Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Jag har ett par hundra timmar i alla Battlefield inkl BF2042 och skulle klassa mig som en rätt bra pilot av både helikopter och jet i det spelet, säg 4/5.

Nu provade jag bara snabbt i betan men fick ju fan knappt att styra varken helikopter eller jet. Är det så stor skillnad, eller är det jag som blivit gammal och dålig?

Jag har skrivit detta tidigare. Jag hade också extrema problem med helikoptern. Men det fanns en inställning i menyn. kommer inte ihåg vad den hette. Men den gjorde så att helin hade auto hover. När jag stängde av den, så kunde jag börja flyga igen.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Skrev du in totala antalet för både P och E cores eller bara P-cores?

jag skrev i "alla" men det hackade från och till sen.
hur gjorde du?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

jag skrev i "alla" men det hackade från och till sen.
hur gjorde du?

Såg en kommentar där
en skrev och förklarade att det var trådar man skulle skriva in men spara ett par för OS/Program så körde 28/28/32 för min 14900K. Vet inte om det gjorde någon skillnad för det flöt på som vanligt men la in lite annat i config-filen som att stänga av motion-blur helt och det verkade funka.

Får testa om den gör skillnad på CPU nästa Beta.

Permalänk
Medlem

En streamer har blivit bannad på Twitch efter anklagelser utav fusk. Vad tycker ni själva?

The footage exploded online, racking up over 26 million views in days.
At the 13-second mark in the viral clip, Riley downs an enemy, spins 180 degrees, and locks her crosshair on another opponent, one not visible on screen except for a blip on the mini-map.

VTuber Riley banned from Twitch amid aimbot accusations after viral Battlefield 6 clip

Vår allas mega proffs Enders förklarar om det är fusk eller legit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

En streamer har blivit bannad på Twitch efter anklagelser utav fusk. Vad tycker ni själva?

At the 13-second mark in the viral clip, Riley downs an enemy, spins 180 degrees, and locks her crosshair on another opponent, one not visible on screen except for a blip on the mini-map.

VTuber Riley banned from Twitch amid aimbot accusations after viral Battlefield 6 clip

https://youtu.be/q6u0VSjQpT8?si=jRWTfArt4Xjsnoq7

Har bara sett klippet på Twitter och inte Youtube klippet men det ser ju jäkligt misstänksamt ut. Jag jämför med Shroud som väl är allmänt känd som en av de bästa aimarna i världen och inte ens han är på den nivån.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Installerade och drog igång Battlefield V igår efter att BETA tog slut för att stilla begäret men jag tycker verkligen 6an känns bättre på alla sätt, gameplayet är väldigt "floaty" i femman och skotten sitter inte riktigt lika gott.

Kommer nog fortsätta köra lite mer efter att nästa helgs beta är slut, men just nu ser jag mest fram emot torsdag så man kan dra igång igen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jag kunde inte hjälpa att sitta och fnissa lite åt detta. Internet är en så jävla lustig plats ibland.

1. "People see this and don't think deeper, they just assume it's cheating. It's just a style.". Well... Yeah. Fuskare har varit ett problem inom PC gaming i typ... snart 30 år? Självklart kommer folk bli upprörda när de ser något som ser ut som aktivt, livestreamat fuskande.

2. Person använder aktivt en stil som ser ut som aimbot för clip farming och blir upprörd över att folk är sura för att det ser ut som aimbot.

Har ingen aning om personen i fråga fuskar eller inte, har aldrig hört talas om Riley, men tycker det hela känns som ett sånt jävla Surprised Pikachu moment haha!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Folk har ju lite svårt att inse sina egna begränsningar, speciellt när det kommer till onlinespel. Nu finns det ju givetvis fuskare men det finns också många som är sjukt bra på att spela och gör saker som kan se ut som fusk. Det är lite som om du rullar upp till din fotbollsplan och ska lira med polarna sen kommer Christiano ronaldo och vill latja lite. Om du trodde Ronaldo var en vanlig svensson skulle du väl tro att han fuskade med en radiostyrd boll och allt möjligt för att han är 1000 gånger bättre än dig.

Problemet med dessa klipp är ju att personen spelar på en public lobby med oss vanliga dödliga. CS2 spelare tex spelar ju mest faceit med folk som faktiskt är kompetenta på spelet men tänk om världens bästa CS2 spelare, donk eller zywoo rullade in på en blandmatch? Skulle sett ut som en fuskare på samma sätt.

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Ser inget konstigt med klippen utom den där han har låst in sig på en kille bakom stenen. Det ser märkligt ut, hade inte sagt något om han var lite off och bara såg personen på minimap, men här hade han siktet precis på personen bakom stenen. Det ser man ifall man stannar klippet kollar var på stenen han siktar samt räknar ut ca var enemy är. Den är väldigt märklig annars ser jag inget konstigt.

Här är en klipp från BFV som jag gjorde för ett tag sedan. Inte så clean flicks som han, men det är möjligt att träna sig till det bara man spelar med hög sens och DPI. Sen som ENDERS säger att han söker sig till sådana situationer. Han dör säkert väldigt ofta, men får till några sådana klips.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Ser inget konstigt med klippen utom den där han har låst in sig på en kille bakom stenen. Det ser märkligt ut, hade inte sagt något om han var lite off och bara såg personen på minimap, men här hade han siktet precis på personen bakom stenen. Det ser man ifall man stannar klippet kollar var på stenen han siktar samt räknar ut ca var enemy är. Den är väldigt märklig annars ser jag inget konstigt.

Här är en klipp från BFV som jag gjorde för ett tag sedan. Inte så clean flicks som han, men det är möjligt att träna sig till det bara man spelar med hög sens och DPI. Sen som ENDERS säger att han söker sig till sådana situationer. Han dör säkert väldigt ofta, men får till några sådana klips.

https://www.youtube.com/watch?v=qyDt8KZBYBE

Sicket jävla aim du har, och jag trodde jag var bra på FPS som brukar ligga i toppen vad jag än spelar, men det är uppenbarligen skillnad på folk och folk Riktigt imponerande!

Vad kör du för DPI och sens?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I inställningar fanns det inställningar för vilken färg man ville ha för headshot m.m. Där fanns också en inställning för ”Hard hit” och ”Soft hit”. Kan det tänkas vara så att stridsvagnar exempelvis, har en sweetspot. Så det kanske räcker med 2 antitank (hard hit) skott istället för 4-5st?
Eller är det något annat?

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Hahah vem ska man tro här...
Jag tycker personligen det är betydligt mer "arkadigt" än realistisk military sim. Och jag är lite ledsen att BF6 tog steget åt den riktningen. Men jag förstår varför - det är mer lättsmält och drar in fler "casual gamers".

Ja det är väl inte overwatch men det är heller inte ARMA.

Som old school tycker jag de känns som en vanlig fps shooter och tycker inte de ska gå åt något milsim håll, de funkar inte på battlefield kartor och antal spelare.

Men de finns ju alltid såna hardcore modes som vissa föredrar o köra i BF!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte betan var bra och ser fram emot helgen för att panga lite.

Men menyerna är jag inte vän med - hur kan man tycka dessa menyer är bra.
Esc funkade inte i alla menyer för att gå tillbaka
Var man i matchmaking - varför hamnade man automatiskt i searching efter en match utan enkelt kunna stänga av det?
Ville ju kolla nya upplåsningar etc.

Var jag i party med andra polare? Det var flera steg för att se att man var i party.

Nej, förstår inte allt detta flashy med menyer som ska se super teknologiskt ut eller vad det nu ska föreställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Jag tyckte betan var bra och ser fram emot helgen för att panga lite.

Men menyerna är jag inte vän med - hur kan man tycka dessa menyer är bra.
Esc funkade inte i alla menyer för att gå tillbaka
Var man i matchmaking - varför hamnade man automatiskt i searching efter en match utan enkelt kunna stänga av det?
Ville ju kolla nya upplåsningar etc.

Var jag i party med andra polare? Det var flera steg för att se att man var i party.

Nej, förstår inte allt detta flashy med menyer som ska se super teknologiskt ut eller vad det nu ska föreställa.

Håller med om att menyerna är rätt kassa i BF6 - borde definitvt göras om/förbättras.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Sicket jävla aim du har, och jag trodde jag var bra på FPS som brukar ligga i toppen vad jag än spelar, men det är uppenbarligen skillnad på folk och folk Riktigt imponerande!

Vad kör du för DPI och sens?

3200 dpi och 2-3 ingame sense.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Skrivet av isbjoern:

Har bara sett klippet på Twitter och inte Youtube klippet men det ser ju jäkligt misstänksamt ut. Jag jämför med Shroud som väl är allmänt känd som en av de bästa aimarna i världen och inte ens han är på den nivån.

Skrivet av Vardagsrum:

Jag kunde inte hjälpa att sitta och fnissa lite åt detta. Internet är en så jävla lustig plats ibland.

1. "People see this and don't think deeper, they just assume it's cheating. It's just a style.". Well... Yeah. Fuskare har varit ett problem inom PC gaming i typ... snart 30 år? Självklart kommer folk bli upprörda när de ser något som ser ut som aktivt, livestreamat fuskande.

2. Person använder aktivt en stil som ser ut som aimbot för clip farming och blir upprörd över att folk är sura för att det ser ut som aimbot.

Har ingen aning om personen i fråga fuskar eller inte, har aldrig hört talas om Riley, men tycker det hela känns som ett sånt jävla Surprised Pikachu moment haha!

Skrivet av Pvt_Rinzler:

https://www.youtube.com/watch?v=vnW0cvgffjo

Personen i fråga fuskar utan tvekan. Som ung & dum bottade man i MMO spel förr i tiden & blev avstängd för det, så har inte gjort det sen dess. Men har haft ett halvt öga inom det bara för nyfikenhetens skull. Aimbots & mmo bottar strävar efter samma ände: Göra det så oupptäckbart som möjligt & dolt som möjligt. Aimbots försöker ju simulera riktiga rörelser.

I detta fallet randomizar hans aimbot sina träffpunkter & släpper låsen inom millisekunder osv osv.

För att cleara sig från anklagelserna ska denna personen filma sig själv spelandes med en kamera på musen & en kamera typ över axeln, mot sin skärm.

Fusk finns redan till BF6 som vi vet. Dessa kringgår Javelin genom att streama info till fuskarns skärm från en annan dator om jag fattat det rätt.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Det jag reagerar mest på i de klippen är hur stabilt vapnet är när han håller full auto, man kan säkert bygga en superstabil build på varje vapen men så här stabilt? Jag vet inte, jag är också för dålig för att bedömma något sådant här

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Inte åldrats särskilt väl men tänker alltid på https://youtu.be/5ERXRgIA1rk?si=ZMI6WqEHBUdUTurz

Och känns passande att jag bara hittade "The Hero" på "rutube" https://rutube.ru/video/af212e10b5564479cc794f2d9cb41ce8/

😭

Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Medlem

Jag hade sjukt kul under betan och inte spelat BF sen BF1. Så ser fram emot detta.

Men kommer behöva uppgradera datorn. Sitter på ett AMD 5600X och ett GTX 1070 så kunde endast spela med låg fps på medium/low inställningar på 1440p.
Är lite kluven vad man ska göra. Blir nog ett 9700 XT kort och eventuellt uppgradera till ett 5700x3d som har samma socket men kanske är ett dåligt beslut i längden. Hade ju varit trevligt om 5600X hade räckt men risk för att den blir en rejäl flaskhals. Alternativet är ju att uppgradera allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

https://www.youtube.com/watch?v=vnW0cvgffjo

Personen i fråga fuskar utan tvekan. Som ung & dum bottade man i MMO spel förr i tiden & blev avstängd för det, så har inte gjort det sen dess. Men har haft ett halvt öga inom det bara för nyfikenhetens skull. Aimbots & mmo bottar strävar efter samma ände: Göra det så oupptäckbart som möjligt & dolt som möjligt. Aimbots försöker ju simulera riktiga rörelser.

I detta fallet randomizar hans aimbot sina träffpunkter & släpper låsen inom millisekunder osv osv.

För att cleara sig från anklagelserna ska denna personen filma sig själv spelandes med en kamera på musen & en kamera typ över axeln, mot sin skärm.

Fusk finns redan till BF6 som vi vet. Dessa kringgår Javelin genom att streama info till fuskarns skärm från en annan dator om jag fattat det rätt.

Jajamensan, kollat flera klipp nu och personen fuskar till 110 %.
Shroud och Enders tycker jag personligen är helt galna spelare (varav den sistnämda är en jättebebis på tuben)

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jajamensan, kollat flera klipp nu och personen fuskar till 110 %.
Shroud och Enders tycker jag personligen är helt galna spelare (varav den sistnämda är en jättebebis på tuben)

Ja jämnför man med Shroud som inte kör Pro längre, men han är ju inte avdankad för fem öre, så ser man skillnaden på naturlig movement/aim.

Fuskaren, han bryr ju sig inte om att croucha, lägga sig ner, ta cover eller någonting. Full on W, bara framåt, snappar till höger & vänster nonstop till samma kroppsdelar & avslutar vid huvudet varenda gång.

Han är ju bannad på Twitch sen nån dag tillbaka.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Det jag reagerar mest på i de klippen är hur stabilt vapnet är när han håller full auto, man kan säkert bygga en superstabil build på varje vapen men så här stabilt? Jag vet inte, jag är också för dålig för att bedömma något sådant här

Det tänkte jag också på. Tittade på Enders video och kände att om det bara hade varit i COD där man bokstavligen kan bygga laservapen utan rekyl hade jag inte tänkt så mycket på det, men man såg klipp från flera olika spel och rekylen är alltid till synes obefintlig och han/hon sprayar alltid full-auto. Vet inte, känns bara lite weird imo.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Haha, har aldrig skrattat så mycket som idag när jag läst alla trådar om "fuskaren". Alltid undrat varför folk säger att det är så många fuskare i bf när man själv aldrig möter några, men nu är det glasklart, folk är helt enkelt så dåliga att "alla" fuskar i deras ögon. Kul också att alla bra spelare försvarar Riley medans det mest är konsolspelare och react streamers som tror det är fusk :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Visst, det är ett annat spel och han kanske är bättre än dig. Men ditt klipp ser betydligt mer naturligt ut i jämförelse.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: PowerColor RX 9070 XT Reaper | Ssd: Kingston Fury Renegade 500GB, Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitor: Dell Alienware AW2723DF

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepix:

Haha, har aldrig skrattat så mycket som idag när jag läst alla trådar om "fuskaren". Alltid undrat varför folk säger att det är så många fuskare i bf när man själv aldrig möter några, men nu är det glasklart, folk är helt enkelt så dåliga att "alla" fuskar i deras ögon. Kul också att alla bra spelare försvarar Riley medans det mest är konsolspelare och react streamers som tror det är fusk :>

Jisses.
.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluesky1:

Jag hade sjukt kul under betan och inte spelat BF sen BF1. Så ser fram emot detta.

Men kommer behöva uppgradera datorn. Sitter på ett AMD 5600X och ett GTX 1070 så kunde endast spela med låg fps på medium/low inställningar på 1440p.
Är lite kluven vad man ska göra. Blir nog ett 9700 XT kort och eventuellt uppgradera till ett 5700x3d som har samma socket men kanske är ett dåligt beslut i längden. Hade ju varit trevligt om 5600X hade räckt men risk för att den blir en rejäl flaskhals. Alternativet är ju att uppgradera allt.

BF6 är ganska CPU-krävande så förmodligen riskerar du att bottlenecka ditt nya 9070 XT en hel del med en 5600X.

5700X3D presterar ju betydligt bättre i spel, så det är absolut ett alternativ så länge den finns kvar i lager. Ett rykte säger att den har slutat tillverkas tyvärr. Jag skulle spendera lite tid på att läsa eller titta på recensioner. Det lär vara större chans att hitta relativt moderna recensioner som jämför 5800X3D med andra CPU:er i olika konfigurationer än 5700X3D. Sedan kan du ju hitta lite recensioner som jämför de två X3D-modellerna i fråga för att få ett hum om hur 5700X3D står sig.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Skrev på BF 6 forumet

Starting by saying its overall a fantastic game!
Suprised by the performance, but could ofc be better
It feels like a battlefield game again (same feeling as i had in BF3 and BF4)

Lock down weapons for classes ( smg for all atleast, and i wouldnt mind carbines and shotguns )
More recoil on weapons and make assult rifles more accurate than carbines
( Weapons need more recoil, but should be able to mitigate the worst of it with the right attachments )
Remove the bloom (bullet spread) or atleast lower it
Better netcode?
Remove sweetspot
Little to much sliding, the slide spamming and laserbeam weapons makes it feel like a cod game :/
Remove defibs from support and give it to assult (and maybe seperate medic crate and give it to assult) Assult feels really empty thanks to no useful gadget, and to little ammo for assult
Giving assult spawn beacon wont do anything
TTK and TTD seems off, but can be netcode
Remove the auto spot
Tune down sniper glint a bit or base it the magnification
Menu´s are **bleep**ed!!!
Pressing modify weapons 2 times to modify?
And remove the ability to get on rooftops ofc!

Är ju en hel del buggar och osv som jag inte tagit med så som kastad upp i luften, kartor som behöver lite balans osv.
Fick även dpc watchdog violation error några gånger, men fokuserade mer på gameplay då de flesta youtubers redan har tagit upp de flesta vanliga buggarna.
Spelade torsdag till söndag med ca 40 timmar så det blev lite väl mycket.
Men själva spelet i sig är väldigt lovande än så länge, och bättre prestanda än jag väntat mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

jag reagerar mera på att det verkar vara en avsaknad av microrörelser ifrån aimet, oavsett vilken playstil folk har så kan du omöjligt undvika att inte ha microrörelser så länge du har musen i handen och aimar under press.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

BF6 är ganska CPU-krävande så förmodligen riskerar du att bottlenecka ditt nya 9070 XT en hel del med en 5600X.

5700X3D presterar ju betydligt bättre i spel, så det är absolut ett alternativ så länge den finns kvar i lager. Ett rykte säger att den har slutat tillverkas tyvärr. Jag skulle spendera lite tid på att läsa eller titta på recensioner. Det lär vara större chans att hitta relativt moderna recensioner som jämför 5800X3D med andra CPU:er i olika konfigurationer än 5700X3D. Sedan kan du ju hitta lite recensioner som jämför de två X3D-modellerna i fråga för att få ett hum om hur 5700X3D står sig.

Mitt 9070 (ej XT) kunde lätt nå 100% utilization, 5600X CPU 1440p. Började med ultra och sänkte lite inställningar för bättre visibility.

Körde ingen CapframeX för den kunde inte upptäcka bf6 så har inga siffror.

får se vid release hur det rullar på större kartor.
Kanske 9600X3D har släpts då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

jag reagerar mera på att det verkar vara en avsaknad av microrörelser ifrån aimet, oavsett vilken playstil folk har så kan du omöjligt undvika att inte ha microrörelser så länge du har musen i handen och aimar under press.

Jo men precis, var lite det jag menade också, håller helt med

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus