Permalänk

Var köper ni era raklödder?

Eller rakgel?

Jag är inte ute efter de billigaste märkena som säljs ute i våra matvarubutiker eller lågprisbutiker. Finns det en helt igenom koncis och billig nätvaruaffär som säljer sådant billigt?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Eller rakgel?

Jag är inte ute efter de billigaste märkena som säljs ute i våra matvarubutiker eller lågprisbutiker. Finns det en helt igenom koncis och billig nätvaruaffär som säljer sådant billigt?

Tack på förhand!

Eldorado för 12 kr eller Basic för 17 kr

Permalänk
Medlem

gents.se Lyko.se eller beardshop.se

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Apotea.se

Permalänk
Medlem

Internet/ eBay

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Jag köper min raktvål på Amazon.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

Är raktvål och borste ett alternativ? Går rätt kvickt när man gjort det några gånger och du har ett helt enormt utbud av dofter och prisklasser

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Är raktvål och borste ett alternativ? Går rätt kvickt när man gjort det några gånger och du har ett helt enormt utbud av dofter och prisklasser

Det kör jag också. Brukar köpa på Sliqhaq som är en liten Umeåbaserad e-handlare med fokus på rakgrejer. Det blir INTE dyrt och jag tycker proceduren är lite trevlig:)

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av cirdonia:

gents.se Lyko.se eller beardshop.se

Tack! Men de var dyra mot andra återförsäljare tyvärr.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Eller rakgel?

Tack på förhand!

Det är inte svart magi: du vill ha fukt i skäggstråna och att rakhyveln ska glida mjukt över huden. Jag tvålar in ansiktet efter dusch och rakar mig, helt enkelt.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag iofs. skägg, men innan körde jag raktvål och borste. Har man en vettig tvål och borste går det att vispa direkt i handen, snabbt och smidigt.

Denna är ganska anonym i doften och det väldigt enkelt att få till bra lödder. Dessutom bättre glid och mindre irritation än ex. Gillettes skräpprodukter.
https://www.amazon.se/-/en/M%C3%9CHLE-WU-MHL-RS-SD-Shaving-So...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Det är inte svart magi: du vill ha fukt i skäggstråna och att rakhyveln ska glida mjukt över huden. Jag tvålar in ansiktet efter dusch och rakar mig, helt enkelt.

Men då blir det sådant där gropig hud som jag inte är ute efter.

Skrivet av Kent:

Nu har jag iofs. skägg, men innan körde jag raktvål och borste. Har man en vettig tvål och borste går det att vispa direkt i handen, snabbt och smidigt.

Denna är ganska anonym i doften och det väldigt enkelt att få till bra lödder. Dessutom bättre glid och mindre irritation än ex. Gillettes skräpprodukter.
https://www.amazon.se/-/en/M%C3%9CHLE-WU-MHL-RS-SD-Shaving-So...

Tack! Är den bra för huden? Jag trodde två torkar ut huden?

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Jag hade lätt att få det när jag använde färdigt skum och Gilletterakblad. Efteråt provade jag riktig raktvål och borste plus gammal hederlig säkerhetsrakhyvel, och insåg efter ett tag att raktvålen var överflödig till vardags.

Men visst: alla har olika förutsättningar.

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Tack! Är den bra för huden? Jag trodde två torkar ut huden?

Raktvålen är inte uttorkande som en vanlig handtvål. Raktvålen är dryg och räcker superlänge så priset per rakning blir mycket lågt. Det blir inte så mycket förpackningsskrot som sprutburkar så bra för miljön också

Sedan kan man också ta steget till säkerhetshyvel, bladen kostar mycket lite, från 1 krona per blad till 2-3 kronor per blad är ganska vanligt. Då kan man byta blad typ var femte rakning utan att det blir dyrt. Har man istället Fusion eller liknande så kör man alltid för länge innan byte för de kostar ju en del.

Traditionell våtrakning är både bättre för huden och betydligt billigare. Nackdelen är att det tar lite längre tid.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro