Permalänk
Medlem

Har haft embodyn i 3-4 månader nu och hur jag än ändrar på armstöd (med/utan), stolens inställningar, höjd på bord och skärm så får jag ont i nacken och axlarna.
Vet f-n vad mer man kan laborera med och vet inte heller vad det beror på så nån vidare review kan jag inte ge

Men det får väl bli att man får försöka sälja den...

Visa signatur

360hz Oled, Fractal Torrent, 7800X3D, Nitro 7900XTX.
Ifi Zen Dac v2, Ifi Zen Can 3, Sennheisser 620S

Permalänk
Medlem

Har själv en pajad rygg (ej relaterat), och måste sitta på stolar utan "normalt" svankstöd, utan tryck på svanskota etc. Var säljer man en miller apron, tänker Facebook marketplace är inte riktigt rätt ställe. Finns det affärer som sysslar med dylikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananböj:

Har svårt att bestämma mig mellan Aeron eller Embody'n

Har en kinnarps nu som börjar bli dålig. så tänker inskaffa en Herman Miller.
Har lite problem med svanken och ryggen, och kinnarps stolen är inte bra längre i detta avseende.

har en dålig ovana att sitta med ena foten under andra benet, och vet att detta inte är bra så resonerar att det vore kanske bra med en stol som "tvingar" mig sitta rätt, då jag jobbar hemmifrån och det blir 8-10h dagar.

Var bestämd på Aeron, men efter att jag läst igenom alla poster här så har jag börjar fundera på Embody. Då den premirerar fler sitt positioner och dess "dynamiska" ryggstöd. Men hur är Svanken på den stolen, samt skulle man sakna mesh materialet ?

Jag föredrog Aeron när jag testade båda. Köpte Aeron men måste säga att mesh inte är optimalt när man har kontor/mancave i källaren. Det är rätt kallt om baken om man inte har något under som isolerar

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av OldScrub:

Har haft embodyn i 3-4 månader nu och hur jag än ändrar på armstöd (med/utan), stolens inställningar, höjd på bord och skärm så får jag ont i nacken och axlarna.
Vet f-n vad mer man kan laborera med och vet inte heller vad det beror på så nån vidare review kan jag inte ge

Men det får väl bli att man får försöka sälja den...

Låter jobbigt, och vet att detta kan vara besvärligt. Tog ett tag för mig med att komma fram till bra inställningar med min nuvarande setup.. dock så börjar stolen ge upp nu

Enbodyn har icke reglerbara armstöd i djupled, vilket gör mig osäker på den stolen

Skrivet av Anaii:

Jag föredrog Aeron när jag testade båda. Köpte Aeron men måste säga att mesh inte är optimalt när man har kontor/mancave i källaren. Det är rätt kallt om baken om man inte har något under som isolerar

Funderat på just det, tänkte att man kanske kan ha en filt på när man tycker det känns kallt ?
Läste att någon här har ett fårskinn på sin aeron.

Att det ska vara så svårt att komma fram till ett beslut heh

Permalänk
Skrivet av Fjädernylle:

Har själv en pajad rygg (ej relaterat), och måste sitta på stolar utan "normalt" svankstöd, utan tryck på svanskota etc. Var säljer man en miller apron, tänker Facebook marketplace är inte riktigt rätt ställe. Finns det affärer som sysslar med dylikt?

Finns ju några ställen som säljer begagnat.. men vet ej om dom köper in av privatpersoner.. och om dom skulle faktiskt ge ok betalt.. hoppas det löser sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Nu skall jag göra mig av med min Miller Aeron Gaming, men kan starkt rekommendera en tunn fårskinnspäls. Blir helt perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananböj:

Funderat på just det, tänkte att man kanske kan ha en filt på när man tycker det känns kallt ?
Läste att någon här har ett fårskinn på sin aeron.

Skrivet av Fjädernylle:

Nu skall jag göra mig av med min Miller Aeron Gaming, men kan starkt rekommendera en tunn fårskinnspäls. Blir helt perfekt.

Frun sydde ett "fodral" i något tyg hon hade liggande. Hade kunnat vara lite tjockare men fungerar rätt bra.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Någon som har några reservhjul att rekommendera då mina går sönder i smulor

Visa signatur

N.A

Permalänk
Medlem
Skrivet av engis:

Någon som har några reservhjul att rekommendera då mina går sönder i smulor

Jag har bytt till inlines hjul typ Random från amazon

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S