Corsair lanserar Xeneon Edge – touchskärm på 14,5 tum

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar Xeneon Edge – touchskärm på 14,5 tum

Skärmen går att köra på skrivbordet eller fästs i ett chassi med magneter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För det priset hade jag hellre köpt en riktig skärm att ha som extra... Jisses.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Ehum, aliexpress ....

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| RME ADI-2 DAC FS | Fostex TH-X00 | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Kul med någon annorlunda pryl, men för det priset finns det mycket annat (inkludert med större skärm) man potentiellt kan köpa istället. Ta t.ex.
- en surfplatta (och få ganska mycket av samma funktionalitet om man vill, och mycket annat också)
- en 50-tums TV (!) (som visserligen inte alls fyller samma "behov", men det är spännande att se hur nischprodukter prissätts jämfört med produkter med större försäljningsvolym)

Visa signatur

Dator: Ja
Telefon: Ja

Permalänk
Musikälskare

3000 pix, maj gadd

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Ehum, aliexpress ....

??

Skrivet av flashen:

3000 pix, maj gadd

Fast är det så himla farligt? Det är ju trots allt en något nischad produkt så även fast 2000 kr hade känts rimligare så är det ju en specialare så då brukar de också vara något dyrare.

Eller en klassiker: om du tycker att den är för dyr är den inte för dig 😂

Självklart inte exakt samma sak men jag kan rekommendera att man, förutsatt att den funkar för samma behov, skaffar en ultrawide-skärm istället. En skärm + 3000 kr så kan man ändå få en ganska nice 21:9.

Permalänk
Skrivet av Krux:

Ehum, aliexpress ....

Skrivet av Syltmunken:

??

Fast är det så himla farligt? Det är ju trots allt en något nischad produkt så även fast 2000 kr hade känts rimligare så är det ju en specialare så då brukar de också vara något dyrare.

Eller en klassiker: om du tycker att den är för dyr är den inte för dig 😂

Självklart inte exakt samma sak men jag kan rekommendera att man, förutsatt att den funkar för samma behov, skaffar en ultrawide-skärm istället. En skärm + 3000 kr så kan man ändå få en ganska nice 21:9.

ser faktiskt ut som att de typ tagit en av dessa paneler och monterat den i ett skal.

https://www.aliexpress.com/item/1005008710279297.html?spm=a2g...

så typ 1600:- för skalet och magneterna.

men nej 3000:- är väl inte farligt egentligen med tanke på att typ en elgato streamdeck kostar typ 1500:- eller mer som är en typ 5-7" nånting låguplöst skärm i ett skal med några acrylknappar uppe på den som trycker på touchen och detta känns ju ungefär lika gimmicy som en sådan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av oooskar:

Kul med någon annorlunda pryl, men för det priset finns det mycket annat (inkludert med större skärm) man potentiellt kan köpa istället. Ta t.ex.
- en surfplatta (och få ganska mycket av samma funktionalitet om man vill, och mycket annat också)
- en 50-tums TV (!) (som visserligen inte alls fyller samma "behov", men det är spännande att se hur nischprodukter prissätts jämfört med produkter med större försäljningsvolym)

Skapliga magnetger att hänga den på chassiet?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem

Coolt men för dyrt.

Visa signatur

-----------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ser faktiskt ut som att de typ tagit en av dessa paneler och monterat den i ett skal.

https://www.aliexpress.com/item/1005008710279297.html?spm=a2g...

så typ 1600:- för skalet och magneterna.

men nej 3000:- är väl inte farligt egentligen med tanke på att typ en elgato streamdeck kostar typ 1500:- eller mer som är en typ 5-7" nånting låguplöst skärm i ett skal med några acrylknappar uppe på den som trycker på touchen och detta känns ju ungefär lika gimmicy som en sådan.

Vad jag kan se har inte skärmen på Ali touch? Eller missade jag något?

Permalänk

Jag är förmodligen blind men var på hemsidan finns köpknappen?

Visa signatur

Thermaltake P5 TGE, MB:MSI MEG Z390 ACE, CPU:i9 9900K @5Ghz
GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio, Custom loop:EKRevoD5, EK-RAD 480
EK-Supremacy EVO, EK-Vardar EVO 120ER, PSU:AX1200i, Vengeance Pro 32GB DDR4 3200Mhz, M2 970 1000 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Varför stanna vid 21:9? 32:9 är enda som borde kallas ultrawide. 21:9 borde vara "extra wide widescreen" eller något imho ;P

Permalänk
Medlem

Har kollat lite på sensorpanel och det finns en uppsjö kinavarianter runt femhundralappen, tyvärr verkar de flesta rätt dåliga om man läser recensioner. Den här för 3000 spänn var väl dock overkill på andra hållet.