Vilket spel återkommer du alltid till? År efter år, i ur och skur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Kommer alltid till dessa trådar för att kommentera tibia.

Visst real tibia har jag inte rört på några år (och lär kanske aldrig mer göra), men 7.4 (old school) servrar spelar jag näst intill dagligen 😍

Fantastiskt spel. Mycket nostalgi såklart, men väääldigt bra spel.

Spelat på ny fräsch server i 2,5 vecka nu men det börjar bli tråkigt redan nu när "normala" RL tibia visar sin negativa effekt och det är när tibia coins börjar stiga rejält i värde, men det var kul i 2 veckor iallafall när ingen hade pengar

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Diablo 1 / 2
Homm III
Deus Ex
lite mer sällan men super metroid på snes

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

zelda a link to the past

Permalänk
Medlem

Heroes quest 1
Minecraft

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intels fabrik på mark tagen av Israel

Permalänk
Medlem

Jag var ganska bra på F.E.A.R. combat typ 2006. Var på top 15 på några servrar back then. Har inte spelat detta på många år men vore kul igen om det finns några servrar idag? Likaså Battlezone 1 och två. Spelat dessa i många år men nu var det ett tag sedan. Har tidigare laddat ner Battelzone II remastered, startat och kollat men inte spelat. Ligger och liksom väntar på mig. Även spelat massa dlc till tvåan. Forgotten enemies och allt var dom hette. Sjukt bra. Alla är sparade men vet inte hur många som fungerar på win 11 förutom BZII.

Permalänk
Medlem

Första Mads Effect och The Witcher 3 🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Första Mads Effect och The Witcher 3 🙏

Om Hideo Kojima producerade Mass Effect

Visa signatur

Gigabyte X870E | 32GB DDR5 6000M/T | Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D14 | RX 9070XT Pulse | Sound BlasterX AE-5 | RMe 850W

Permalänk

Starcraft 2

Visa signatur

Hörlursförstärkare: RebelAmp/Asgard v3/Fiso Audio Tube-P2.
Hörlurar: Sennheiser HD 6XX, Beyerdynamic DT 1770 Pro, Hifiman Sundara Closed

Permalänk
Medlem

Age of Empires 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Spelat på ny fräsch server i 2,5 vecka nu men det börjar bli tråkigt redan nu när "normala" RL tibia visar sin negativa effekt och det är när tibia coins börjar stiga rejält i värde, men det var kul i 2 veckor iallafall när ingen hade pengar

Japp, och ett av dom stora problemen enligt mig är att jag har dragit lvl 100 på under 48 timmar på real tibia, och då anses det ändå inte som särskilt snabbt haha..

När det begav sig så var ju lvl 100 något unikt och attraktivt. Nu springer det runt lvl 2000+, inte riktigt samma känsla..

Vill du vara med och spela 7.4 old school så hojta, vi är ett glatt gäng som PKar mycket och ställer till med ofog 🥳 vill man bara RPGa/baka runor och umgås så finns det såklart plats för det också.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon av de olika World of Warcraft-versionerna.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Stellaris
LOTRO (Lord of the rings Online)
XCom 1 och 2
Troubleshooters (Anime XCom)
Grim Dawn

Permalänk

Fram tills nyligen brukade jag köra genom Morrowind en gång per år ungefär. De senaste gångerna kraftigt moddat för att kompensera för spelets ålder. Dock brukar det alltid sluta i att jag kör Battlemage/Spellblade och blir högsta hönset i Mages Guild och sen hoppar på main quest som aldrig blir avklarat.

Heroes 3 brukar jag plocka fram vart tredje år eller så och köra några scenarion. Odödlig klassiker.

Diablo 2 likaså. Har spanat på Resurrected men vill ej ge Blizzard mer pengar så det får vara.

New Vegas brukar jag dra genom vart tredje år eller så. Alltid lika trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dodecahedron:

Diablo 2 likaså. Har spanat på Resurrected men vill ej ge Blizzard mer pengar så det får vara.

Skulle aldrig kunna gå tillbaka till classic efter att ha kört d2r. Bästa remaster nånsin!

Permalänk
Medlem
Permalänk

I mitt fall är det alltid Half-life 2 och Battlefield 4

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Medlem

WoW och Football Manager

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

De flesta spel är ofta med moddar av något slag och alla uppdateringar och expansioner.

Mass effect trilogin.
Fallout 4 men ibland även 3an eller new vegas.
Total annihilation.
Red alert 2.
Tiberian sun.
Diablo 2 resurected.
Skyrim.

Det är nog de flesta jag brukar spela om själv.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Japp, och ett av dom stora problemen enligt mig är att jag har dragit lvl 100 på under 48 timmar på real tibia, och då anses det ändå inte som särskilt snabbt haha..

När det begav sig så var ju lvl 100 något unikt och attraktivt. Nu springer det runt lvl 2000+, inte riktigt samma känsla..

Vill du vara med och spela 7.4 old school så hojta, vi är ett glatt gäng som PKar mycket och ställer till med ofog 🥳 vill man bara RPGa/baka runor och umgås så finns det såklart plats för det också.

Tyvärr tappat intresset för OT Tibia, jag hade som roligast i Tibia runt 2010-2014 faktiskt av någon konstig anledning

Var en sådan dåre som spelade Tibia i flash client och tyckte den klienten var otroligt modern och välfungerande.

Tröttnade på RL tibia ungefär när Oramand lanserades runt där och inte riktigt hittat samma glöd för det efter det.

Tror det var mycket just för att de matade spelet med content som bara byggde på komplexiteten till absurdum ett tag där.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Xcom2, med nån ny annorlunda mod lite då och då. Har en crew bestående av vänner och familj som alltid åker med på nya äventyr, nu senast star wars conversion

Nu på senare år också Generation Zero, det är nåt meditativt att åka runt på flakmoppen i ett 80-tals Södertörn (förlåt ÖSTERtörn) och skjuta robotar

Och gamla fina DooM och DooM2 förstås, de lämnar aldrig min disk

Visa signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Permalänk
Medlem

Äldsta spelupplevelserna först. Inte nödvändigtvis för att de är bättre, men för att jag har varit hooked längst tid.

StarCraft + BW
Heores of Might and Magic 3
Morrowind
Mass Effect (1)
StarCraft 2
The Last of Us*
The Witcher 3
Heroes of the Storm
Horizon: Zero Dawn

En gång var tLoU det spel som jag spelade absolut med regelbundet. Varje julledighet. Men sedan part 2 har det inte hänt igen. Nästan som om något inom mig dog där. Får se om jag någonsin hittar tillbaka till det.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Tibia

Permalänk
Medlem

Tibia (Äldre versionen så privat servrar)
Mortal Online 1 och nu Mortal Online 2

Permalänk
Medlem

Half Life
Half Life 2
Age of Empires II
Halo Combat Evolved
och sist men absolut inte minst;
The Lord of the Rings: Battle For Middle-earth II: The Rise of the Witch-king. (Ja, den titeln är en handful.)

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Overlord.
Dragon quest builders.
Minecraft (fast olika mod packs så kanske inte räknas...?)

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Rimworld och Heroes of Might and Magic 3

Permalänk
Medlem

Dungeon keeper
C&C Generals ZH
Populous 3 the beginning

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS RX 7900 XTX TUF||
Sekundär system: Asus ROG STRIX B760-I, Intel i5 12600k, 32GB DDR5 5600MHz, Asrock Intel B580||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Medlem

Deus Ex, hela serien.
Dungeon Keeper 2
Carmageddon, hela serien.
The Curse of Monkey Island.
Baldurs gate 1+2

Permalänk
Medlem

Battlefield 2: AIX (Allied Intent Xtended)

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |