Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd
Permalänk
Medlem

Någon här som köpt nackstöd till sin Herman Miller stol från https://atlasheadrest.com/ ?

Funderar på att köpa ett till min embody
🙂

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Någon här som köpt nackstöd till sin Herman Miller stol från https://atlasheadrest.com/ ?

Funderar på att köpa ett till min embody
🙂

Jag har, ser ut som orginal. Väldigt bra kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falang:

Okej kanon har beställt ett iaf 🙂

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon butik i Skåne som har Aerons och/eller andra Herman Millers framme? Hade varit trevligt att provsitta innan man slår till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson:

Någon som vet om det finns någon butik i Skåne som har Aerons och/eller andra Herman Millers framme? Hade varit trevligt att provsitta innan man slår till!

I stockholm finns det DPJ har väl showroom har jag för mig

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk

Sitter och letar som en galning just nu efter en Aeron. Har ni tips om några sidor? Finns fruktansvärt många ifrån Nederländerna. Problemet är dock att jag inte vet vilken storlek jag ska köpa. Är 183 cm väger ca 81 kg. Så det är antingen B eller C, varpå många som är i samma läng osv säger att C känns bättre då man känner sig mer "fri". Jag har inga möjligheter till att åka och provsitta någon heller tyvärr. Vad tycker ni?

Verkar vara så att storlek C är svårare att få tag i dessutom : )

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunziee95:

Sitter och letar som en galning just nu efter en Aeron. Har ni tips om några sidor? Finns fruktansvärt många ifrån Nederländerna. Problemet är dock att jag inte vet vilken storlek jag ska köpa. Är 183 cm väger ca 81 kg. Så det är antingen B eller C, varpå många som är i samma läng osv säger att C känns bättre då man känner sig mer "fri". Jag har inga möjligheter till att åka och provsitta någon heller tyvärr. Vad tycker ni?

Jag har nästan exakt samma vikt/längd som dig och köpte en i storlek B härifrån https://aerons.se/ som jag är supernöjd med.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Skrivet av tevey:

Jag har nästan exakt samma vikt/längd som dig och köpte en i storlek B härifrån https://aerons.se/ som jag är supernöjd med.

Lutar nog åt att det blir en ny från https://loyalbrand.eu/shop/

Känns behagligt med 12 års garanti

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunziee95:

Jag är 180cm och väger mer än dig, B passar mig utmärkt

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Falang:

Skrivet av Kezzo:

Okej kanon har beställt ett iaf 🙂

Hur är nackstödet? Och hur var leveransen? Måste nog beställa ett jag med men verkar ju inte finnas i sverige att få tag på.
3 papp för ett nackstöd puh....

Hittade den här sidan, någon som har köpt här?
https://www.refurbishedmiller.com/sv/nackstoed-foer-herman-mi...

Permalänk

Beställde en Aeron i storlek C tillslut. Den passar perfekt.

183cm
80 KG

Skrivet av hanSSon11:

Hur är nackstödet? Och hur var leveransen? Måste nog beställa ett jag med men verkar ju inte finnas i sverige att få tag på.

Jag tänkte beställa en stol därifrån.

Så vet att sidan är legit iaf, skickas även inom EU

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Det är skönt och bra och jag är nöjd , leverans tog 3 dagar efter det blivit skickat, förbetalade moms tull, så blev inga extra kostnader i sverige .
Visst det var dyrt men värt för mig då det ser identiskt mot orginal, plus att sek är inte jätte stark valuta just nu .

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Det är skönt och bra och jag är nöjd , leverans tog 3 dagar efter det blivit skickat, förbetalade moms tull, så blev inga extra kostnader i sverige .
Visst det var dyrt men värt för mig då det ser identiskt mot orginal, plus att sek är inte jätte stark valuta just nu .<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Schysst! Jag har lyckats hålla mig ett tag, men nu blev det en order och fick kollinr redan 2 timmar senare. Perfekt att komma in nu när de inte har några back-orders längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Schysst! Jag har lyckats hålla mig ett tag, men nu blev det en order och fick kollinr redan 2 timmar senare. Perfekt att komma in nu när de inte har några back-orders längre.

Ja just det jag fick vänta ca 5 veckor för backorder, men när dom väl skickade gick det fort 😊

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt ärligt - ni med Embody/Aeron. Hur är dem? Tänker om man gamear i 10h i sträck osv. Är det mjuk sittdyna? Läst att det ska vara ganska hårt.

Har Secretlab Titan just nu och den är hård som sten.

Permalänk
Skrivet av andy5k:

Helt ärligt - ni med Embody/Aeron. Hur är dem? Tänker om man gamear i 10h i sträck osv. Är det mjuk sittdyna? Läst att det ska vara ganska hårt.

Har en aeron remastered, upplever den inte som hård : )

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy5k:

Aeron är nog lite fastare än en vissa stolar men jag blev fort van och det är inga konstigheter alls att jobba 8-17 i stolen och därefter gibba hela kvällen, tycker absolut inte den känns hård nu. Med tidigare stolar (dxracer bl.a.) kunde jag känna mig lite stel efter en lång session och ganska "trött" kroppen om man kört en all nighter, men allt det försvann med bytet till Aeron.

190cm/90kg+ och storlek B.

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy5k:

Min nobelchair var också stenhård och det är inte EM

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har använt min Herman Miller Aeron Remastered fullt utrustad i 1 ½ år nu, och redan från början märkte jag att stolen tvingar in en i den "korrekta" sittställningen på gott och ont. Om man avviker från det, så blir det snabbt mycket obekvämt. På jobbet har jag nyligen fått en Kinnarps Plus utan nackstöd, och jag måste säga att jag är riktigt imponerad. Den ger möjligheten att sitta i många fler positioner och ändå vara bekväm, vilket redan fått mig att börja leta efter en begagnad Kinnarps.

Kontorsjobbet är döden för kroppen, främst för att man sitter stilla i samma position under långa perioder. Även om det är en bra position man sitter i så kan den ändå vara skadlig när man intar den under längre tid. Därför tror jag att en kontorsstols främsta roll är inte bara att erbjuda korrekt sittkomfort, utan också en flexibel sådan.

Man kan lite likna det vid att inte få sova på rygg eller på vänster sida, kroppen behöver variationen, även om det bara är för en kort stund.

Jag vet att Herman Miller har andra modeller som är mer flexibla, och skulle jag hitta en på begagnatmarknaden är det mycket möjligt att jag slår till. Problemet är bara att Herman Miller inte är så vanliga här i Sverige, och jag har ingen lust att köpa en helt ny stol just nu.

Detta är såklart lite av ett i-lands problem eftersom Herman Miller Aeron är i grunden en mycket bra stol.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Köp inte aeron är min rek efter att ha haft den i drygt ett år. Visst är den snygg och helt ok att sitta på men hade aldrig köpt den igen. För priset borde man få något som är hur skönt som helst att sitta i utöver en bra design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Köp inte aeron är min rek efter att ha haft den i drygt ett år. Visst är den snygg och helt ok att sitta på men hade aldrig köpt den igen. För priset borde man få något som är hur skönt som helst att sitta i utöver en bra design.

Jag testade aeron och mirra2 och embody innan jag bestämmde mig för embody gillade inte heller aeron. Haft min embody 2 år nu riktigt nöjd och skön , men alla är ju olika.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ångrar att jag inte valde embody.. Aeron är najs men inte 12k+ najs..! Ska man ändå lägga pengarna hade jag lagt mitt kort på embody eller annat märke tbh

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Kört Mirra 2 i ett par år nu och vill inte ha någon annan stol. Sedan kan det vara lite dumt att generellt rekommendera att inte köpa en viss modell bara för att den inte passar en själv. Alla är olika och man måste i slutändan själv komma fram till vad som passar ens egna behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Alla är olika och man måste i slutändan själv komma fram till vad som passar ens egna behov.

Självklart, det borde vara underförstått. Herman Miller Aeron är en extremt uppskattad stol, och när jag köpte min var det svårt att hitta några negativa omdömen. För att ge en mer balanserad bild tycker jag därför att det är bra när människor också delar med sig av sina negativa erfarenheter. Extra intressant blir det när flera pekar ut samma problemområden.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Självklart, det borde vara underförstått. Herman Miller Aeron är en extremt uppskattad stol, och när jag köpte min var det svårt att hitta några negativa omdömen. För att ge en mer balanserad bild tycker jag därför att det är bra när människor också delar med sig av sina negativa erfarenheter. Extra intressant blir det när flera pekar ut samma problemområden.

Absolut ska man dela med sig även av sina negativa erfarenheter, men det är skillnad att säga "kommit fram till att den inte passar mig" och som någon skrev högre upp "köp inte aeron".

Permalänk
Medlem

Ska förmodligen köpa en Aeron när lönen kommit in.
Någon som har erfarenhet från denna sidan? https://offeco.eu/

Permalänk
Skrivet av Snuken:

Ska förmodligen köpa en Aeron när lönen kommit in.
Någon som har erfarenhet från denna sidan? https://offeco.eu/

Inför mitt köp så gjorde jag väldigt mycket forskning. Den sidan är legitim iaf och det är väldigt många som brukar köpa därifrån.
Ska du köpa begagnad ?

Remastered eller classic?

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunziee95:

Inför mitt köp så gjorde jag väldigt mycket forskning. Den sidan är legitim iaf och det är väldigt många som brukar köpa därifrån.
Ska du köpa begagnad ?

Remastered eller classic?

Begagnad, blir antagligen classic om inte remastered finns för bra pris just då

Permalänk
Skrivet av Snuken:

Begagnad, blir antagligen classic om inte remastered finns för bra pris just då

Du kan även kolla: https://www.refurbishedmiller.com/sv/refurbished-stolar/
https://www.designcabinet.biz/
https://scholtenswerkplek.nl/

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk

Har svårt att bestämma mig mellan Aeron eller Embody'n

Har en kinnarps nu som börjar bli dålig. så tänker inskaffa en Herman Miller.
Har lite problem med svanken och ryggen, och kinnarps stolen är inte bra längre i detta avseende.

har en dålig ovana att sitta med ena foten under andra benet, och vet att detta inte är bra så resonerar att det vore kanske bra med en stol som "tvingar" mig sitta rätt, då jag jobbar hemmifrån och det blir 8-10h dagar.

Var bestämd på Aeron, men efter att jag läst igenom alla poster här så har jag börjar fundera på Embody. Då den premirerar fler sitt positioner och dess "dynamiska" ryggstöd. Men hur är Svanken på den stolen, samt skulle man sakna mesh materialet ?