Äldre LG 65" OLED. Fullt fungerande.

Permalänk
Medlem

Äldre LG 65" OLED. Fullt fungerande.

Jag fick ärva en 65" LG OLED tv från min morfar då han inte längre har syn eller hörsel för att nyttja den. Det visade sig dock att den var för stor för min TV möbel här hemma (som tydligen klarar 55" som max visade det sig.) Och således tar upp allt för mycket utrymme.

Det är en fullt fungerande, om än äldre 65" LG OLED tv model: LG65B6V tillverkningsår 2016.
Den är gammal absolut. Men bilden fungerar fortfarande prima. Jag såg dock när jag startade den första gången en liten inbränning i nedre högra hörnet med Netflixloggan. Den verkar dock ha försvunnit igen. Så det kanske räckte med att TVn fick vara igång en stund. Jag ser det ivarjefall inte längre.

Enligt vad jag kan se på nätet specsmässigt så har den en 10bitars panel med HDR stöd och 100/120hz frekvens.

Fjärrkontrollen är tyvärr ganska sliten. Och menyknapphjulet har delvis fastnat inuti fjärren. (Den funkar med lite vilja) säkert relativt lätt att fixa för någon som har ork. Annars så går det att programmera universalfjärrar till tvn.

Hämtning är det som gäller, jag kan inte köra ut den tyvärr. Den gick in i en halvkombi när den fraktades hem till mig. Kartong har jag tyvärr inte heller.
Givetvis så kan den demonstreras på plats osv. innan affär slutförs.

TVn finns i Kista/Husby.

Pris: Bud. Jag reserverar mig givetvis de sedvanliga sakerna som att välja köpare osv.

Specs på tvn

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 500 kr Mjukstartar, upphämtning
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 750 kr
Permalänk
Nytt bud: 1 000 kr Då höjer jag lite till 🙂 Jag har möjlighet att hämta idag eller när det passar dig.
Permalänk
Nytt bud: 1 500 kr hämtar
Permalänk
Medlem

Hej allesammans. Tsvk för intresset. Jag noterar alla bud. Min plan är att lämna annonsen uppe tills imorgon. När det gäller eventuell affär och test osv. Så är jag flexibel med tider och kan med några timmars förvarning ta emot.

Min plan är att avsluta imorgon efter lunchtid.

Visa signatur

Teknik är en drog..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etherhawk:

Hej allesammans. Tsvk för intresset. Jag noterar alla bud. Min plan är att lämna annonsen uppe tills imorgon. När det gäller eventuell affär och test osv. Så är jag flexibel med tider och kan med några timmars förvarning ta emot.

Min plan är att avsluta imorgon efter lunchtid.

"Tsvk" = Tack. Sabla mobiltelefonknappar när man har stora fingrar.

Visa signatur

Teknik är en drog..

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att den tv:n inte har stöd för 120 Hz vid spel, endast 60 Hz. Det var först i 9-serien (2019) som de fick stöd för 1440p/4K/120 fps och VRR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zogun:

Kan tillägga att den tv:n inte har stöd för 120 Hz vid spel, endast 60 Hz. Det var först i 9-serien (2019) som de fick stöd för 1440p/4K/120 fps och VRR.

Tack för infon. Det kan vara bra att veta för ev. köpare.

Visa signatur

Teknik är en drog..

Permalänk
Medlem

Det finns lite konflikterande info på nätet om att LG ev. har patchat in VRR support i firmwareuppdateringar. Men jag hittar ingenting definitivt gällande det. Så jag varken kan eller vågar lova något.

Visa signatur

Teknik är en drog..

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Inbränningen syns fortfarande. Den blir märkbar i vissa scener. Men inte jätteirriterande.

Visa signatur

Teknik är en drog..

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Jag tog två foton som något sånär visar hur inbränningen ser ut. Den märks i min åsikt inte alls så länge som det rör sig på tvn.
Fotona är tillagda i annonsen.

Visa signatur

Teknik är en drog..

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 800 kr
Permalänk
Nytt bud: 2 200 kr
Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Teknik är en drog..

Permalänk
Medlem

Fick ett erbjudande som ej gick att motstå och avslutar därför annonsem

Visa signatur

Teknik är en drog..