Vinn nätagg från Seasonic

Söker byte i form av nedgradering till 7900XT

Permalänk

Söker byte i form av nedgradering till 7900XT

Tjena SweC!

Bytte mitt gamla 4080 nyligen mot detta Sapphire 7900XT MBA. Dock är prestandan något högre än vad jag behöver och sitter i svängarna att välja chassi till mitt ITX bygge och känner att jag hellre nedgraderar till något klenare och svalare grafikkort då jag inte vill begränsas av temperatur.

Kort som bytes är

Sapphire 7900XT MBA 20Gb (Sitter PTM7950 på vilket gör att kärnan inte överstiger 70c på min öppna bänk. Temperaturerna i övrigt är väldigt fina för att vara AMD kylare)

mot
RTX 3060 12GB
RX 7800XT
eller likvärdigt

Presentera gärna det ni har som ni vill byta samt mellanskillnad som ni tänker er. Kortet skickas ej då kartong ej finns

Hälsningar
Dennis

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej, jag har ett XFX Radeon RX 6950 XT som jag skulle kunna överväga att byta rakt av om det passar dina önskemål i din rigg?

Visa signatur

<| AMD Radeon RX 6950 XT | AMD Ryzen 7 5700X | Asus Prime B350-Plus | NZXT Kraken X63 | Corsair 32GB (2x16GB) 3200Mhz | WD Blue SSD 500GB | WD Black SN750 1TB M.2 | Corsair 4000D Airflow | Cooler Master V850 Gold I |>

Permalänk
Skrivet av popcornlover:

Hej, jag har ett XFX Radeon RX 6950 XT som jag skulle kunna överväga att byta rakt av om det passar dina önskemål i din rigg?

Syftet är tyvärr att nedgradera. Annars hade jag nog behållt kortet. Tack ändå

Permalänk
Skrivet av popcornlover:

Inser att det nog är alldeles för stort för ditt ändamål så nvm

Visa signatur

<| AMD Radeon RX 6950 XT | AMD Ryzen 7 5700X | Asus Prime B350-Plus | NZXT Kraken X63 | Corsair 32GB (2x16GB) 3200Mhz | WD Blue SSD 500GB | WD Black SN750 1TB M.2 | Corsair 4000D Airflow | Cooler Master V850 Gold I |>

Permalänk

Har ett Asus 7800xt dual.
https://www.inet.se/produkt/5414017/asus-radeon-rx-7800-xt-16...
Hör av dig om är intressant.

Permalänk
Medlem

Hej!
Kortet är orienterat vertikalt i din testbänk eller? Jag tänkte eftersom det bara når 70°, eller är det sånt skillnad med ptm mot kylpasta? Kortet har ju i princip ingen ventilation ovanpå så jag kan tänka mig att temperaturerna gynnas av att det är orienterat vertikalt.

Jag har ett likadant jag köpte begagnat här på forumet och det blev varmt som fan. Jag har bytt till premium kylpasta och bytt till nya thermal pads och det är fortfarande ett varmt kort. Jag kör med undervolt och en aggressiv fläktkurva och memory max temp kommer ändå upp över 80° och hotspot max temp över 70° vid normalt spelande och då går ju fläktarna för fullt. Med fabriksinställningarna ligger temps en bit över 90°.

Resultatet kan ju komma att variera beroende på hur köparens bygge ser ut. Sedan finns såklart möjligheten att du har ett golden sample och jag ett måndagsexemplar 😅

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig byta mot 5070? 😊

Permalänk
Medlem

Har ett 4060 8gb liggande, hör av dig vid intresse. 🙂

Permalänk
Medlem

Har ett Sapphire 7800 xt pulse + någon slant emellan om det är av intresse, men hur lång är din gpu? Behöver kunna få in det i mitt ITX bygge också, har lite svårt att se om jag hittat rätt variant eller ej.

Permalänk
Medlem

Har ett 5060 16gb 2fläktar liggandes

Permalänk

Annonsen är avslutad