Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Aarox:

OBS - Endast idag 2025-08-29:
För er som har tillgång till studentrabatt (möjligtvis benify också). Med koden TV30 fås idag ytterligare 30% rabatt på nuvarande kampanjer på Samsungs portal.

Samsung Q995D för 6643:- känns som
ett klipp!

Produkt: Samsung HW-Q995D (2024 års modell)
Länk: Studentkortet/Benify
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13535037
Pris: 6643<Uppladdad bildlänk>

Blev ett köp, mycket taggad! Har kört utan dedikerat ljud bra länge sedan flytt.

Visa signatur

Ghost S1, RTX 4070, Ryzen 5 7600X, Noctua NH-L12, 32GB DDR5@6000MHz, ASRock B650i ITX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redred50:

Funkar s25 ultra-dealen fortfarande? Såg inlägg om att koden inte längre funkar?

Funkade kanon för mig vid 14-tiden idag

Bytte in en Oneplus Open och fick avdrag på totalt ca 12 150:-

Tycker att Elgiganten är väldigt bra när det gäller Trade-In, då summan dras av direkt innan betalningen sker...jämfört med tex Comviq, Tele2 mm där telefonen ska skickas in till en 3:e part först och sen betalas ut i efterhand, men med stor risk att man får betydligt mindre än vad som var tänkt från början.

Permalänk
Medlem

Gällande Q995D måste man alltså ha tillgång till studentrabatt eller liknande för att kunna nyttja TV30 koden? Det går inte att använda för vem som helst?

Jag får bara: "Koden du försökte använda fungerar inte. Kontrollera stavningen och att koden fortfarande är aktiv."

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Gällande Q995D måste man alltså ha tillgång till studentrabatt eller liknande för att kunna nyttja TV30 koden? Det går inte att använda för vem som helst?

Jag får bara: "Koden du försökte använda fungerar inte. Kontrollera stavningen och att koden fortfarande är aktiv."

Ja, du måste gå via länkar till Samsung via Benify eller Mecenat Alumnis portaler för att kunna nyttja rabattkoden.

Benify Privat finns men kan ta upp till 5 arbetsdagar att få tillgång till så kanske kört där. Mecenat Alumni osäker på men krävs generellt att du varit student tidigare med dokumenterad examen:
https://help.mecenat.com/hc/sv/articles/360051289852-Hur-f%C3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Nån som har koll på om allente ger publik ipv4 address?

Edit: Bahnhof tvingar sina kunder CGNAT om man inte hostar upp 50kr extra i mån. IP-Only är ett annat tror jag, finns det fler?

Bahnhof tar inte (längre?) 50:- i månaden för publik ipadress.
Men vad gör det om man sitter bakom CGNAT?
I övrigt så kör jag bahnhof och ipv6 ska vara inkopplat enligt support men jag har bara ipv4 *shrug* Orka strula liksom.
Betalar för 1000/1000 och får ut ~940/940 med 10+ år gammal dator.

Edit: Förtydligar att jag alltså inte orkar brytt mig om att begära publik adress, men på 'mina sidor' så står det inget om att det skulle kosta extra.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ja, du gå via länkar till Samsung via Benify eller Mecenat Alumnis portaler.

Benify Privat finns men kan ta upp till 5 arbetsdagar att få tillgång till så kanske kört där. Mecenat Alumni osäker på men krävs generellt att du varit student tidigare med dokumenterad examen:
https://help.mecenat.com/hc/sv/articles/360051289852-Hur-f%C3...

Aha ok! Ja men tack för svar! Kanske skönt att inte behöva hitta på ursäkt till frugan till imorgon varför man spenderar pengar man inte borde lägga på detta Är Benify bra för övrigt? Det är värt att pynta in 149 kr för framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Aha ok! Ja men tack för svar! Kanske skönt att inte behöva hitta på ursäkt till frugan till imorgon varför man spenderar pengar man inte borde lägga på detta Är Benify bra för övrigt? Det är värt att pynta in 149 kr för framtiden?

Ja, kan varmt rekommendera Benify. En hel del vettiga och breda rabatter man får tillgång till från till exempel just Samsung men även LG!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Benify har besparat mig ca 60-70k på tv-apparater, mobiltelefoner, surfplattor och bildskärmar sedan 2018.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Tycker att Elgiganten är väldigt bra när det gäller Trade-In, då summan dras av direkt innan betalningen sker...jämfört med tex Comviq, Tele2 mm där telefonen ska skickas in till en 3:e part först och sen betalas ut i efterhand, men med stor risk att man får betydligt mindre än vad som var tänkt från början.

Hur menar du med att summan dras av innan betalning sker? För mig dras inte Trade-In-rabatten förrän telefonen fysiskt lämnas in i butik och godkänns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ja, kan varmt rekommendera Benify. En hel del vettiga och breda rabatter man får tillgång till från till exempel just Samsung men även LG!

Skrivet av KniFF:

Benify har besparat mig ca 60-70k på tv-apparater, mobiltelefoner, surfplattor och bildskärmar sedan 2018.

Låter som en no brainer då! Lika bra att pröjsa nu då så man är redo för framtida investeringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Hur menar du med att summan dras av innan betalning sker? För mig dras inte Trade-In-rabatten förrän telefonen fysiskt lämnas in i butik och godkänns.

Personalen sa till mig att inbytesvärdet (4000 + värde av telefon) återbetalas till det betalmedel man använt. Skulle ta någon dag eller två.

Jag betalade via nätet och hämtade i butik förvisso.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Tänkte höra ifall ni får ni Koden: TV30 att fungera på Samsungs sida?

Mvh

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Tänkte höra ifall ni får ni Koden: TV30 att fungera på Samsungs sida?

Mvh

Koden fungerar inte för mig längre, gällde endast under fredagen - 2025-08-29.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Det jag menar är (iaf i mitt scenario idag) att jag lämnade in mobilen på plats, varpå personalen startade upp enheten och sedan knappade in på datorn att xxxx kronor dras av för inlämning + avdrag 4000:- extra + medlemsrabatten.

Så när jag väl skulle betala så blev det under 2000:- totalt att betala, varpå dom lade in den totala summan på ca 12 000:- som förbetalt, åtminstone vad som står på kvittot.

Kan tillägga också att jag valde "hämta i butik" på Elgigantens hemsida först, där det preliminära beloppet även syntes, men att alla rabatter drogs av före betalningen vilket jag anser vara väldigt bra, då i många fall hos andra butiker eller företag så återbetalas "rabatten" till det betalningsmedel som du använde...dvs att du betalar en betydligt högre summa från början, som om de reserverar beloppet för inbytet.

Mao så ville jag framhäva att deras metod med att dra av kostnaderna på plats innan du slänger upp kortet, är väldigt bra jämfört med tex Samsung Shop, där du betalar fullpris men eventuellt, får en viss summa återbetald för ditt inbyte vilket kan ta flera veckor.

Hoppas du förstod hur jag menade

Tillägg
Permalänk

Någon som fått orderbekräftelse från Samsung på soundbaren? Jag beställde igår vid 21:45 och har bara fått ett ”Order behandlas” meddelande där det står ” Vänligen notera att bindande avtal uppkommer först när du mottagit en orderbekräftelse från Samsung.”

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att Bredband2 inte har valmöjlighet att säga upp avtalet via hemsidan. Det var väldigt svårt att hitta hur man skulle säga upp abonnemanget. Blir att ringa upp dem på måndagen, men har även skickat ett mail för säkerhets skull. Trodde en seriös aktör visste bättre.
Jag satte Allente som ny leverantör den 30 september och hoppas det löser sig innan dess.
Oerhört less på Bredband2, så skönt att få ändan ur vagnen och göra något åt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Helt otroligt att Bredband2 inte har valmöjlighet att säga upp avtalet via hemsidan. Det var väldigt svårt att hitta hur man skulle säga upp abonnemanget. Blir att ringa upp dem på måndagen, men har även skickat ett mail för säkerhets skull. Trodde en seriös aktör visste bättre.
Jag satte Allente som ny leverantör den 30 september och hoppas det löser sig innan dess.
Oerhört less på Bredband2, så skönt att få ändan ur vagnen och göra något åt det.

Borde vara olagligt. Borde vara att man kan säga upp på samma ställe och sätt som man skrev in sig.

Permalänk
Skrivet av MattyKCookie:

Någon som fått orderbekräftelse från Samsung på soundbaren? Jag beställde igår vid 21:45 och har bara fått ett ”Order behandlas” meddelande där det står ” Vänligen notera att bindande avtal uppkommer först när du mottagit en orderbekräftelse från Samsung.”

Samma här! Ens order finns dock att se på mina sidor så jag tror inte det är några problem med beställningarna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av runicgol:

Detta var ett tag sedan men jag fick äntligen hem stolen! Tack för tipset

Var ju långt under några 6-7 månader i alla fall.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishyFish:

En del produkter så som tgb t.ex. var slut redan efter 15min när jag kom in.
Tråkigt dom inte tar 1 per kund eller 2, när vissa tar 5-10st! Scalpers...
Tycker Elgiganten borde lärt sig och tagit höjd eller sagt max antal per produkt.

15 min? Jag var inne första minuterna. Fanns färre grafikkort och moderkort än mina fingrar. Endast processorer fanns fler av men de var ju inte ens så nedsatta egentligen. Väligt dumt hur de tänkt med att låsa in dem och sen springa till kassan en och en. Vi frågade t.o.m om de skulle ha nummerlappar till att börja med, så säger de nej. Sen var det inte klart var man skulle stå i kö vid kassorna heller. Väldigt illa hanterat överlag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Har tidigare funkat att maila avtal(kanelbulle)bredband2.se om det var den mailen du skickade till.

Fler diskussioner om bredband/uppsägningar kanske kan tas här www.sweclockers.com/forum/trad/1615427-telia-telenor-bahnhof-... innan det ev spårar ur i dagens-fynd-tråden? Brukar vara ganska öppen diskussion om uppsägningar där (i samband med black friday iofs) Hittade ingen annan lämplig tråd som är någorlunda aktiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Detta var ett tag sedan men jag fick äntligen hem stolen! Tack för tipset

Härligt! Jag väntar fortfarande på min stol. UPS myglar en del
Paketet anlände till en transportanläggning
Paket på väg. Flyg med paket har anlänt.
Har fått samma status hela veckan nu... en gång per dag anländer paketet med flyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Härligt! Jag väntar fortfarande på min stol. UPS myglar en del
Paketet anlände till en transportanläggning
Paket på väg. Flyg med paket har anlänt.
Har fått samma status hela veckan nu... en gång per dag anländer paketet med flyg.

Hade samma problem och fick kontakta Amazon support. Efter det så blev det plötsligt en leverans bokad nästa dag och allt löste sig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Elgiganten Uddevalla kan inte lägga in member25sep i kassan. De säger den är endast via internet.
De kan inte heller ge presentkort på beloppet först då de säger att köpet av ny telefon måste göras i samma köp.
Pratade med 4 personer i butik som sa samma sak.
Med trade-in telefon värderad till 1281 blir beloppet ändå ca. 8709 när det enligt denna tråd med member25sep borde blivit 🤕
Vet inte hur ni lyckats, måste hittat rätt personal

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcg:

Elgiganten Uddevalla kan inte lägga in member25sep i kassan. De säger den är endast via internet.
De kan inte heller ge presentkort på beloppet först då de säger att köpet av ny telefon måste göras i samma köp.
Med trade-in telefon värderad till 1281 blir beloppet ändå ca. 8709 när det enligt denna tråd med member25sep borde blivit 🤕

Jag la en beställning på hemsidan och valde hämta ut i butik, funkar inte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcg:

Samma problem. Var inne precis och de sa att man inte kan kombinera rabatter. Jag försökte boka online och hämta i butik men då fick jag inte de 4000 i rabatten utan ara medlemsrabatten. Kanske korrigerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Jag la en beställning på hemsidan och valde hämta ut i butik, funkar inte det?

Nej. Lägger jag member25sep på hemsidan försvinner 4000 i inbytesrabatt.
I butiken sa de att köpet och inbytet måste göras på samma köp så verkar som elgiganten ändrat så man inte kan kombinera member25sep med inbyteskampanjen

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcg:

Nej. Lägger jag member25sep på hemsidan försvinner 4000 i inbytesrabatt.
I butiken sa de att köpet och inbytet måste göras på samma köp så verkar som elgiganten ändrat så man inte kan kombinera member25sep med inbyteskampanjen

Hurså? Tror inte du ser inbytesrabatten förrän i butik då du hämtar telefonen => du får värdet + 4000 SEK.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redred50:

Samma problem. Var inne precis och de sa att man inte kan kombinera rabatter. Jag försökte boka online och hämta i butik men då fick jag inte de 4000 i rabatten utan ara medlemsrabatten. Kanske korrigerat?

Jag beställde min S25 Ultra på elgiganten.se igår och valde att byta in min S22 Ultra samt använde rabattkoden MEMBER25SEP i kassan.

Hämtade ut telefonen hos min lokala Elgiganten butik och fick information att inbytespengarna återbetalas till det betalsätt jag betalade med inom några dagar.

Informationen i bilden ovan är tagen från min uppdaterade beställningsinformation jag fick från Elgiganten efter att jag godkänt inbytet av S22 Ultran.

Sen verkar inte mitt totalpris för vad jag betalade stämma med verkligheten men så länge jag får 5778.99 sek tillbaka till mitt kort så är jag inte brydd av just den detaljen.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Skrivet av My2nd:

Produkt: HyperX Cloud III S (Röd/Svart)
Länk: https://www.amazon.se/HyperX-Cloud-III-spelheadset-multiplatt...
Kategori: Headset
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14841925
Pris: 1008:-

Använd koden ANZ100 för 100kr rabatt priset blir då 908kr istället för 1008kr ( Admin får gärna uppdatera personens inlägg)