Se länkar under Spoiler."

Var matar man in koden på Amazon.se?
"Use a gift card, voucher or promo code"
^koden på det stället måste vara 14-15 tecken. Så koden ovan funkar inte där.

Permalänk
Skrivet av jungleboss:

Prisjakt:

Sladd verkar ingå.
Enligt en på Reddit så throttlar den ner till 90W efter 30-40minuter. Se länkar under Spoiler."

I had the same question! where to put the code?

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

I had the same question! where to put the code?

I kassan förmodligen, där kan man lägga in rabattkod

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Prisjakt:

Sladd verkar ingå.

Koden fungerade tidigare under dagen, men är nu borta, "Erbjudandet slut" så 399.99:- är det nu som lägst.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Koden fungerade tidigare under dagen, men är nu borta, "Erbjudandet slut" så 399.99:- är det nu som lägst.

Ok!

Men var la man in den? i sista steget så måste koden som man kan lägga in vara 14-15 tecken står det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Ok!

Men var la man in den? i sista steget så måste koden som man kan lägga in vara 14-15 tecken står det.

Det är fel info av amazon, angiven kod fungerade 100%. Ofta är de väldigt kortlivade.

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Ok!

Det fanns en checkruta vid artikeln, alltså innan du la till den i kassan. När du checkade i den justerades priset när du la den i kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torpsson:

Det fanns en checkruta vid artikeln, alltså innan du la till den i kassan. När du checkade i den justerades priset när du la den i kassan.

Den rutan finns fortfarande kvar, dvs för 200:- rabatt.
Koden vi pratar om som gav -20% ytterligare - som inte längre finns - skulle läggas in vid betalning som ett
"presentkort". Dessa koder är ofta väldigt kortvariga och så var det igår också.

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Den rutan finns fortfarande kvar, dvs för 200:- rabatt.
Koden vi pratar om som gav -20% ytterligare - som inte längre finns - skulle läggas in vid betalning som ett
"presentkort". Dessa koder är ofta väldigt kortvariga och så var det igår också.
https://i.postimg.cc/3xkjZjMV/image.png

Aha, jo jag beställde igår och fick till det låga priset. Checkade bara i rutan och koden lades till automatiskt. Kanske missförstod vad som menades här. Det lät som att folk checkade i rutan och sedan undrade vad de skulle göra med koden

Permalänk
Medlem

Är INUI eller Baseus Enerfill bäst när det kommer till 100W laddare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torpsson:

Aha, jo jag beställde igår och fick till det låga priset. Checkade bara i rutan och koden lades till automatiskt. Kanske missförstod vad som menades här. Det lät som att folk checkade i rutan och sedan undrade vad de skulle göra med koden

Vilket pris betalade du?

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Det är fel info av amazon, angiven kod fungerade 100%. Ofta är de väldigt kortlivade.

Tack, då förstår jag!