Så installerar du Windows 11 utan Microsoft-konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du har använt en äldre version? Jag har inte kommit förbi internetanslutningsdelen utan att ansluta till internet, varken i 23H2 eller 24H2 versionerna. Du pratar inte om MS konto, för det är inte det jag pratar om, utan internetanslutningen. Du kan med pro versionen välja anslut till domain, men du måste komma förbi internetanslutningen först, vilket jag inte kunnat göra utan att använda Rufus eller CMD

Både 23H2 och 24H2, Installerat Pro, O inte behövt tillgång till internet öht innan ja kom in i Windows o skulle installera drivrutiner..
Tidigaste versionen ja installerat är 23H2 också..

Visa signatur

| B550 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B |
| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Både 23H2 och 24H2, Installerat Pro, O inte behövt tillgång till internet öht innan ja kom in i Windows o skulle installera drivrutiner..
Tidigaste versionen ja installerat är 23H2 också..

Mycket märkligt. Jag har inte kunnat komma förbi internetdelen i första uppstartsguiden utan att använda Rufus eller CMD. Inte ens på en dator som Windows inte hade drivrutiner för varken ethernet eller Wi-Fi. Behövde installera det med hjälp av en installera drivrutin knapp som finns kommit i 24H2. Då kör jag också med Pro. Känns som om du gjort något utan att vetat om det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Mycket märkligt. Jag har inte kunnat komma förbi internetdelen i första uppstartsguiden utan att använda Rufus eller CMD. Inte ens på en dator som Windows inte hade drivrutiner för varken ethernet eller Wi-Fi. Behövde installera det med hjälp av en installera drivrutin knapp som finns kommit i 24H2. Då kör jag också med Pro. Känns som om du gjort något utan att vetat om det

Hmm, Vad kan man göra mer än köra MS egna program o skapa USB-installationsgrejen, Boota från den utan TP-kabel i burken, o installera ?

Visa signatur

| B550 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B |
| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Hmm, Vad kan man göra mer än köra MS egna program o skapa USB-installationsgrejen, Boota från den utan TP-kabel i burken, o installera ?

Ingen aning. Låter mycket märkligt ändå. Jag kom som sagt inte förbi den delen och då hade Windows inte ens drivrutiner för något gällande internet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag försökte just bypassa det här med gamla oobe\bypassnro men den kändes inte igen längre...

Då var jag dum nog att gå vidare och testa den andra varianten med start ms-cxh:localonly men den startade bara om installationen och backade tillbaks till "välj region" för mig. Jag fick inte möjlighet att skapa någon lokalkonto

Då gav jag upp får jag erkänna! Får väl koppla Microsoftkontot då... (Jag trodde inte ens jag hade ett men det hade jag tydligen)

Det är möjligt att den där andra varianten att lägga tillbaks OOBE i registret igen funkar - orkade inte testa den.
(dvs reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OOBE" /v BypassNRO /t REG_DWORD /d 1 /f)

*edit*
Provade vid ominstallation på en annan dator nu och då funkade start ms-cxh:localonly!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Hur är det idag? Hur skapar man ett lokalt konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur är det idag? Hur skapar man ett lokalt konto?

Enklast är med hjälp av programmet RUFUS, där du kryssar i en ruta och har även möjlighet att ange ett namn. Fler fördelar är att du kan anpassa så att du kan installera på en dator som inte uppfyller kraven för Windows 11.
Har själv så sent som förra veckan fixat till två datorer som inte uppfyller kraven på Windows 11.

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 11 Pro 24H2.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 24H2. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag försökte just bypassa det här med gamla oobe\bypassnro men den kändes inte igen längre...

Då var jag dum nog att gå vidare och testa den andra varianten med start ms-cxh:localonly men den startade bara om installationen och backade tillbaks till "välj region" för mig. Jag fick inte möjlighet att skapa någon lokalkonto

Då gav jag upp får jag erkänna! Får väl koppla Microsoftkontot då... (Jag trodde inte ens jag hade ett men det hade jag tydligen)

Det är möjligt att den där andra varianten att lägga tillbaks OOBE i registret igen funkar - orkade inte testa den.
(dvs reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OOBE" /v BypassNRO /t REG_DWORD /d 1 /f)

Uppdatering: idag försökte jag med andra varianten ovan, där man lägger tillbaks OOBE i registret (med "reg add")...
Enligt prompten skapades raden men sen hände inget.
Försökte jag köra OOBE/BYPASSNRO direkt efter det så fanns inte kommandot.
Försökte jag starta om och sen köra OOBE/BYPASSNRO så fanns fortfarande inte kommandot.

...

Jag kan ju skrivit fel, men verkar mer och mer som man är beroende av andra program som Rufus nu för att skippa inloggningen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Uppdatering: idag försökte jag med andra varianten ovan, där man lägger tillbaks OOBE i registret (med "reg add")...
Enligt prompten skapades raden men sen hände inget.
Försökte jag köra OOBE/BYPASSNRO direkt efter det så fanns inte kommandot.
Försökte jag starta om och sen köra OOBE/BYPASSNRO så fanns fortfarande inte kommandot.

...

Jag kan ju skrivit fel, men verkar mer och mer som man är beroende av andra program som Rufus nu för att skippa inloggningen

Citerar mig själv nu, men behöver uppdatera:
Jag fick möjlighet att prova trixa med det här igen på en annan dator vid en ominstallation och den här gången funkade start ms-cxh:localonly
Vet inte vad jag gjorde annorlunda men fick direkt upp dialogfönstret så jag kunde skapa ett lokalt konto.
Så den varianten verkar fortfarande vara giltig

Visa signatur