Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Bara jag som känner mig som ett barn på julafton idag? Helt pirrigt att man ska hämta ut det sen och få packa upp det, inte ofta det är konsol releaser

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Man ska få rätt, de kör samma kontakt där.

Tack för svar

Permalänk
Medlem

Kollade med DHL Support, så här svarade dom:

Citat:

Tack, vi har fått flera förfrågningar på morgonen om dessa sändningsnummer från Nintendo som inte går att spåra. Ni måste kontakta företaget ni har beställt varan av för hjälp. Från vår sida så håller detta även på att undersökas då det är fler kunder som frågar efter sina paket.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Jag har beställt många gånger från Nintendo direkt och varje gång har jag aldrig spårningsnumret fungera utan istället får jag ett SMS från DHL att jag har ett paket att hämta hos ombud.

Måste man ha lagt till ens mobilnummer i Nintendo Accounts eller My Nintendo Store för att de ska kunna skicka SMS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Hur ser er status ut idag? Min är kvar i Tyskland

Kvar i tyskland här också sedan 01:15 tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Någon som beställt från Amazon frankrike som fått pengarna dragna eller sin konsol skickad?

Jag har också beställt men inte fått pengar dragna eller så än. Jag frågade kundsupporten nu i morse på Amazon.fr som meddelade att eftersom den släpps idag så skickas varan också idag (eller inom 24h) och det är också då pengarna dras. Jag har sedan jag beställde leveransdatum på tisdag och det har inte förändrats så jag tror att allt är i sin ordning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Någon som beställt från Amazon frankrike som fått pengarna dragna eller sin konsol skickad?

Beställde också från Franska Amazon den 24e april. Pengarna har inte dragits än men borde ske idag.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Bara jag som känner mig som ett barn på julafton idag? Helt pirrigt att man ska hämta ut det sen och få packa upp det, inte ofta det är konsol releaser

Absolut! Jag har sovit dåligt i natt men vaknade ändå superpigg. 😊

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Nu vet jag inte vilket företag som levererar, men dom flesta ska/kommer nog inte ställa av utan signatur om du inte ingått ett avtal om att det är okej. Om nu inte avsändaren gjort det, händer lite då och då iaf på Schenker där jag kör.
Sen finns det ju såklart chaufförer som tummar lite på reglerna och tar lite risker.

Fan va dum jag är som inte skriver vart den kommer ifrån 😩😂
DHL från tyska Nintendo. Men jag tror precis som dig, hoppas man hinner få någon notis innan.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag är borta i 4 dagar så om DHL dumpar den utanför dörren bara utan signatur så är det bara gratulera den som knallar förbi och får en gratis switch 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag är borta i 4 dagar så om DHL dumpar den utanför dörren bara utan signatur så är det bara gratulera den som knallar förbi och får en gratis switch 2.

Tjena!

Jag brukar städa där du bor, kan du bara ge mig adressen igen så jag inte kör fel, och gärna vilken tid du är borta så jag inte väcker dig! *fniss*

Permalänk
Medlem

Fan vad trist, beställt från inet och verkar inte få den idag. Tyckte det kunde berättiga det mycket högre priset om jag fick på releasedagen, men då det inte verkar bli så så får det bli att skicka tillbaka och köpa från utlandet. Rekommenderas från Nintedo själva eller tex Amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohasselgren:

Tyskland 8e Maj och fortfarande ingen aktiv spårningslänk till DHL :'(

Har min från Nintendo Irland, beställd 8:e maj.

Fick nyss notisen från DHL och trackingnumret fungerar nu. Levereras på måndag, surt

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Fick bara lov

Permalänk
Medlem

Min konsol + tillbehör beställd från Nintendo.de skickades igår med DHL Express från Poznan i Polen, åkt via Leipzig i tyskland, DHL-terminalen i Köpenhamn och lämnade slutligen terminalen i Malmö idag kl 08:01. Beräknas komma till Jetpaks terminal i Kalmar idag(de hanterar DHL Express) så blir att hämta den efter jobbet om allt går bra!

Hoppas fler får en glad överraskning innan helgen! Vad synd att det ska regna...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem

Dra mig baklänges på en vagnjävel. Power "came through" trots allt. Mitt paket anländer idag till paketskåp. Tjohoo
Här ska liras Mario Kart och uppdaterat Tears of the Kingdom, med mera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Samma, verkar vara många som inte fått tracking uppdaterat. Inte omöjligt att de inte fått plats och att DHL inte haft tillräckligt med leveransfordon eller liknande. Tveksamt om den ens kommer till måndag…

Min spårningslänk fungerar dåligt också, ingen uppdatering och förväntad leverans 5/6 23:59

Kan dock spåra genom sms från Dhl, konsol upphämtad poznan polen 19:55 4/6
23:55 har lämnat terminal, under transport

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Min spårningslänk fungerar dåligt också, ingen uppdatering och förväntad leverans 5/6 23:59

Testa spåra via DHL Express mobile-appen, det funkar bäst för mig.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

<Uppladdad bildlänk>
Fick bara lov

gillar den väntar fortfarande på att komplett ska skicka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArreB:

Jag har också beställt men inte fått pengar dragna eller så än. Jag frågade kundsupporten nu i morse på Amazon.fr som meddelade att eftersom den släpps idag så skickas varan också idag (eller inom 24h) och det är också då pengarna dras. Jag har sedan jag beställde leveransdatum på tisdag och det har inte förändrats så jag tror att allt är i sin ordning.

Nu drogs pengarna från Amazon Frankrike! Progress

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Kvar i tyskland här också sedan 01:15 tyvärr.

Då är vi container-kompisar, jag har nästan på minuten samma tidsstämpel 😁

Jobbar inte DHL dagtid? Jag tänkte att de hivar upp trailern på en godsvagn eller färja mot Sverige som rör sig norrut och kommer fram i kväll eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Verkar inte vara nån överdriven brist.
50+ bundle hos Webhallen, 100+ Elgiganten, 50+ komplett och så vidare

Misstänker att priset är ca 2000:- över smärtgränsen för ett spontanköp för de flesta som inte är verkligt Nintendofrälsta. Så är det iaf för mig, krävs minst 3-4 exklusiva spel som jag verkligen vill spela för att jag ska investera i en Switch 2 till detta pris och dessa finns inte den närmsta tiden iaf (spelar mestadels RPG:n på min Switch).

Tror Bergsala överskattat villigheten att betala över 5k för en Nintendokonsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Nu drogs pengarna från Amazon Frankrike! Progress

Mina också och statusen på orden gick från "not yet dispatched" till"preparing to dispatch" så det går framåt för oss med

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Den tracking koden som står i nintendos länk, är det exakt samma som på DHLs sida i SMS? Jag har inte fått SMS och tracking koden på Nintendos sida ger mig bara "Sorry, your tracking attempt was not successful. Please check your tracking code and try again." på DHLs sida.

Jag vet inte ens om jag lagt in mitt telefon nummer någonstans? Kanske skulle fått SMS isåfall?...

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Samma för mig. Men där står det leverans på måndag vid slutet av dagen.

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken på hur man får en invite för att få köpa en Switch 2 från t ex Amazon.de. Nu tänker jag inte plocka hem en än men är lite sugen på att fixa en lite senare i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Lite nyfiken på hur man får en invite för att få köpa en Switch 2 från t ex Amazon.de. Nu tänker jag inte plocka hem en än men är lite sugen på att fixa en lite senare i år.

Billigare från amazon.fr och finns att boka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Köp direkt från Nintendo.de istället, krävs ingen inbjudan.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Entash:

Den tracking koden som står i nintendos länk, är det exakt samma som på DHLs sida i SMS? Jag har inte fått SMS och tracking koden på Nintendos sida ger mig bara "Sorry, your tracking attempt was not successful. Please check your tracking code and try again." på DHLs sida.

Jag vet inte ens om jag lagt in mitt telefon nummer någonstans? Kanske skulle fått SMS isåfall?...

Det undrar jag med. Har inte mobilnumret på varken Nintendo Accounts eller My Nintendo Store. De kanske fiskar upp ens nummer genom kortet man betalade med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Nästintill perfekt med alla leveranser idag.(viktigast är ju konsolen)

Kommer idag:
- Nintendo Switch MK Bundle från Retrospelbutiken ska levereras idag enligt DHL.
- Joy-con 2 wheels till barnen från Webhallen ska levereras idag enligt PostNord. Hade först beställt från Power men som försenade leveransen till 16/6 igår trots att det stod att det fanns 20+ lager.

Osäkert:
- Pro controller 2 från Inet ska levereras idag enligt PostNord. Här är jag dock osäker för paketet brukar alltid sorteras i Örebros under natten innan de kommer till mig. Här står det fortfarande Härryda igår kväll så verkar ha blivit nå försening där(??). Lite trist då jag inte kan spela med barnen isåfall men kanske får kolla närmsta Elgiganten.

Kommer inte idag:
- Extra Joy-cons, Charging grip och extra strömkabel från Retrospelbutiken. Fick besked igår från Retrospelbutiken att de förväntas skickas 5/6, alltså idag. Konsolen stod det ju 3/6 men skickades igår så gissar de kommer iväg på måndag då.

Ja Pro controller 2 verkar helt klart ha fastnat då den fortfarande står Härryda Paketterminal som sista uppdatering igår kväll. Som tur var har närmsta Elgiganten inne som jag bokat en på.

Nu är det bara den nervösa väntan på att DHL faktiskt levererar konsolen idag som det står