Permalänk
Medlem

2x FiberKoax / Koaxial routrar

Har två stycken routrar till övers. Båda två är bekräftade fungerar utmärkt med Tele2 och ComHem nät. Båda har strömadapter och fungerar till 100%.

Router 1: Compal CH746E - 150kr
Router 2: WiFi Hub C1 - 200kr

Kan hämtas i Oskarshamn eller skickas via postens tabeller. Jag avgör vem som får köpa vad, när hur varför osv. Paketpris kan erbjudas!

Läs hela annonsen här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du har dubbelkollat med Tele2 att de inte vill ha tillbaka dem? Kan bli dyrt om de kommer på att du inte har skickat tillbaka dem efter ett tag.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Nu ska jag vara jobbig så ta det inte personligt, det vet du att du inte ska göra tror jag men ändå:

Jag var under the impression att ComHem heter Tele2 idag och att dom routrarna du har inte fungerar längre pga mjukvara typ?

Jag var tvungen att byta ut den som stod i min lägenhet när jag flyttade hit, en ComHem, just pga att dom inte kunde uppdatera mjukvaran så långt dom behövde för att mitt internet skulle fungera. Det står även på hemsidan att dom 2 som finns (WiFi Hub C2-C4) är dom ändå som är typ garanterade att fungera.

Men, som sagt, jag är övertygad om att du vet 10ggr mer om detta än mig så det är mest därför jag skriver för jag vill veta hur det ligger till!
Har undrat ganska länge helt ärligt för jag ser såna här routrar till salu ibland, vilket förvånar mig.

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem

Nej Tele2 vill inte ha tillbaka dom, har bekräftat detta. Och jo dom fungerar, har använt båda två för en kort tid sedan utan problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Nej Tele2 vill inte ha tillbaka dom, har bekräftat detta. Och jo dom fungerar, har använt båda två för en kort tid sedan utan problem.

När vi avslutade sambons abonnemang och jag tecknade nytt i mitt namn på samma adress, så kunde vi inte använda det gamla modemet, så jag är inte så säker på att de funkar om de kopplas in hos någon annan på en annan adress.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

När vi avslutade sambons abonnemang och jag tecknade nytt i mitt namn på samma adress, så kunde vi inte använda det gamla modemet, så jag är inte så säker på att de funkar om de kopplas in hos någon annan på en annan adress.

Jag har inte möjlighet att testa det på alla adresser i Sverige, men dom fungerar på min adress, jag har Tele2 Koax, och min adress har inget med dessa routrar i sig att göra alls så har svårt att tro att det inte fungerar överallt. Man behöver ringa Tele2 och be dom aktivera den bara, dom söker en adress som står på en lapp på varje router. Enligt kundtjänsten ska dessa fungera utmärkt så länge man gör detta steg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Jag har inte möjlighet att testa det på alla adresser i Sverige, men dom fungerar på min adress, jag har Tele2 Koax, och min adress har inget med dessa routrar i sig att göra alls så har svårt att tro att det inte fungerar överallt. Man behöver ringa Tele2 och be dom aktivera den bara, dom söker en adress som står på en lapp på varje router. Enligt kundtjänsten ska dessa fungera utmärkt så länge man gör detta steg.

Ok, det framgick inte när de tvingade mig att byta modem. Men har de sagt att de kan göra det så är det väl så.

Visa signatur