Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Är det ingen som fått (konsol)spårning från Nintendo.de? En person på fz har tydligen fått både spårning och konsol med massa tillbehör skickat tidigare idag.

MKW konsol bundle, 4 pro controllers och ett extra joycon set. Bilden är från DHLs spårningssida.

Edit: när jag jämför med tidigare köp av merchandise från nintendo.de så borde jag få leverans på torsdag, det står även torsdag som beräknad leveransdag. Om den följer mönstret så ska ytterligare spårningspunkter dyka upp imorgon före arbetet. Jag uppdaterar den här posten imorgon.

Edit2: jag postade nytt inlägg om nattens leveransuppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Fattar ingenting.

Har haft 2 Pre-orders från Nintendo Irland,
1 stor med konsol, pro kontroll, joycons och väska. Orderdatum 8onde maj
1 liten, men fästet till joycons + rattar till mariokart.

Betalning för andra ordern gick igenom utan problem.
Betalningen för första vägrar gå igenom, har fått två mail idag där dom säger att det inte går att dra pengarna.
Använder Klarna-kortet

Får kanske lägga en order på amazon snart istället haha

Nu gick min betalning igenom. Fick bekräfta genom bankid. Registerades som "misstänkt okänt köp" från klarna så kanske därför det har hakat upp sig.

DOCK så blev mina extra joycons restade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SevenFour:

<Uppladdad bildlänk>

MKW konsol bundle, 4 pro controllers och ett extra joycon set. Bilden är från DHLs spårningssida.

Edit: när jag jämför med tidigare köp av merchandise från nintendo.de så borde jag få leverans på torsdag, det står även torsdag som beräknad leveransdag. Om den följer mönstret så ska ytterligare spårningspunkter dyka upp imorgon före arbetet. Jag uppdaterar den här posten imorgon.

Nice, när beställde du? Har de bara hunnit skicka ut 2% av alla ordrar idag eller kan de vara spårningsinformationen som inte skickats ut? 😅

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SevenFour:

<Uppladdad bildlänk>

Står det att allt skickas i samma försändelse? Tänker så de inte skickar tillbehör och konsol för sig Aldrig beställt från Nintendo så vet inte hur de brukar göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Nice, när beställde du? Har de bara hunnit skicka ut 2% av alla ordrar idag eller kan de vara spårningsinformationen som inte skickats ut? 😅

Jag beställde 8e April så jag var nog bland de första som blev inbjuden till att beställa.

Skrivet av Entash:

Står det att allt skickas i samma försändelse? Tänker så de inte skickar tillbehör och konsol för sig Aldrig beställt från Nintendo så vet inte hur de brukar göra.

I mailet med spårningslänken så finns det en ruta med "Item(s) being delivered" och där är allt med. Jag hittar ingenting om att de har delat upp beställningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SevenFour:

Jag beställde 8e April så jag var nog bland de första som blev inbjuden till att beställa.

I mailet med spårningslänken så finns det en ruta med "Item(s) being delivered" och där är allt med. Jag hittar ingenting om att de har delat upp beställningen.

Fint! Om du var så tidig känns det ändå förståeligt om du fick skickad tidigt Fick ingen inbjudan så 8 maj för min del.

Om det går att se vikt på paketet bör väl konsolen vara med om paketet väger mer än 2,5-3 kilo eller något sånt. Har inte koll exakt vad konsolens förpackning kan väga men 4x pro controller bör väl väga typ nära 1,5 kg m. förpackning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Om det går att se vikt på paketet bör väl konsolen vara med om paketet väger mer än 2,5-3 kilo eller något sånt. Har inte koll exakt vad konsolens förpackning kan väga men 4x pro controller bör väl väga typ nära 1,5 kg m. förpackning.

Enligt DHL väger paketet 4,74 kg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Beställde 10 April och har ingen spårningsinfo, antog jag också var bland de första, websiddan säger ju att de har problem med spårningen men lite segt är det väl att de inte har fixat infon för sändningarna då DHL nog behöver EDIn idag för att den ska nå oss i sverige på torsdag

Permalänk
Medlem
Permalänk

NintendoSwitch 2 paketet dök upp i postnord appen inatt. Inte fått någon info från nintendo men den skickades tidigare än min pro controller enligt dhl, båda väntar på att komma till Sverige.
Så ni i söder har en riktig chans till release date! Bor som sagt i norr så hade nog behövt att dom skickade en dag tidigare.

Permalänk
Medlem

Leveransen av min konsol med extra kontroller har fått ytterligare uppdateringar under natten så den följer mönstret på mina tidigare leveranser från nintendo.de och den har därför fortfarande potential att levereras imorgon:

Den har också dykt upp automatiskt i PostNord-appen med "beräknat leveransdatum är för närvarande okänt" och markerat som leverans till dörren. Jag bor i Linköping ifall det har relevans för er som diskuterar PostNord nord vs syd leveranser.

För att fortsätta spårnings-mönstret av tidigare leveranser så ska det dyka upp fler uppdateringar under eftermiddagen idag.

Edit: nu fick jag välja leveranstid i PostNord-appen och det tidigaste valet var imorgon 17-22 för leverans till dörren.

Permalänk
Medlem

Inget här varken på nintendo, dhl eller postnord, ställer in mig på levererans på måndag/tisdag.

Ni som fått spårning, vad har ni för delivery options på ordern hos Nintendo.de?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Ni som fått spårning, vad har ni för delivery options på ordern hos Nintendo.de?

När jag beställde så fanns det inga val för leverans så jag har samma som på din bild "standard delivery for pre-orders".

Permalänk
Konsolgrävare

Mer spel har fått en Switch 2 patch:

• Xenoblade 3

• Super Mario 3D All-Stars

• Super Mario Bros. Wonder

• Kirby Star Allies

• Kirby's Dream Buffet

• Pikmin 3 Deluxe

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Jag fick också upp en knapp med spårningslänk inatt på Nintendo.de, dock så får jag ett felmeddelande när jag trycker på knappen så ser inget än så länge.

Nåja, vad är väl en långhelg med Switch 2:an... Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashenshugar777:

NintendoSwitch 2 paketet dök upp i postnord appen inatt. Inte fått någon info från nintendo men den skickades tidigare än min pro controller enligt dhl, båda väntar på att komma till Sverige.
Så ni i söder har en riktig chans till release date! Bor som sagt i norr så hade nog behövt att dom skickade en dag tidigare.

Aja är väl bara att hoppas då! Tack för infon och hade ju känt riktigt konstigt om Nintendo inte prioriterat konsolen istället för handkontrollen, antar du inte fått bägge paketen på postnord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheHux:

Aja är väl bara att hoppas då! Tack för infon och hade ju känt riktigt konstigt om Nintendo inte prioriterat konsolen istället för handkontrollen, antar du inte fått bägge paketen på postnord?

De kanske vill vara säkra på att konsolen inte kommer före 5 juni (ffa i länder där de garanterat leverans 5 juni)? Kanske därför de verkar prioritera handkontrollerna, där det spelar mindre roll om de kommer för tidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag fick också upp en knapp med spårningslänk inatt på Nintendo.de, dock så får jag ett felmeddelande när jag trycker på knappen så ser inget än så länge.

Nåja, vad är väl en långhelg med Switch 2:an... Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar!

Samma för mig fast Nintendo Irland. Är ändå borta i helgen, men vore smutt om den kom fram på lördag iaf så jag kan hämta ut den på söndag.

Permalänk
Skrivet av TheHux:

Jo jag har båda paketen på postnord. Ingen uppdatering att dom är i Sverige ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:
  • Xenoblade 3

• Kirby Star Allies

• Kirby's Dream Buffet

• Pikmin 3 Deluxe

Ohh nu kan man känna att det nästan va värt att köpa Mario Allstars begagnad till nypris då. Ska bli kul att se skillnaden. Den porten kändes ganska lat..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:
  • Xenoblade 3

• Kirby Star Allies

• Kirby's Dream Buffet

• Pikmin 3 Deluxe

Intressant. Är väl dock inte bekräftat om detta kommer innebära mer fps/bättre upplösning på spelen? Patch notes på alla de spelen är bara: "Several adjustments have been made to improve gameplay on Nintendo Switch 2."

För mig låter bara som det är uppdateringar för att det var kompabilitetsproblem. På spelen som bekräftat ska få upgrades t.ex Mario 3D World står det tydligt att spelen får visual och frame rate uppgraderingar. Men återstår att se.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Entash:

Intressant. Är väl dock inte bekräftat om detta kommer innebära mer fps/bättre upplösning på spelen? Patch notes på alla de spelen är bara: "Several adjustments have been made to improve gameplay on Nintendo Switch 2."

För mig låter bara som det är uppdateringar för att det var kompabilitetsproblem. Men återstår att se.

Stämmer, håller tummarna för bättre prestanda!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Fick nyss detta från Retrospelbutiken:

”Dina produkter har nu packats och skickas inom kort”

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hämtar min Switch 2 på webbhallen i morgon 7400 kr fattigare :]

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Fick nyss detta från Retrospelbutiken:

”Dina produkter har nu packats och skickas inom kort”

Samma här. Paket från DHL brukar komma dagen efter för mig så hoppet lever för morgondagen.

Permalänk
Medlem

Yes fick också från retrospelbutiken nu

Någon som har något annat än "mottagen" från webhallen på ordern?

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Jag förbokade på Power 4:e april, dag 1 alltså (har jag för mig). Fick mail igår att min order är försenad… Men när jag klickade mig vidare så stod det ”Ordern hanteras på lagret”. Men så har det stått i sedan igår.. Leveransdatum har flyttats från 250604, till 250605. Har en fet känsla av att det kommer att flyttas upp mer. Blir sådär lagomt jävla lack att jag inte valde att hämta ut i butik (4-5 km bort bara) utan tog leverans till paketskåp (för att jag är bortskämd med att ha ett PostNord paketskåp 20 meter från min ytterdörr).

Hyfsat megatvek också på om jag kommer boka något på Power igen om det blir försenat 💀

Man får väl kanske blåsa in och kika Power, Elgiganten och Netonnet imorn i värsta fall, och se om det finns något kvar i lager.

Permalänk
Medlem

Jag har en spårningsknapp nu på min order hos Nintendo.de. Får dock http-error då jag klickar på den, SAP returnerar att det inte finns någon shipment med motsvarande ID då man kollar vad API't returnerar på den sidan man landar på. Är väl antagligen överbelastad.

Mega copium att paketet hämtades inatt och är på väg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaneriuz:

Jag förbokade på Power 4:e april, dag 1 alltså (har jag för mig). Fick mail igår att min order är försenad… Men när jag klickade mig vidare så stod det ”Ordern hanteras på lagret”. Men så har det stått i sedan igår.. Leveransdatum har flyttats från 250604, till 250605. Har en fet känsla av att det kommer att flyttas upp mer. Blir sådär lagomt jävla lack att jag inte valde att hämta ut i butik (4-5 km bort bara) utan tog leverans till paketskåp (för att jag är bortskämd med att ha ett PostNord paketskåp 20 meter från min ytterdörr).

Hyfsat megatvek också på om jag kommer boka något på Power igen om det blir försenat 💀

Man får väl kanske blåsa in och kika Power, Elgiganten och Netonnet imorn i värsta fall, och se om det finns något kvar i lager.

Bara dålig erfarenhet av Power. De hade en produkt på rea när de öppnade och beställde denna. Fick mail dagen efter där det står att beställningen avbrutits då de lagt ”fel pris” på varan. Sa till mig själv efter det ska inte handla någonsin från Power och har inte gjort det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag har en spårningsknapp nu på min order hos Nintendo.de. Får dock http-error då jag klickar på den, SAP returnerar att det inte finns någon shipment med motsvarande ID då man kollar vad API't returnerar på den sidan man landar på. Är väl antagligen överbelastad.

Mega copium att paketet hämtades inatt och är på väg

När lade du din order? 😊