Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

Eriksholm, riktigt mysigt "slöa vid TVn" spel

Permalänk
Medlem

Avslutade det gamla Xbox 360-spelet enslaved på min MSI Claw. Trevlig liten bagatell. Synd bara att oavsett hur mycket prestanda som kastas på det finns en del störande hackande.

Permalänk
Medlem

Doom The Dark Ages, andra gången på tuffaste nivå!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Indiana Jones and the Great Circle och Alan Wake.

Permalänk

Senast var Doom Dark Ages var riktigt kul samt Final Fantasy XVI riktigt bra spel nu vill jag klara 100%

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Minst ett Sudoku om dagen. 😛

Permalänk
Medlem

Doom Eternal klarade jag i helgen efter att ha haft det länge, jävligt kul faktiskt och lite uppfriskande med ett lagom långt spel.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk

Har klarat ut Claire Obscure Expedition 33, så jävla bra spel 10/10
Efter det blir det Farcry 5, då jag mest vill ha något slö spel efter.
Sedan Delta Rune och Hogwarts Legacy efter det

Visa signatur

RTX 5070 TI Asus Rog Strix OC|12th i7 12700KF 4.70GHZ OC|32GB RAM|1 NVME SSD 2 Sata SSD.
Lian Li Fans| Corsair AIO|PSU ASUS ROG Strix 1000W Platinum.
Wooting 80he Keyboard|Steelseries Pro Superlight.

Permalänk
Medlem

Jag minns att jag klarade Turtles 2 på 90-talet. Sedan dess jag har bara spelat evighetsspel.

Men denna sommar fick min dotter, 5 år, prova lite spel. Och det blir ju att man får hjälpa till här och där.
"Vi" klarade två spel som jag tyckte var riktigt bra och värda att spela!
Båda spelades utan problem med xboxkontroller på tvn. (Jag är annars en sån som behöver tangentbord/mus)

• Journey

• Brick tales

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

The Quarry har några år på nacken men jäklar vilken gripande historia det spelet har man rycks in i berättandet och väljer väg hur karaktärernas öde ska bli. Riktigt kul och engagerande spel. Kostade runt 50 kr på Steams sommarea

Permalänk

Painkiller

Permalänk
Medlem

God of War (2018) på PC den här gången. Fortfarande lika bra som första gången jag spela det, och nu håller jag på att köra igenom God of War Ragnarök på PC.

Permalänk

Claire Obscure Expedition 33.

6/10
Enformig värld och enformiga "banor". Allt såg likadant ut och med samma färgpalett .Lite väl mycket på räls i detta jrpg. Konstig story som för mig va svår att ta till sig.

Det som var bra var striderna även om jag föredragit utan QTE.

För mig är det här årets mest överskattade spel. Jag fattar dock att många gillar det med men svårt för mig o förstå hur man kan tycka det är så bra...

Permalänk
Medlem

Black myth Wukong och Returnal. Returnal var klart bäst av de två.

Permalänk
Medlem

En Rabbel om dan!

Permalänk
Medlem

Zelda: Echoes of wisdom.

Permalänk
Medlem

Då det har varit 27-33°C här uppe i Östersund nu i snart tre veckor (lika länge som jag har haft semester), så har det inte varit läge att starta upp värmekällan för att spela något. Men jag har lite på listan som ska spelas snart, då det ser ut som det blir lite svalare och blötare i helgen och veckan som kommer.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Robocop Rogue City Unfinished Business
Tio timmar ren och skär spelglädje.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

107 timmar tog det, men nu är Clair Obscure Expedition 33 klar. Klart fantastiskt spel. Väldigt artistisk och väldigt uppslukande.
Återigen en spelsort som jag inte på allvar provat förut "JRPG" för jag har alltid tyckt att jag inte haft tålamod eller skill nog att hålla på och parera o.dyl. Men lärde mig till slut och gillade det, mycket tack vare att den var turbaserad så man fick tänka lite vilket våld man skulle använda.
Den förra sorten jag aldrig provat förut var Baldurs Gate 3 CRPG, men även där lärde jag mig och njöt. Också det turbaserat.
Nu ska jag ta och prova hitta någon annan sorts spel som jag tidigare ratet, för dessa två spel gav så mycket. Inte minst pga röstskådespeleriet.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk

Spelade precis klart Horizon Zero Dawn Remastered på PS5 Pro (LÄCKERT) och spelar nu igenom Forbidden West i kombination med WoW classic MoP

Permalänk
Medlem

Steamworld Heist 2. Lika trevligt som den första, fast längre (och kanske lite lättare).

Permalänk

Förutom när polaren är med på FS25, så har det varit fallout4, spintires, med nya riggen så är det FS25, FO4 som testades först.
Dock är Doom dark ages på väg ner, testat lite Elden ring. har en del titlar som kommer spelas igen på denna riggen, bland annat Deus Ex, RDR2, GTA V, Dead Space, Cyberpunk +dlc

Passade även på under sommarrean på steam, Warhammer 40K ligger också

Skall bara ha tiden.... 😁

Visa signatur

[ASUS TUF Gaming B850-E WIFI][AMD Ryzen 7 9800X3D][Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti 16GB Windforce OC][Fractal Design North XL Svart][Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY][GamerStorm PN1200-M ATX 3 .1 1200W][WD Black SN7100 2TB Gen 4][Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart][Philips 32" 4K gamingskärm 32M2N8900/00]

Permalänk
Medlem

What the Golf.
Nästa blir What the Car.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I have Aspergers. Deal with it.

Permalänk

Death Stranding 2. Ännu mer skruvat än första men otroligt välgjort! 8/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånegrabb90:

The Quarry har några år på nacken men jäklar vilken gripande historia det spelet har man rycks in i berättandet och väljer väg hur karaktärernas öde ska bli. Riktigt kul och engagerande spel. Kostade runt 50 kr på Steams sommarea

Jag såg en som streamade detta spel när det släpptes och jag kunde inte sluta titta. Sjukt bra spel 🔥

Permalänk
Medlem

Har knappt någonsin spelat klart spel.
Set senaste jag klarat är nog något av grafikäventyren som spelades 89/90, som Police Quest, Space Quest eller Maniac Mansion.

/GC

Permalänk
Medlem

7 days to die. Med nya 2.0 uppdateringen. Men ja egentligen tar det spelet aldrig slut. Men bästa gear fixad, maxat uppdragen och horde night klaras av utan problem. Annars warcraft2 som kördes igenom i Maj/början av Juni.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Senaste klarade var nog Raft som vi äntligen tragglade oss igenom. Kul spel, Horribelt utförd story!

Permalänk
Medlem

Senast klarat är väl fel då det är ett evighetsspel men spenderat 150h med pga tour 2k25. Hatar upplägget egentligen men jag måste erkänna grinden har sin charm. Det är ruttet försöket är att få en att köpa vc för verkliga pengar men det får en ju att hålla på... Är man tillräckligt envis så till slut har man tillräckligt med vc men de tar bort helt grejen med att leka med utrustning och köpa kläder etc. Du uppgraderar klubborna du har köper du nya så börjar du från scratch eller tappar åtskilliga 10tals timmar i speltid för att få upp dem. Och det kostar lika mycket igen att få upp dem i nivå.

Evo tools slutar efter ett tag att knappt existera... Nu är allt detta kosmetika så det är ju iof inte pay to win med nya klubbor för en massa vc iaf... Men liret har 5 arketyper och de har alla sina egna klubbor att uppgradera. 120h tog det att få upp min magician till max. Hade även en technician på 85 vid det laget.

Evo swing tycker jag är en riktig miss men det går ju att undvika men de flesta som går seriöst in tvingas befatta sig med den.

EA sports Road to masters känns lite mer slipat men de är tillräckligt annorlunda från varann. EA handlar mer om att kalkylera slagen. 2k25 om att överleva evo swing. De kalkylerar mycket av distanserna åt dig även på högsta svårighetsgraden.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Donkey Kong Bananza
Fantastiskt spel. Sista timmen var makalös.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX