Switch 2 leverans diskussioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashenshugar777:

Beställde hos nintendo Irland 9:e april. Det är en vecka efter release och har ännu inte fått den. Den skulle levereras på tisdag men inget skedde. Kontaktade dhl på onsdag då ingen leverans hände den dagen heller och deras svar är att den fraktas med lastbil och kommer komma imorgon om inget går åt skogen. Är väldigt säkert på att den inte kommer idag då den inte uppdaterats att den håller på att köras ut.
Vettefan varför den skickas med lastbil när saker normalt sett flyger upp när det är dhl express. Vet ej om det är nintendo som kör snålfrakt eller dhl som är dumma i huvudet.

Så ingen lyckad release här.

Konstigt. Du kan inte spåra den alls? Eller är det bara att den åker långsamt? Sett flera i tråden som fick det flygt från Köpenhamn till Arlanda.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Konstigt. Du kan inte spåra den alls? Eller är det bara att den åker långsamt? Sett flera i tråden som fick det flygt från Köpenhamn till Arlanda.

Jo den går att spåra det tar bara en evighet för dhl och frakta grejer via lastbil, iaf till Kiruna. Blir 4 dagar från Arlanda till Kiruna om den kommer imorgon (departed Arlanda på tisdag 13.00). Postnord brukar göra det på 2 dagar..

Permalänk

Solid stötdämpning!

Permalänk
Medlem

Tog lite tid men nu är Amazon Spanien ordern levererad

Orderdatum: 4:e April, Amazon Spanien
Destination: Stockholm
Leveransdatum: 12:e Juni

Date

Händelse

2025-04-04 13:21

Order lagd hos Amazon Spanien, Mario kart bundle med expressfrakt

2025-06-05 18:37

Mail från Amazon "Your package was dispatched!", "Package left the courier facility", min verkar skickas med Airmee

2025-06-07 12:26

Package arrived at an Amazon facility, Gernsheim, Hesse DE

2025-06-10 12:53

Package departed an Amazon facility, Gernsheim, Hesse DE

2025-06-10 19:03

Package arrived at an Amazon facility, Garbsen, Lower Saxony DE

2025-06-10 21:31

Parcel arrived at a carrier facility

2025-06-10 23:08

Package departed an Amazon facility, Garbsen, Lower Saxony DE

2025-06-11 14:17

2025-06-12 11:56

2025-06-12 16:55

Out for delivery

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått min Switch 2 väska med skärmskydd från Nintendo Irland.

Efter att PostNord tog över ifrån DHL, så levererades väskan något försenad till en Paketbox 100 meter ifrån där jag bor.

Lite PostNord-limbo:

PostNord tog över paketet den 2025-06-04 och idag (today) är det 2025-06-13.

Då e-postadress sägs saknas på försändelsen, så går det inte att öppna skåpet via PostNord-appen.

Bad om omdirigering till ett utlämningsställe för 3 dagar sedan. Så nu försöker PostNord leverera till mitt postfack istället. Om inte det fungerar, så läggs det i Paketbox igen enligt appen.

Känns som att jag hamnat i en evighetsloop.

Någon annan som varit med om något liknande?

Permalänk

Jahapp då blev det oförskämt email till dhl som efterlyser på vilket sätt detta är express och ett artigt men frustrerat email till nintendo som belyser att detta varit en skit upplevelse.
Den kommer inte idag heller. Måndag eller tisdag nästa vecka.

Permalänk

Beställde på Fnac i Frankrike i måndags 00:09 utan att det fanns i lager. Kom en leverans på tisdag och skickades samma dag. Ankom i Danmark idag, fredag och levereras till posten på måndag. Inte dåligt!