Säljer nu komplett AM4-bygge inkl. 150W adapter från Leicke. Finns många användningsområden för den här lilla härligheten. Testat både Linux och nu senast Windows för lättare gaming, t.ex. Overcooked på TVn. Har använts väldigt sparsamt. Allting är helt och rent, vissa originalförpackningar finns. Fråga för mer info.
Moderkortet sitter i dagsläget monterat på ett Phanteks Dual System Upgrade Kit vilket möjliggör enkel montering t.ex. under skrivbordet eller inuti tv-bänken eller liknande.
Har ingen brådska att sälja detta, men skulle det bli budgivning återkommer jag med en stopptid.
Antar att du helst säljer som kit och vill vänta ett tag med styckbud? Om du är öppen för att sälja delar framöver är jag intresserad av mobo + ev. RAM
Antar att du helst säljer som kit och vill vänta ett tag med styckbud? Om du är öppen för att sälja delar framöver är jag intresserad av mobo + ev. RAM
Då det inte verkar vara något vidare tryck på detta som ett kit är det nu okej att buda på individuella komponenter. Ping @Thorek, @avvidod, @NisseG, @johan_and
Det har jag faktiskt ingen koll på och har ingen elmätare för en exakt mätning. Kan göra något mjukvarutest om det känns viktigt för dig.
FWIW säger ChatGPT:
Rimlig overhead för moderkort/RAM/SSD samt förluster i PicoPSU + Leicke-adaptern landar bygget ungefär här:
• Idle: ca 12–22 W vid väggen
• Full load (CPU+iGPU stresstest): ca 90–110 W vid väggen
• Lättare gaming (Overcooked m.m.): oftast 35–70 W
Det varierar lite med BIOS-inställningar och vad som kör i bakgrunden.