Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

PCIe KABEL 8 PIN (6+2)

Jag har köpt ett nytt grafikkort och till min överraskning så behöver jag en extra kabel till grafikkortet från nätagget för att kunna köra den på ett säkert sätt. Det tråkiga är att alla mina tillbehör till nätagget är borta. Om ni råkar ha en liggandes (vilket man brukar ha när man köper nätaggar) så köper jag gärna!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Nejnejnej!!! Det där går inte!

Du måste verkligen specificera vilket nätaggregat du har annars kan det börja brinna!

Vissa tillverkare säljer även kablar löst på deras hemsidor.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Vilket nätagg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Nejnejnej!!! Det där går inte!

Du måste verkligen specificera vilket nätaggregat du har annars kan det börja brinna!

Vissa tillverkare säljer även kablar löst på deras hemsidor.

Detta, du kan inte ta vilket somhelst, du måste a det från den -exakta- modellen du har.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Oops. Ja det borde jag har gjort. Det är en Corsair RM850. Det borde väl funka så länge kabeln är ratad för effekten den kommer leverera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av driejgon:

Oops. Ja det borde jag har gjort. Det är en Corsair RM850. Det borde väl funka så länge kabeln är ratad för effekten den kommer leverera?

https://www.amazon.se/Corsair-Premium-CP-8920243-Str%C3%B6mka...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kliar i fingrarna att börja gejma och vill gärna få igång grafikkortet nu i helgen så vill helst inte beställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av driejgon:

Det kliar i fingrarna att börja gejma och vill gärna få igång grafikkortet nu i helgen så vill helst inte beställa.

Ska vara en Corsair Gen 4 kabel iallafall, verkar fungera med de flesta corsair nätaggen släppta 2021 och framåt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hittar du ingen har jag pcie kablar till corsair
& Evga

Permalänk
Medlem

Coopajlot säger såhär:

Yes, Gen 3 cables are compatible with the Corsair RM850 that uses Gen 4 cables, except for the 24-pin ATX cable. The only difference between Type 3 and Type 4 cables is the pinout of the 24-pin ATX cable—all other cables, including SATA, PCIe, and EPS12V, remain the same.

So, if you're swapping cables, just be mindful that the 24-pin ATX cable from Gen 3 won't work with a Gen 4 PSU like the RM850.

Visa signatur

1337

Permalänk
Medlem

Corsair PSUer som kör type4 kablar är ofta bakåtkompatibla med corsair type3 kablar. Jag är dock inte 100 på att det gäller samtliga, men dom allra felsta iaf.
Jag hade ett liknande problem förut och var i kontakt med Corsair support, som var väldigt hjälpsam.

Kablarna kan se lite olika ut, och alla är inte märkta med type3/4, även om det Är en sån kabel. Man får jämföra kontakterna Väldigt noga.
För att vara på den säkra sidan dock, om man inte är van att hålla på med sånt här, så skulle jag rekommendera dig att köra en kabel som är märkt med type4, då en sådan kommer fungera och du vet att det är rätt sort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelian:

Corsair PSUer som kör type4 kablar är ofta bakåtkompatibla med corsair type3 kablar. Jag är dock inte 100 på att det gäller samtliga, men dom allra felsta iaf.
Jag hade ett liknande problem förut och var i kontakt med Corsair support, som var väldigt hjälpsam.

Kablarna kan se lite olika ut, och alla är inte märkta med type3/4, även om det Är en sån kabel. Man får jämföra kontakterna Väldigt noga.
För att vara på den säkra sidan dock, om man inte är van att hålla på med sånt här, så skulle jag rekommendera dig att köra en kabel som är märkt med type4, då en sådan kommer fungera och du vet att det är rätt sort.

Jupp.

Har man redan en kabel man vet passar och en multimeter kan man ju dessutom ringa upp ledarna i den man köper och verifiera att de är likadana, som hängslen till livremmen.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Om du har en 8pin pcie tillgänglig går den att splittra till två, men beroende på vad för grafikkort det är så är det kanske inte bästa lösingen, precis. (beror på hur hungrigt grafikkortet är)

Jag har en Y-splitter från 8pin till dubbla 6+2 kontakter liggandes, ser ut något liknande som denna:

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad