Youtube gissar användarnas ålder med AI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har både stuga och skog i norra norrland.
Det är inget (som folk i framförallt storstäder tror) nått ställe som man vrken är utan eller vill vara utan internet.
Jag har alla faciliteter inkl fiber draget.

Vissa tror att bra för att man lever i norra norrland så är man nån sorts offgrid junkie.
Det här med offgrid det är en stressad o h olycklig storstadsbo dröm oftast.

haha så sant jag kommer ihåg när några från Göteborg kom och hälsade i på och efter hoppat av tåget i Älvsbyn så kollade en fascinerat omkring sig och sa "oj vad moderna hus ni har"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av rwkk:

Man behöver ju legitimera sig för att födas så känns inte så extremt.

Ställ ner dunken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panthro:

haha så sant jag kommer ihåg när några från Göteborg kom och hälsade i på och efter hoppat av tåget i Älvsbyn så kollade en fascinerat omkring sig och sa "oj vad moderna hus ni har"

På landsbygden ser det mesta rätt nedgånget ut om man ska vara ärlig...

Permalänk
Medlem

Joined Dec 16, 2010

Om YT ber om ID kommer jag sluta använda skiten.

Edit: Fast jag har för mig att jag kanske redan verifierat min ålder med kontokort eller något för måånga år sedan.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Well, kommer inte ge någon info till mitt youtube konto, i form av kreditkorts nummer eller ID / bild, så får väl vänta 3-4 år innan kontot är 18+ år gammalt innan Youtube är/blir användbart igen.

Kontot är då;
1. skapat 18+ år sedan så även om jag föddes det året det skapades har jag nu åldern inne + att AI är nog smart nog att inse 18+ år gammalt konto + att personen är/var nog "ålder" när det skapades...

Annars hoppas jag de lägger ner.

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ────────────────────────────────────

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

På landsbygden ser det mesta rätt nedgånget ut om man ska vara ärlig...

Många aktar sig nog för att binda allt för mycket pengar i huset och fastigheten om småhusfastigheter inte är värda så mycket i området. Men det finns ju mycket fina byar också och är man villig att lägga sin egen tid på att fixa så behöver det inte kosta så mycket att hålla fint. Vad var det tråden handlade om nu igen? 😅

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Handlar bara om kontroll och pengar, under förevändningen att skydda vissa grupper (som klarar sig fint ändå).
Barn klarar inte av internet? Lägg av, folk som är upp mot 40 idag växte upp med internet som barn/yngre tonåringar och vi är inte knäppare än dom som kom före oss, och då var internet ändå betydligt mindre reglerat för 10-15 år sedan.

Som sagt, 1984 var en varning, inte en manual.
Har tänkt mer och mer på G. Michael Hops citat på senare tid: "Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. Weak men create hard times."

Vi i väst har levt igenom några av mänsklighetens bästa decennier nyligen (~1995-2015). Det är fullt rimligt att vi nu har en period av "hard times" framför oss, då vi nu har en stor demografisk grupp av folk som inte vet vad äkta misär och lidande är ("fredsskadade" som vi säger i Sverige), och som därmed för fullt jobbar med att leta upp "problem" i vardagen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Joined Dec 16, 2010

Edit: Fast jag har för mig att jag kanske redan verifierat min ålder med kontokort eller något för måånga år sedan.

<Uppladdad bildlänk>

Det har nog dom flesta gjort som har ett google konto då det oftast kopplas för dom flesta även till youtube.
Annars har man blivigt spärrad från klipp som är ibockade ej lämplig för barn.
Det är sen gammalt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Handlar bara om kontroll och pengar, under förevändningen att skydda vissa grupper (som klarar sig fint ändå).
Barn klarar inte av internet? Lägg av, folk som är upp mot 40 idag växte upp med internet som barn/yngre tonåringar och vi är inte knäppare än dom som kom före oss, och då var internet ändå betydligt mindre reglerat för 10-15 år sedan.

jag menar det, vi har väl alla sett videon på journalisten som fick huvudet avskuret av al-qaida när vi var 12-13 år ~ ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

jag menar det, vi har väl alla sett videon på journalisten som fick huvudet avskuret av al-qaida när vi var 12-13 år ~ ¯\_(ツ)_/¯

Minns det klippet. Det är jag glad om min son slipper uppleva.
Att snubbla in på Rotten som 10-åring har nog sabbat mitt psyke till viss del.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Har vi? Har aldrig sett något sådant i hela mitt liv, vare sig som barn eller vuxen.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-4960X 4GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Har vi? Har aldrig sett något sådant i hela mitt liv, vare sig som barn eller vuxen.

Kanske är ett fall av Mandela Effect

https://www.bbc.co.uk/bitesize/articles/zc38kty
https://www.nationalgeographic.com/culture/article/what-is-ma...

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Joined Dec 16, 2010

<Uppladdad bildlänk>

Vart hittar jag det där?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vart hittar jag det där?

Datum:
YT -> Profil bild -> View your channel -> More about this channel ...more

För google verifieringen:
YT -> Profil bild -> Google Accounts -> Personal Info -> Birthday

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Datum:

Tack. Står att jag också verifierat åldern. Undra när jag gjorde det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

I en snar framtid så behöver man legitimera sig för att komma åt internet...

Jag har dragit samma slutsats......

Jag ser framför mig något liknande ID-korten bla sjukvården har som man måste sätta i en läsare o slå sin kod, kanske även i kombination med ansiktsigenkänning och fingeravtryck.

Inlägget må vara aningen ironiskt, men med en bitter eftersmak av att jag faktiskt inte ser det som helt omöjligt att någon liknande kommer komma.....

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Datum:

1. Hittar jag.
2. Finns inte alls, finns inget "Birthday" under Personal Info för mig.

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ────────────────────────────────────

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Minns det klippet. Det är jag glad om min son slipper uppleva.
Att snubbla in på Rotten som 10-åring har nog sabbat mitt psyke till viss del.

njae jag vetefan, tror inte jag påverkats alls av all skit man såg på internet eller TV som ung, aldrig haft tanken på att mörda någon så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

1. Hittar jag.
2. Finns inte alls, finns inget "Birthday" under Personal Info för mig.

https://myaccount.google.com/personal-info
Borde finnas under "Basic info", klicka på birthday för mer info.

Visa signatur

Mousepad:

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

https://myaccount.google.com/personal-info
Borde finnas under "Basic info", klicka på birthday för mer info.

Genom den länken finns "Birthday" men det är inte mitt Youtube konto, kan dock inte se att den säger 18+ verified där.
Antar google och youtube konto är "samma" men ändå inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bankerna kommer nog få det svettigt, verifiera med bankkort, spärra och beställ nytt direkt efter, så att Google inte kan böta.

Skrivet av Patrik356b:

<Uppladdad bildlänk>

Hahahaha, krut i rymden

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Vi i väst har levt igenom några av mänsklighetens bästa decennier nyligen (~1995-2015). Det är fullt rimligt att vi nu har en period av "hard times" framför oss, då vi nu har en stor demografisk grupp av folk som inte vet vad äkta misär och lidande är ("fredsskadade" som vi säger i Sverige), och som därmed för fullt jobbar med att leta upp "problem" i vardagen.

Jepp. Enligt bild nedan befinner vi oss på demagogy nu?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Nästa gång kommer en snygg sjuksköterska (från YT) hem å tar DNA prov, för att verifiera att det är du.

Så länge jag får ut på "bolaget", ska YT inte bry sig.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

Auktoritärfasoner

Lätt att förväxla i och med att alla kommunistländer var/är auktoritära

Visa signatur

Stop-motion kreatör på hobbynivå Youtube

Permalänk
Medlem

Verifierade mig för många, många år sedan när det gick att göra det med sådana där anonyma förbetalda Visa betalkort som man kunde köpa på Pressbyrån. Kommer aldrig lämna ut några riktiga uppgifter om mig eller ladda upp bild på ID eller mitt riktiga betalkort.

Permalänk
Medlem

Hela AI-skiten känns som att vara 2 minuter in i en film man redan avskyr fullt medveten om att resterande 220 minuter återstår. Implementeringen har redan gått åt skogen.

Permalänk
Medlem

Mitt Steam-konto är långt över 18 år, men måste fortfarande bekräfta födelsedatum…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

njae jag vetefan, tror inte jag påverkats alls av all skit man såg på internet eller TV som ung, aldrig haft tanken på att mörda någon så

En utvecklande hjärna påverkas av såna saker. Sannolikt inte så man blir mördare men det kan urarta sig som andra trauman.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

En utvecklande hjärna påverkas av såna saker. Sannolikt inte så man blir mördare men det kan urarta sig som andra trauman.

jao, men det e långt ifrån 100% sannolikhet, det går åt båda hållen oxå, att uppleva vissa traumatiska saker kan styra dig på rätt bana snarare än fel, igen långt från 100% dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

När saker görs för ett gott ändamål, utan vinstsyften eller egenintressen så är det ok (vilket jag antar inte är så i det här fallet då datainsamlingen kan användas till annat). Youtube (och framförallt internet) är fullt av saker som nyfikna barn inte ska titta på, det är väldigt enkelt. Föräldrarna kommer inte alltid kunna finnas där, så ifall det kunde finnas en fungerande begränsning som filtrerade bort mängden av allt skit som finns så ser jag det inte som något dåligt i sig.

Jag tror inte att det finns en enda människa här, som har inte sett porr på nätet under sin tonåren och som har blivit förstört av detta. Vi alla växte och utforskade världen omkring oss. Har vi blivit så avsevärt sämre pga det?